Презентація "Ф. Війон. "Балада прикмет". Особливості жанру літературної балади"

Про матеріал

З'ясувати особливості літературної балади; дати короткі відомості

про епоху, долю та творчість Ф. Війона; допомогти учням зрозуміти філософський зміст твору, схарактеризувати роль вживання в тексті засобів виразності; розвивати навички аналізу поетичного твору, усного мовлення та дослідницької роботи; виховувати інтерес до самопізнання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Франсуа Війон. “Балада прикмет”. Особливості жанру літературної балади

Номер слайду 2

Скрізь прийнятий, я гнаний звідусіль. Ф. Війон Дивних багато в світі див, Найдивніше із них - людина. Софокл

Номер слайду 3

“Три дні на те, щоб покинути Париж. Це єдине, чого зміг домогтися 5 січня 1463 року метр Франсуа де Монкорб’є на прізвище Війон, засуджений до страти через повішення за те, що він був нібито причетний до однієї кримінальної справи. І ось 8 січня, на початку року, Війон назавжди вийшов з історії, але став навіки легендою. Через 10 років йому дозволили повернутися. Але до цього часу вже ніхто його не пам’ятав. Тому, коли у 1489 роуі книготорговець П’єр Леве надрукував його “Великий заповіт” і балади, у Парижі не знайшлося жодної людини, яка змогла б похвалитися особистим знайомством з видатним поетом...”- так пише у своїй книзі дослідник творчості найвидатнішого французького поета Середньовіччя Франсуа Війона – Жан Фав’є.

Номер слайду 4

Віртуальна екскурсія

Номер слайду 5

Франсуа Війон

Номер слайду 6

Франсуа Війон (справжнє ім'я Франсуа Монкорб'є або де Лож) народився 1 квітня 1431 р. в Парижі, в провінції Бурбонне. В 8-річному віці він втратив батька, і мати віддала хлопчика далекому родичу капеланові Гійому Війону, настоятелеві церкви святого Бенедикта. В 1443 році Франсуа вступив у Сорбонну на факультет мистецтв(що мав підготовчий характер), де здобув ступінь лінценціата, а потім магістра. Закінчення курсу давало право бути дрібним чиновником або викладачем. Війон зробив усе, аби не бути бюрократом при житті, і став викладачем французької поезії для багатьох, але — в посмертних виданнях.

Номер слайду 7

Теоретична скарбничка Балада (фр. ballade, від прованс. ballar – танцювати) – ліро-епічний жанр фольклору та літератури.

Номер слайду 8

ОЛС “Характерні риси балади”Невеликий віршований твір. В основі твору – незвичайна подія: героїчна чи фантастична. Поєднання рис лірики і епосу. Напружений драматизм сюжету. Емоційність переживань героїв. Літературна балада пов’язана з фольклором (мотиви, образи, художні засоби). Мелодійність, наспівність.

Номер слайду 9

Аналіз твору. На що в побудові балади ви перш за все звернули увагу? Як називається такий повтор слів на початку рядків вірша?У Війона анафора поширюється на весь вірш. Як ви думаєте, з якою метою? Визначте рефрен твору. Яка ідея міститься в ньому?Слово “прикмета” означає “відмітна ознака кого-чого-небудь; те, що свідчить про щось; предметний доказ чогось”. На що ж вказує автор цими рядками? Спробуймо з’ясувати підтекст (прихований зміст), що криється за ними.

Номер слайду 10

Робота з таблицею {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Текст. Підтекст“мухи гинуть в молоці”“добру і лиху годину”“є співці, сліпці й скопці”; “по голках сосну й ялину”“чорне, біле і рябе”“як Господь створив людину”“всі шляхи й всі манівці”“небо щастя й сліз долину”“як на смерть ідуть бійці”“я знаю смерть і знаю домовину”10)“як кохають до загину”“і чернички спідничину”11)“хто під течію гребе”“як в бочках скисають вина”12)“скільки мул бере на спину”“хто працює без упину”13)“сну й пробудження хвилину”14)“Рим і як він всіх скубе”“гуситську всю провину”15)“палац і хатина”16)“цвіт, і плід, і соб-цабе”буденністьчаслюдство (бідні й багаті, духовні й бездуховні, раби й господарі)природадобро і зло, розмаїття світу. Божий світдолягоре і радістьсмертькохання справжнє і фальшивезрадапрацямрія і реальністьцерквабагатство і бідністьюність, зрілість, старість.

Номер слайду 11

Аналіз твору. Як називаються слова, протиставлені у літературному творі за змістом? Наведіть приклади із тексту балади. З якою метою автор використовує антитези? Які ще відомі вам засоби виразності і з якою метою використовує автор? Найвизначальніший прийом?Чому в останньому рядку анафора “Я знаю” замінилася на антонімічне словосполучення “не знаю”?У чому філософський зміст балади?

Номер слайду 12

Висновки, узагальнення. Як би ви охарактеризували ліричного героя “Балади прикмет. Яким він бачить світ? Чому ліричний герой хоче пізнати себе? Що означає “пізнати себе”? Яке ви отримали враження про Ф. Війона?

Номер слайду 13

Домашнє завданняопрацювати статтю підручника про Ф. Війона та його баладу;підготувати виразне читання балади;вивчити визначення понять: “балада”, “анафора”, “епіфора”, “антитеза”;скласти невеликий твір (5-7 речень): “Знати себе – це ...”, або “Пізнати себе треба, для того щоб ...” 

pptx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
2702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку