Презентація " ФІЗИКА - НЕ ЛИШЕ ШКІЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ, А Й ЦІКАВИЙ СВІТ НАВКОЛО НАС."

Про матеріал
МЕТА: • розвиток наукового світогляду учнів; • формування творчого інтелекту; • виховувати інтерес до науки; • розвиток пізнавального інтересу; • прищеплювати почуття поваги й пошани до видатних фізиків та гордості за Україну; • виховувати почуття колективізму,взаємовиручки і взаемодопомоги . Обладнення,унаочнення: ком'пютер,мультимедійний проектор,презентація Power Point,призи,дипломи, жетони(червоні-А, зелені-Б),плакати-висловки; секундомер, реостат,амперметр,яблоко, калейдоскоп, телефон, компас,терези,лупа, мильні бульбашки. Хід заходу: I -- Вступне слово вчителя. Доброго дня усім, хто прийшов сюди, щоб перевірити й закріпити свої знання з фізики, а, можливо, і дізнатися про щось нове, до цього часу вам невідоме.. Ви - гості,я - хозяйка, Тут фізика - наука, Технічного прогресу Могутня запорука. Наука ця чудова, Сучасна й старовинна, І нас веде до неї Сьогодні знань стежина. Цікава фізика наука, З її законами всі ми В житті стрічаємось повсюди У повсякденному бутті. тому: ФІЗИКА- НЕ ЛИШЕ ШКІЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ, А Й ЦІКАВИЙ СВІТ НАВКОЛО НАС. Да и в нашому ,людському житті одні живуть за правилом Свердлика, інші у вічному пошуку себе і свого життєвого кредо; дехто на все дивиться з позиції: « Я нічого не знаю, моя хата скраю». Деякі виконують роль « вічного двигуна», особливо на перервах, намотуючи кілометраж , причому з реактивною швидкістю. Усе це жарт. А серйозно, то зараз починаємо наш конкурс “ЕРУДИТ” II -- слово ведучим: ……………….. ……………………флагманами нашої гри будуть: Команда 9-А -« » Команда 9-Б– « » • Представляемо команди. До вболівальників прохання-підтримати свої команди . Запрошуємо команди на сцену. А експертами нашої гри будуть: (представляєм членів журі): …………………… ………………….... ………………….... • Для привитання слово надаеться командам: 9-а-………. «…» I -- Сьогодні між командами змагання, Але,нехай не буде тут образ. Хай буде гра весела,хоч переможець лишь один із нас. 9-б………….. «…» II-- Ми ради будемо в нелегкому бою, Усю винахідливость показати свою, Наши знання і вміння нехай допоможуть. Стать переможцями –ми зможем!!! • Привитання до ЖУРІ: • I---Повага вам,судді,привіт вам журі, Та тільки суворо ви нас не журіть, И смійтеся з того ,що викличе сміх. Сміятесь голосно й суддям не гріх. II---Щоб ви краще побачили наши позитивні якості, ми переедаемо вам «лупу» і для зважування наших сил ми переедаемо вам «терези». Ведучий 1.-Як,правило,у кожній грйі є свої закони. Ведучий 2.-Закон поваги. Ведучий 1.-Закон часу. Ведучий 2.-Закон чіткості. Ведучий 1.-Порушення цих правил призводить до штрафу. Ведучий 2.-У нашій грі беруть участь убовальники,які приносять бали сврїй улюбленій команді. Ведучий 1.-Ну що,почали? Ведучий 2 I конкурс мислителів, який називається Розминка • Приймають участь усі члени команди. • Учасникам команд , по черзі ,ставляться запитання, на які треба відразу відповісти. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Розминка: • Доповни речення: • 1.Частина, яка має мінімальний негативний заряд. • А) електрон Б) протон В) атом Г) фотон • 2.Одиниця вимірювання електричного опору. . . • А) Вольт Б) Ньютон В) Ампер Г) Ом • 3.Носії електричних зарядів в електролітах . . . А) електрони Б) протони В) іони Г) дірки 4.Електричне поле створюють заряди, які в обраній системі відліку . . . А) рухаються по колу Б) коливаються В) не рухаються Г) рухаються • 5. Блискавка являє приклад . . . • А) тліючого розряду Б) короткого розряду В) іскрового розряду Г) дугового розряду 6. Пристрої ,що перетворюють різні види енергії на електричну 7. Електричний пристрій, який автоматичне виконує певні переключення контрольованого ним електричного кола… • 8 . Чому після вимкнення телевізора тканина, якою закривають екран, прилипає до нього… Ведучий 1.- Молодці! Це булла тількі РОЗМІНКА,яка показала що –(Зачитати перше вислив'я- см .