Презентація до відкритого уроку на тему "Ернест Хемінгуей. «Старий і море» – повість-притча про людину. «Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору (урок-занурення)"
Я человек, я посредине мира,За мною мириады инфузорий,Передо мною мириады звезд. Я между ними лег во весь свой рост – Два берега связующее море,Два космоса соединивший мост. Я больше мертвецов о смерти знаю,Я из живого самое живое. И – боже мой! – какой-то мотылек,Как девочка, смеется надо мною,Как золотого шелка лоскуток. Арсений Тарковский
Номер слайду 2
Ернест Хемінгуей «Старий і море» -повість-притча про людину.«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору.(Урок-занурення)
Номер слайду 3
“Гарна проза подібна доайсберга, 7/8 якого приховано під водою”. Е. Хемінгуей
Номер слайду 4
Завдання уроку:- розкрити філософсько-символічний зміст повісті Е. Хемінгуея "Старий і море»; - шляхом аналізу тексту повісті визначити її художню своєрідність; - виявити виховний потенціал твору. ppt_xppt_xppt_x
Номер слайду 5
Дайджест повісті
Номер слайду 6
Рівень IЖанрова специфіка повісті Е. Хемінгуея «Старий і море» ? Притча – дидактико-алегоричний (повчально- «інакомовний») жанр літератури, що містить в собі моральне або релігійне повчання. повість-притча
Номер слайду 7
Рівень II Символічне значення назви повісті?????«Старий і море»Людина і природа. Смертне і вічне. Потворне і прекрасне. Людина і Всесвіт. Людина і суспільство
Номер слайду 8
Рівень IIIПроблематика повісті Е. Хемінгуея«Старий і море»- взаємовідносини людини і природи;- сенс буття, життя і смерті;- співвідношення добра і зла у світі і душі людини;- місце людини в суспільстві і Всесвіті;- непорозуміння між людьми.
Номер слайду 9
Рівень IV« Я – не звичайний старий»( образ старого рибалки Сантьяго)
Номер слайду 10
З історії створення повісті Хемінгуей на КубіКарлос Гутьєррес – старий рибалка з Касабланки, риси характера якого Е. Хемінгуей втілив в образі головного героя повісті «Старий і море»
Номер слайду 11
{D7 AC3 CCA-C797-4891-BE02-D94 E43425 B78} Минуле старого. Ключові слова:юнга на човні; берега Африки;дні перемог і досягнень; Чемпіон;переможе будь-якого супротивника;не знав, що таке самотність.{D7 AC3 CCA-C797-4891-BE02-D94 E43425 B78}Сьогодення старого. Ключові слова:скінчилися дні перемог і досягнень;немає домашнього вогнища;спогади про Африку;сни про левів; глузування;надія; хлопчик Манолін;море.
Номер слайду 12
Монолог моря
Номер слайду 13
Рівень VСимволічний зміст сутички старого з рибою
Номер слайду 14
«Незвичайна риба», «найкраща з риб» « …Нарешті поверхня океану перед човном здулася і риба вийшла з води. Вона виходила і виходила, і здавалося, їй не буде кінця ... Замість носа у неї був меч, довгий, як бейсбольна ключка, і гострий на кінці, як рапіра ... ».« …Спочатку старий побачивтемну тінь, яка такдовго проходила у нього підчовном, що він просто очамне повірив... Її хвістбільше найбільшогосерпа... У неї був величезнийтулуб...».« ... Вона була на два фути довше човну старого...». Фут - стара російська і англійський міра довжини, дорівнює 30,48 см.ppt_xxshearppt_x
Номер слайду 15
Старий про свій гріх: «Ти вбив рибу не тільки для того, щоб продати її іншим і підтримати своє життя. Ти вбив її з гордості». «Мені не потрібно було йти так далеко в море. Мені дуже шкода, риба, що все так вийшло. І для тебе, і для мене!»ppt_xxshearppt_x
Номер слайду 16
Переможець чи переможений?
Номер слайду 17
Рівень VIОбрази-символи в повісті «Старий і море» та їх значення. Старий Море Риба Велика риба Акули Хлопчик Леви успіх, перемога;майбутнє;досвід людини і в той же час його обмеженість; життя;мрії про щастя, відновлення життєвих сил; володіння світом; невблаганна влада природи.
Номер слайду 18
Рівень VIIІдея повісті Е. Хемінгуея «Старий і море» ?«Людина не створена для того, щоб зазнати поразки. Людину можна знищити, а здолати не можна».