Водій тролейбуса то дивиться на показання приладів, то на світлофори, то на зустрічний транспорт. (Переключення)Деякі операції водій виконує одночасно. (Розподілення.)— Учень, який пише диктант, слухає вчителя, записує текст, згадує правила. (Розподілення.)— Один французький психолог міг читати вголос один вірш і в той же час писав інший. Він міг, декламуючи вірші, письмово виконувати складні математичні дії. (Розподілення.)style.colorfillcolorfill.type
Студент перед іспитом 12 годин поспіль не відривався від підручника. (Стійкість.)— Наполеон формулював і диктував секретарям кілька документів одночасно. (Розподілення.)— Дівчина легко може сприйняти 56-цифровий телефонний номер нового знайомого. (Обсяг.)— Юлій Цезар в один і той самий час читав, робив записи і слухав донесення гінців (Розподілення.)style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Вправа «Вірю — не вірю»1. Під впливом нервових імпульсів, що надходять до мозку від сенсорних систем, формуються відчуття.2. Ілюзія — це хибне, спотворене сприйняття людиною дійсності.3. Неорганізоване сприйняття — цілеспрямоване.4. Мимовільна увага не залежить від волі людини.5. Довільна увага залежить від волі людини.6. Увага не піддається тренуванню.7. Обсяг уваги — це ступінь зосередженості на об’єкті.8. Переключення уваги — це вміння швидко переключатись з одного виду діяльності на інший.9. Розподілення уваги — це можливість людини зосередити увагу водночас на декількох об’єктах.10. Концентрація уваги — це кількість об’єктів, які людина може водночас сприйняти з однаковим рівнем якості й чіткості.11. Існують ілюзії, які виникають майже в усіх людей.12. Кожна людина може розвинути в себе увагу.
ЕмоціїКоли виникають емоції?(аналіз анкетних даних учнів школи)Виконання фізичних вправ (спорт, праця)Спілкування з друзями та рідними. Сприйняття явищ навколишнього світу. Навчання, сприйняття нової інформаціїВнутрішній фізіологічний стан людини (відчуття болю)Сприйняття творів мистецтва(кіно, театр)Реалізація внутрішніх потреб людини (інтереси)