•Виявити в тексті казки два конфроктуючих світи і систему життєвих цінностей у кожному з них, продовжити пошук у творі бінарних опозицій, художніх деталей; виявити авторську позицію.
Дві системи життєвих цінностей у казці А. де Сент-Екзюпері“Маленький принц”Методична розробка уроку іззарубіжної літератури. Використані інновації:Інтерактивна технологія організації навчальної діяльності учнів:- Проектна діяльність;- Метод гронування. Підготувала:вчитель зарубіжної літературигімназії № 9 Кіровоградської міської ради. Кіровоградської областіДуняшенко Наталія Василівна
Номер слайду 2
МЕТА: Виявити в тексті казки два конфроктуючих світи і систему життєвих цінностей у кожному з них, продовжити пошук у творі бінарних опозицій, художніх деталей; виявити авторську позицію.
Номер слайду 3
Дайте відповідь: Що в казці видалося вам дивним, незрозумілим?Який епізод найбільше запам’ятався? Як ви гадаєте чому?Кого з героїв казки ви назвали б головним? Чому?Які проблеми порушує автор у казці? Ви вважаєте їх цікавими, важливими?
Номер слайду 4
Розташуйте послідовно1. Тщеславные люди глухи ко всему, кроме похвал – честолюбец2. Я человек серьезный, мне не до болтовни – деловой человек3. Мы пишим о вещах вечных и неизменных – географ
Номер слайду 5
На чому ми зупинились?Згадали? Продовжимо!4. Он один, по-моему, не смешон. Может быть, потому, что он думает не только о себе – фонарщик5. Для них все люди – подданные – король6. Хочу забыть, что мне совестно…совестно пить - пьяница
Номер слайду 6
Закінчуємо нашу мандрівку:7. Планета непростая! На ней насчитывается сто одиннадцать королей ( в том числе, разумеется, и негритянских), семь тысяч географов, девятьсот тысяч дельцов, семь с половиной миллионов пьяниц, триста одиннадцать миллионов честолюбцев – итого около двух миллионов взрослых - Земля
Номер слайду 7
Протиставлення? Ви його помітили?Світ дорослих (серйозна, розсудлива людина)Світ дітей ( наївна, відкрита, довірлива і чуйна дитина)
Номер слайду 8
Як на вашу думку?Які відносини склалися між двома світами в казці? Стіна нерозуміння Поблажливе ставлення. ВІДНОСИНИ
Номер слайду 9
Життєві цінності: Пригоди, щось незвичайне;Творчість, як насущна потреба самовираження (мал. № 1, № 2);Світ прекрасного, те , що приносить радість і насолоду (захід сонця, зірки, квіти);Віра в чудо як у вищу справедливість (колодязь у пустелі);Дружба і любов як вищі форми людського спілкування. Практична користь, цифри, точні науки (географія, арифметика, правопис), гроші (будинок за сто тисяч франків – “Яка краса!”;Мода, загальновизнаний стандарт (престиж, краватки, гра в бридж і гольф, політика);Влада (монарх);Слава (актор);Справа (учений)
Номер слайду 10
Вищезазначене в малюнках. Два світи
Номер слайду 11
Ти завжди будеш мені другом... Чи випадково зустрілися маленький принц і льотчик? Обоє в пустелі самітності, обоє сумують без друга, шукають його, хоча вже майже втратили надію знайти. Але доля нагородила їх за терпіння і наполегливість у пошуках дружби: їхня зустріч – і справжнє чудо, і закономірність, і вища справедливість.
Номер слайду 12
Гронування!? Що це таке? Згадали! Отож почнімо: Що таке дружба в розумінні героїв казки і її автора?
Номер слайду 13
Квітка, що є єдиною в світі і ростетільки на моїй планеті? Здогадались? Звісно – троянда!Родилась вместе с солнцем; Страдает избытком скромности;Так прекрасна, что дух захватывало;Красавица горда и обидчева;Ужасная кокетка;Неведомая гостья. Она не ответила на “прощайте”, не устраивает истерику, она искренная, нежная, у ее словах звучит раскаинье, мужество, достоинство:« Да, да, я люблю тебя. Моя вина, что ты этого не знал.»ТЕМА ЛЮБОВІ+ТЕМАПРЕКРАСНОГО
Номер слайду 14
Висновок: Маленький принц зник, залишивши людям скарби своєї душі. Але він живе у кожному. Це внутрішнє “Я” особистості. Піднести це приховане і змусити людину пильно подивитись на світ, зробити його кращим – такий прихований зміст казки.
Номер слайду 15
То як? Сподобалась тема? Якщо так, приєднуйтесь до наших міркувань (за допомогою листування)!Лист до Маленького принца: Дорогий Маленький принце! Привіт, мій Маленький принце, привіт мій шматочок дитинства. Я дуже сумую за тобою. Ти відкрив мені своє серце, мені було так добре і затишно біля тебе... Але ти пішов, а мені залишилось тільки чекати-чекати, коли ми знову зустрінемось. У мене стільки до тебе питань... Я сподіваюся ти ретельно прибирав кожного ранку свою маленьку планету і у злих баобабів не залишилося жодних шансів! А троянда, як там троянда? Напевно вона все ще така горда, але повір – вона дуже любить тебе! Вулканчики теж напевно горять. А третій, він вже запрацював, чи ще ні?Лист до Пілота від Маленького принца: Привіт, Антуане! Довго не бачились. Я пишу цей лист, щоб ти за мене не хвилювався. У мене все добре. Моя улюблена троянда вже не капризує, і за це я люблю її ще більше. Спочатку я хвилювався, що баранчик з’їсть її, але він чомусь навіть не наважився підійти до неї. Вона говорить, що це через колючки, але я гадаю, що у нього просто є відчуття прекрасного... Ласкаво просимо до співпраці!!!
Номер слайду 16
Використані джерела:4. ж. Зарубіжна література № 3., 2004.3. ж. Зарубіжна література № 4., 2001.2. ж. Зарубіжна література № 12., 2000.1. Антуан де Сент-Екзюпері “ Маленький принц” – Школьная библиотека., Дніпро: Киев – 1976. – С.179.