Презентація "Емоції та почуття людини"

Про матеріал

Презентація містить загальну інформацію про емоції та почуття, їх роль у житті людини; наведено приклади емоцій і почуттів, подано вправи для відпрацювання навичок розрізняти емоції й по­чуття.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЕМОЦІЇ ТА ПОЧУТТЯ1. Поняття про емоції і почуття.2. Види емоційних станів: настрій, стрес, афект, пристрасть, фрустрація.

Номер слайду 2

Емоції - реакція психіки на задоволення або незадоволення потреби - це просте, безпосереднє, поверхове, короткоплинне переживання людини в даний момент.

Номер слайду 3

Приклади емоцій

Номер слайду 4

Види емоцій

Номер слайду 5

Класифікація емоцій. Б.І. Додонова. Альтруїстичні емоції - переживання, які виникають на основі потреби в допомозі, підтримці іншим людям: бажання приносити людям радість, почуття занепокоєння долею іншої людини, турбота про неї. Комунікативні емоції виникають на основі потреби у спілкуванні: бажання спілкуватися, ділитися думками та переживаннями. Глоричні емоції (від лат. «слава») пов'язані з потребою у самоповазі та славі: прагнення завоювати визнання; почуття гордості, почуття переваги, почуття задоволення собою, своїми успіхами.

Номер слайду 6

Класифікація емоцій. Б.І. Додонова. Праксичні емоції - такі емоції викликані діяльністю, змінами в ході роботи, успішністю та неуспішністю, труднощами здійснення та завершення; бажання дійти успіху в роботі; почуття напруження; захопленість роботою; приємне задоволення від того, що робота зроблена. Пугнічні емоції (від лат. «боротьба»), визначаються потребами в подоланні небезпеки, інтересом до боротьби; жадоба до гострих почувань; почуття ризику; почуття спортивного азарту; рішучість. Романтичні емоції - прагнення до всього незвичайного, очікування чогось світлого, доброго; почуття лиховісно-таємничого, містичного.

Номер слайду 7

Класифікація емоцій. Б.І. Додонова. Гностичні емоції (від грецького «знання»), пов'язані з потребою у пізнавальній гармонії, прагнення зрозуміти те, що відбувається, проникнути в сутність явища. Естетичні емоції пов'язані з ліричними переживаннями, жадоба краси та гармонії, почуття прекрасного. Гедоністичні емоції пов'язані із задоволенням потреб в тілесному та душевному комфорті: насолода приємними фізичними відчуттями - від смачної їжі, сонця; почуття безтурботності; почуття веселості.

Номер слайду 8

Класифікація емоцій. Б.І. Додонова. Акизитивні емоції (від франц. «надбання»), породжуються інтересом, прагненням до накопичення, колекціонування, володіння. Виділяють також так звані фундаментальні емоції. Емоція вважається фундаментальною, якщо вона має власний механізм виникнення та виражається особливими мімічними та пантомімічними засобами. Вважається, що такі емоції вроджені.

Номер слайду 9

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): інтерес-хвилювання - емоція, яка мотивує навчання, розвиток навичок та вмінь, активізує процеси пізнання, стимулює допитливість

Номер слайду 10

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): радість - позитивне емоційне збудження, яке виникає при появі можливості повного задоволення актуальної потреби.

Номер слайду 11

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): горе-страждання - емоція, яка викликається комплексом причин, пов'язаним з життєвими втратами. Часто переживається, як почуття самотності, жалості до себе, почуття непотрібності, нерозуміння оточенням;

Номер слайду 12

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): гнів - виникає при явному розходженні поведінки іншої людини з нормами етики, моралі;

Номер слайду 13

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): відраза - часто виникає разом з гнівом. Відраза являє собою бажання позбутися від когось або чогось;

Номер слайду 14

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): презирство - емоція, що відображає деперсоналізацію іншої людини або цілої групи, втрату їх значущості для індивіда, переживання переваги в порівнянні з ними;

Номер слайду 15

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): страх - переживання, що викликано отриманою прямою або непрямою інформацією про реальну або уявлювану небезпеку, очікування невдачі. Страх є найсильнішою негативною емоцією;

Номер слайду 16

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): подив - різке підвищення нервової стимуляції, яке виникає після якоїсь несподіваної події;

Номер слайду 17

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): сором - виникає як переживання неузгодженості між нормою поведінки та фактичною поведінкою, прогнозування осудливої або різко негативної оцінки оточуючих на свою адресу;

Номер слайду 18

До фундаментальних емоцій відносять (за К. Є. Ізардом): провина - емоція схожа на сором, оскільки також виникає в результаті неузгодженості між очікуваною та реальною поведінкою. Вина виникає при порушеннях морального або етичного характеру, причому в ситуаціях, коли людина відчуває особисту відповідальність.