на дощці) Ведучий 2 Переходимо до II конкурсу:Конкурс КОМАНД Сьогодні всі ми фізиками стали. Нелегкі завдання Прийдеться вам рішать . Ведучий 1 Але пом'ятаете: хто багато знає, той більше забуває, але хто більше забуває, той менше знає; хто менше знає, то менше забуває, хто менше забуває, той більше знає. Так для чого навчатися? Ведучий 2.-Ну ти й загнул.А на мою думку,краще більше знати й меньше забувати.Тому цей конкурс и називаеться «Конкурс ерудитів». (Першою відповідає та команда,яка швидче підніме сигнальну картку) • Ведучий 2. 1. Супутник Землі робить один оберт за 1год40 хв., а інший оберт за 100 хв. Як це пояснити? • 2.Чиму брудний, вкритий кіптявою сніг тане швидше, ніж чистий? • 3.Яка фізична помилка допущена в наступному вірші? • Вона жила і по склу текла, • Але раптом її морозом оковало, • І нерухомої крижинкою крапля стала, • І в світі поменшало тепла. • 4. Чи можна в решеті принестиводу? • 5. Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на дві ноги? • 6. Три різні числа спочатку склали, а потім їх же перемножили.Сума і добуток виявилися рівними. Які це числа? • 7.Дано два абсолютно однакових довгих залізних стрижня. Один з них намагнічений. Як визначити, який стрижень намагнічений, не користуючись жодними іншими предметами. • 8. У високий циліндричний посудину діаметром 5 см впав м'яч діаметром 4 см. Чи ви зможете дістати м'яч, не перевертаючи посудини? • 9. Двоє підійшли до річки. Біля берега стояв човен, який може вміщати лише одного, але обидва переправилися. Як це могло статися? * 10. Як вилити воду з пляшки, не нахиляючи її? * Ведучий 1. Шановне журі, оголосить будь ласка,бали командам. ……………..(дякуемо) Ведучий 2 А зараз дуже відповідальній III конкурс «Конкурс капітанів» (звучит музіка).До вболювальників прохання—підтримати своїх капітанів. Капітан 9-а кл-……….. Капітан 9-б кл-………. (капитани витягують конверт с числом- жребій-хто перший відповідає?) Треба відповисти на запитання и продемонструвати відповідь). (-відповідають по черзі .на обдумивання відводиться 30 сек, якщо не відповідае-потім передаеться питання іншому капітану.-потім-членам команд)оцінка- 1-2 бали. 1 тур • 1 . Китайці називали їх чу-ші, греки - адамас, геркулесів камінь, французи - айман, єгиптяни - кістка Ора, німці - магнесс, англійці - лоудстоун. Більшість цих назв означає «люблячий». Про що (або про кого) йдеться такою поетичною мовою древніх? • (Відповідь:Магніт).(показать дослід) • 2. Як ви поясніть вислів Плутарха? • «У бурштині міститься вогненна і бестелесная сила, яка виходить з нього невидимими шляхами, якщо потерти поверхню бурштину...» • (Відповідь: При натиранні поверхню бурштину електризується. Наелектризоване тіло здатне притягувати інші тіла і створювати іскровий розряд. Відповідь-шовк.(показать дослі 2 тур: • 3. Настав час продемонструвати свої практичні вміння. Наступний конкурс – експериментальний. «Да будет свет»- сказал монтер…(собрать єл.коло.-у кого швидче загориться ел.лампочка) (оцінка-1-3 бала) ,(лунае музика) 3 тур Ведучий 1. Подивіться скільки різнокольорових мильних бульбашок я можу надути. (надуває бульбашки). Цікаво, хто з капітанів надує саму велику бульбашку? Прошу вийти капітанів. (надувають бульбашки) Болювальніки,капитани хочуть ,щоб им допомогла сила ваших аплодисментів * Ведучий 2. 4 тур «ВІДГАДКА З ПІДСКАЗКОЮ» • По опорних сигналах – підказкам, які поступово даватиме ведучий, потрібно відгадати задумане. Рука, піднята вгору, служить сигналом про вашу готовність до відповіді. За вірну відповідь присуджується 1 бал. \\\Згадаемо імена тих,кому ми маемо бути вдячними своїми знаннями про природу • Мова піде про ученого. Про кого саме? • I Підказка: • Ще за студентських років він відкрив, що період коливань маятника не залежить від амплітуди. • Після закінчення університету він зайнявся дослідженнями у області механіки і астрономії. • Ним відкритий принцип відносності руху і закон інерції. • Він відкрив 4 супутники у Юпітера і фази Венери. • Для вивчення закономірностей вільного падіння тіл він використовував похилу башту в м. Піза (Відповідь: італійський вчений Галілео Галілей) ( показати портрет) II Підказка: • І знову мова про ученого призвіще якого знайоме всім: і школярам, і робочим, і домогосподаркам, і артистам, і науковцям. Хто він? • Підказки: • Інженер за освітою, він в 23 роки захистив дисертацію на звання доктора філософії. • Його наукові дослідження присвячені електромагнетизму, фізиці кристалів, оптиці, молекулярній фізиці. • Але головне його наукове досягнення відносилося до абсолютно невідомій доти області науки. Вона-то і прославила його ім’я. • Він лауреат першої Нобелівської премії по фізиці (1901 р.). • Йому першому вдалося побачити будову частини скелета живої людини. • (Відповідь :німецький вчений В.