Сформувати знання про емоції; ознайомити з видами емоцій; розкрити взаємозв’язок мотивації й емоцій; розглянути роль емоцій в житті людини;
удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки та робити узагальнюючі висновки
Водій тролейбуса то дивиться на показання приладів, то на світлофори, то на зустрічний транспорт. (Переключення)Деякі операції водій виконує одночасно. (Розподілення.)— Учень, який пише диктант, слухає вчителя, записує текст, згадує правила. (Розподілення.)— Один французький психолог міг читати вголос один вірш і в той же час писав інший. Він міг, декламуючи вірші, письмово виконувати складні математичні дії. (Розподілення.)style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 3
Студент перед іспитом 12 годин поспіль не відривався від підручника. (Стійкість.)— Наполеон формулював і диктував секретарям кілька документів одночасно. (Розподілення.)— Дівчина легко може сприйняти 56-цифровий телефонний номер нового знайомого. (Обсяг.)— Юлій Цезар в один і той самий час читав, робив записи і слухав донесення гінців (Розподілення.)style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 4
Вправа «Вірю — не вірю»1. Під впливом нервових імпульсів, що надходять до мозку від сенсорних систем, формуються відчуття.2. Ілюзія — це хибне, спотворене сприйняття людиною дійсності.3. Неорганізоване сприйняття — цілеспрямоване.4. Мимовільна увага не залежить від волі людини.5. Довільна увага залежить від волі людини.6. Увага не піддається тренуванню.7. Обсяг уваги — це ступінь зосередженості на об’єкті.8. Переключення уваги — це вміння швидко переключатись з одного виду діяльності на інший.9. Розподілення уваги — це можливість людини зосередити увагу водночас на декількох об’єктах.10. Концентрація уваги — це кількість об’єктів, які людина може водночас сприйняти з однаковим рівнем якості й чіткості.11. Існують ілюзії, які виникають майже в усіх людей.12. Кожна людина може розвинути в себе увагу.
Тема. Емоції та мотиваціїПідготувала: О. М. Филь, учитель біології
Номер слайду 7
Мета уроку:сформувати знання про емоції; ознайомити з видами емоцій; розкрити взаємозв’язок мотивації й емоцій; розглянути роль емоцій в житті людини; удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки та робити узагальнюючі висновки.
Номер слайду 8
ЕмоціїКоли виникають емоції?(аналіз анкетних даних учнів школи)Виконання фізичних вправ (спорт, праця)Спілкування з друзями та рідними. Сприйняття явищ навколишнього світу. Навчання, сприйняття нової інформаціїВнутрішній фізіологічний стан людини (відчуття болю)Сприйняття творів мистецтва(кіно, театр)Реалізація внутрішніх потреб людини (інтереси)
Номер слайду 9
Емоції – це суб’єктивний стан людини чи вищої тварини, що виникає у відповідь на дію внутрішніх або зовнішніх подразників і проявляється у формі переживань.
Номер слайду 10
Чи можемо ми визначити емоції за зовнішнім виглядом?
Ознаки вияву емоцій. Зовнішні Внутрішнірухи тіла;жести;поза;міміка; інтонація мовлення; рухи очей та брів.ритм серця;дихання;кров’яний тиск; зміна в ендокринних залозах , органах травлення та виділення.
Номер слайду 14
Види емоцій. НЕГАТИВНІ:-страх,огида,-сором, гнів,-відраза. ПОЗИТИВНІ:радістьзахопленнязадоволення. НЕЙТРАЛЬНІ:подивцікавість. ЕМОЦІЇЗА ПОЛЯРНІСТЮЗА ВПЛИВОМ НА СТАН ОРГАНІЗМУСтенічні(активізуть функції)радість;страх. Астенічні(ослаблюють організм)сум;печаль
Номер слайду 15
Види емоцій(За тривалістю та складністю формування)Емоційні реакції-посмішка -сміх-плач-схвильованість. Емоційні стосунки (почуття)кохання-ненависть-пристрасть-ворожнеча-ревнощіЕмоційні стани(настрої)-печаль-ейфорія-депресія-тривога- сум
Номер слайду 16
Механізм формування емоцій. Зовнішній стимул. ЦНСЕмоція. Слово. Явище. Звук. Подія. Візуальні символи. Ретикулярна формація. Лімбічна система. Гіпоталамус. Кора. Радість Сум. Подив. Захват. Злість