Номер слайду 19

Вгадай емоцію. Я посміхаюсь.  Мої очі злегка примружені.  Куточки рота злегка підняті.  Я сміюся.   Я співаю. Радість

Номер слайду 20

Вгадай емоцію. Я опускаю і відвертаю голову в сторону. Я ховаю очі. У мене червоніють обличчя і вуха. Провина

Номер слайду 21

Вгадай емоцію. Мої брови підняті. Рот злегка відкритий, заокруглений. Очі широко розкриті. Я Вигукую: «О-о-о!» Або «Ах!». Здивування

Номер слайду 22

Вгадай емоцію. Мої брови насуплені. Зуби зціплені. Губи щільно стиснуті. Ніздрі розширені і тремтять. Я стискаю кулаки. Я хочу вдарити. Я кричу. Гнів

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Розподіліть емоції на позитивні та негативнізадоволення, нетерплячість, розчарування, впевненість, симпатія, жах, гнів, занепокоєння, захоплення, прикрість жаль, вдячністьбайдужість, здивуваннявідраза, ніжність,розгубленість, туга,розчулення, гордість, каяття, відчай,ревнощі, радощі,заздрість, цікавість, подив, сумління

Номер слайду 29

Розподіліть емоції на позитивні та негативнізадоволення, впевненість, симпатія, ніжність,захоплення, розчулення,гордість, радощіцікавість, подив сумління, жаль вдячність, здивуваннявідраза, нетерплячість, розчарування, розгубленість, туга, каяття, відчай, ревнощі,заздрість, жах, байдужість, гнів, прикрість, занепокоєння,

Номер слайду 30

Почуття – вищий рівень розвитку емоцій, специфічно людські, узагальнені, стійкі переживання ставлення до предметів, явищ та потреб, що мають мотиваційну, напрямну значимість. Більш тривалий, ніж емоція, психічний стан, який має чітко виражений предметний характер. Почуття відображають чітке ставлення до будь-яких конкретних об’єктів. Емоційність є вродженою, але почуття розвиваються протягом життя людини, у процесі розвитку її особистості.

Номер слайду 31

На відміну від почуттів, емоції не мають об'єктної прив'язки: вони виникають не стосовно до кого або чого-небудь, а по відношенню до ситуації в цілому. «Мені страшно» - це емоція, а «Я боюся цієї людини» - це почуття.

Номер слайду 32

Види почуттів

Номер слайду 33

Виберіть почуття та емоції, які б Ви відчували на місці:1 – патріота України2 – закоханої людини3 - глядача кліпу про природу

Номер слайду 34

Почуття: патріотизмучестісолідарностітворчого натхненнятрагічногодовіриполегшеннянезадоволеннягнівурозчаруваннястрахуобразинеприязнінудьги злості сорому докору сумліннявідповідальностіпрезирстваніжностісправедливосічестіпрекрасногоперелякуповагибезпекизанепокоєнняненависті люті смуткуневпевненості

Номер слайду 35

ПСИХІЧНІ СТАНИ

Номер слайду 36

Афект – короткочасна, сильна емоційна реакція, яка швидко оволодіває людиною і бурхливо протікає. Прикладами афекту можуть бутисильний гнів, жах, бурхлива радість тощо. В стані афекту людина перестає контролювати себе і навіть може не усвідомлювати того, що робить.

Номер слайду 37

Настрій – відносно слабо виражений емоційний стан, що позначається протягом деякого часу на всій поведінці людини. Характер і стійкість настрою залежать від життєвих обставин, які його породжують, і від індивідуальних особливостей людини. Настрій може бути радісним або сумним, бадьорим або пригніченим. Джерелом виникнення того чи іншого настрою є, як правило, стан здоров'я або становище людини серед людей.

Номер слайду 38

Стрес – (від англ. stress — напруга, тиск) — неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію (подразник) зовні, яка перевищує норму, а також відповідна реакція нервової системи. Стрес – стан психічної напруги, що виникає в процесі діяльності в найбільш складних і важких умовах.

Номер слайду 39

Г. Сельє у 1929 році ввів також поняття — еустрес і дистрес. Еустрес — це (дослівно) - гарний стрес, захисна реакція протікає без втрат для організму, безболісно, дистрес — (дослівно) — це надмірний стрес, захист від фактора, що ушкоджує, відбувається зі збитком для організму, з ослабленням його можливостей.

Номер слайду 40

Фрустрація — це своєрідний емоційний стан, характерною ознакою якого є дезорганізація свідомості та діяльності у стані безнадійності, втрати перспективи. Розрізняють такі види фрустрації: агресивність, діяльність за інерцією, депресивні стани, характерними для яких є сум, невпевненість, безсилля, відчай.

Номер слайду 41

Пристрасті — це сильні, стійкі, тривалі почуття, які захоплюють людину, володіють нею і виявляються в орієнтації всіх прагнень особистості в одному напрямку, у зосередженні їх на одній меті. Розрізняють пристрасті позитивні та негативні.

Номер слайду 42

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Чернякова Олеся Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тимощук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Серьогіна Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Головньова Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шарко Майя Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Оробчук Ольга Вікторівна
    Матеріал підібрано вдало, хороші ілюстрації. Можна використовувати і в роботі з педагогами, і з батьками, і з учнями.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
40643
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку