Написання есе «Що робить мене щасливим (щасливою)?» з використанням складнопідрядних речень.
Номер слайду 7
Есе – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.
Номер слайду 8
Види есе Вільне Формальне Ознаки: невеликий обсяг (7-10 речень); вільна форма і стиль викладу; довільна структура; обов’язкова вимога: наявність позиції автора. Ознаки: дотримання структури тексту, наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки); обґрунтування (аргументування) тези.
Номер слайду 9
Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв.). До нього доцільно вдаватися кожного уроку й на різних його етапах : цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо. Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до 45 хвилин.
Номер слайду 10
Структура есе Есе складається з таких частин – вступ, основна частина, висновок. Вступ – обґрунтування вибору теми есе. Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій. Висновок – узагальнення й аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує есе або ще раз вносить пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині.
Номер слайду 11
ПАМ’ЯТКА «Правила написання креативного есе» Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає). Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої). Різна структура речень. (Читати речення однакової структури нудно. Складіть речення різні завдовжки.) Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоби вразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.) Різні слова (Використовуйте синоніми.) Лаконічність. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення має нести унікальний зміст). Активна життєва позиція.
Номер слайду 12
Підсумок уроку «Я думаю...», «Я хочу...», «Мені здається...».
Номер слайду 13
Домашнє завдання Скласти словесний ескіз пам’ятника щастю. Створити відеоролик « Щаслива мить у житті». Скласти інтерв’ю з улюбленим письменником про щастя.