К. Рентген)- (показати портрет) Ведучий 1. Подякуемо капітанам. Ми хочемо ,щоб сила ваших аплодисментів підтримувала їх,як архімедова сила підтримує кораблі в морі. (поки команди готуються до показу дом/завдання): А зараз команда вболювальників покаже ,як вони знають вчених-фізиків.( см.портрети вчених-назвати його й вказати їх відриття) (Ведучі роздають жетони,червони-9а,зелені-9-б) 1.Ньютон Исаак- (1643-1727) Обґрунтував рух планет Сонячної системи навколо Сонця, а також настання припливів і відливів. Ньютон створив фундамент для сучасної фізичної оптики. Вершиною його робіт є відомий закон всесвітнього тяжіння. 2.Вольта- Олександро (1745 – 1827)Італійський фізик, один із засновників учення про електричний струм. Створив перший гальванічний елемент, започаткував цим вчення про електричний струм. 3.Ампер- Андре-Мари (22.I.1775-10.VI.1836) Французький фізик Відкрив взаємодію електричних струмів і встановив закон цієї взаємодії (закон Ампера), розробив теорію магнетизму (1820). 4.Ом- Георг Симон (16.III.1787-7.VII.1854) Німецький фізик Основні праці по електриці, оптиці, кристаллооптиці, акустиці. 5.Пулюй Іва́н Па́влович -перший український фізик світового рівня, винахідник “X”-променiв ,перекладач Біблії та Псалтиря, відомий громадсько-політичного діяч, вчений і патріот України 6.Сикорский Игорь Иванович (1889-1972). Народився в Києві Человек, воплотивший мечту Леонардо да Винчи видатний авіаконструктор українського походження,що працював у США та Російській імперії. Творець перших у світі чотиримоторного літака «Руський витязь» (1913 рік), важкого чотиримоторного бомбардувальника і пасажирського літака «Ілля Муромець» (1914), трансатлантичного гідроплана (1934), серійного гелікоптера одногвинтової схеми (1942). • У 1918 році емігрував до США, де 1923 заснував компанію Sikorsky Aircraft. Автор літаків-велетнів «Ілля Муромець» (1913, Росія), Sikorsky S-29-A (США). Конструктор першого в США літака-амфібії. • 2016 року Міжнародному аеропорту «Київ» присвоїли ім'я авіаконструктора Сікорського[19] • 2016 року Національному технічному університету України «Київський політехнічний інститут» присвоїли ім'я Ігоря Сікорського. • 7.Сергій Павлович КОРОЛЬОВ (1907-1966)Український радянський вчений у галузі ракетобудування та космонавтики, конструктор. Вважається основоположником практичної космонавтики. Академік АН СРСР, очолив ракетну програму СРСР. Під його керівництвом було запущено першу міжконтинентальну балістичну ракету, перший штучний супутник Землі, перший політ людини в космос та вихід людини в космос. 8.Вернадський Володимир Іванович- (1863 – 1945) УКРАЇНСЬКИЙ ВЧЕНИЙ, ЯКОГО ПОРІВНЮЮТЬ З НЬЮТОНОМ І ЕЙНШТЕЙНОМ, Український філософ, мислитель, натураліст, засновник цілого ряду природничих наук, автор теорії про ноосферу, вчення про біосферу, а також один з засновників Академії наук України. 9.Чурюмов Клим Іванович (19 лютого 1937 р., род.Миколаїв, - 14 жовтня 2016 р). (79рокiв), Харків- Український астроном і дитячий письменник, першовідкривач комет Чурюмова-Герасименко та Чурюмова-Солодовникова. Член-кореспондент Національної академії наук України, директор Київського планетарію, головний редактор астрономічного науково-популярного часопису «Наше небо», президент Українського товариства аматорів астрономії. (собрати жетони й передати журі) Ведучий 2. Молодці!!! Дякуемо! Переходимо до наступного конкурсу( відповідае-хто перший підняв руку) • Увага ! «Чорна скринька».(показуе вчитель) 1.Те, що лежить в ящику часто використовують при зміні гучності звуку радіо, телевізора, потужності електроплити..(реостат) 2.В ящику лежить прилад без якого неможливо знати яка величина струму в колі…(амперметр) 3.Це тіло стало причиною відкриття одного із законів фізики….(яблоко) 4.Які чудові візерунки • Сплелися разом воєдино! • Смарагди вищого ґатунку • І діаманти, і рубіни. • Блищать, як вимиті росою, • Сапфіри, яхонти, топази… • Та тільки ворухнем рукою – • І змінюється все одразу. • Який предмет у чорній скриньці? (калейдоскоп). • 5.Його винахідником вважають капітана Тейлора,який у 1845 р.запропонував випробувати на суднах англ.флоту «Аппарат для подачі сигналу під час бурі»(телефон) • 6.Альберт Ейнштейн писав про цей прилад: »Це диво я вйдчув у 5 років,коли мій батько йогоп оказав.Те,що ця стрілка поводиться так упевнено,ніяк не відповідало тому різновіду явищ,які знайшли собі місце в моєму неусвідомленому світі понять»(компас) • Ведучий 2. Просимо журі надати оцінку вболювальникам……… Ведучий 1. Домашне завдання А зараз час перевірити виконання домашньго завдання. 1.«ВІДГАДКА З ПІДСКАЗКОЮ» • Мова піде про ученого. Про кого саме?(команди задають одинодному питання) • Перше слово надаеться –9-б кл. • I Підказка: • Ще за студентських років він відкрив, що період коливань маятника не залежить від амплітуди. • Після закінчення університету він зайнявся дослідженнями у області механіки і астрономії. • Ним відкритий принцип відносності руху і закон інерції. • Він відкрив 4 супутники у Юпітера і фази Венери. • Для вивчення закономірностей вільного падіння тіл він використовував похилу башту в м. Піза (Відповідь: італійський вчений Галілео Галілей) ( показати портрет) Слово надаеться 9-а кл. II Підказка: • І знову мова про ученого призвіще якого знайоме всім: і школярам, і робочим, і домогосподаркам, і артистам, і науковцям. Хто він? • Підказки: • Інженер за освітою, він в 23 роки захистив дисертацію на звання доктора філософії. • Його наукові дослідження присвячені електромагнетизму, фізиці кристалів, оптиці, молекулярній фізиці. • Але головне його наукове досягнення відносилося до абсолютно невідомій доти області науки. Вона-то і прославила його ім’я. • Він лауреат першої Нобелівської премії по фізиці (1901 р.). • Йому першому вдалося побачити будову частини скелета живої людини. • (Відповідь :німецький вчений В.К. Рентген)- (показати портрет) 2. Цікаві досліди ( до 5 бал) ***3. Поки одні ерудити готуються до демонстраціі своїх цікавих дослідів ,перейдемо до наступного дом.завдання «Фізики жартують». (до 3 б) • Ведучий 2. До речі,славетні винайхідники не весь час робили відкриття й займалися наукою,але вони вміли й відпочивати.І мали свої уподобання: • Наприклад, А.Єйнштейн мав другу професійну освіту-музичну. Він разом із Планком та Бором давали у консерваторії професійні концерти. • А Томас Юнг був професійним циркачем та інкогніто виступав на аренах Єдінбурга. • Ведучий 1. Ітак,готові? • (9-а) Жарт 1. Альберт ЕйнштейнЧас і вічністьАмериканська журналістка брала інтерв’ю у Ейнштейна.- Яка, на вашу думку різниця між часом і вічністю? – запитала вона.- Дитино, - добродушно відповів Ейнштейн, - якби в мене був час, щоб пояснити вам цю різницю, то минула б вічність, перш ніж ви її зрозуміли б.Інтерв’ю з учнемОдного разу кореспонденти запитали Ейнштейна:- Що являє собою закон відносності? Мабуть, ви його вигадали? Ану розкажіть! Це мусить бути дуже цікаво…Учений: - Коли ви держите гарну дівчину на своїх колінах цілу годину, - сказав Ейнштейн, - то вам здається, що тільки одна хвилина. Коли ж ви посидите на гарячому одну хвилину, то вам це буде видаватися цілою годиною. Це і є відносність.- Дивіться, як усе просто! – дивувалися кореспонденти. – А казали, що це дуже складна річ. (9-б) Жарт 2. Вільгельм – Конрау РентгенЛікування на відстаніЯкось відомий учений Рентген дістав курйозного листа. Невідомий просив вистали кілька рентгенівських променів і пояснити, як ними користуватися. Виявилося, що в нього у грудній клітці застряла револьверна куля, але приїхати до Рентгена автор листа не може за браком часу.- На жаль, ікс – променів у мене зараз немає. До того ж пересилати їх дуже складна штука. Зробимо простіше: пришліть мені вашу грудну клітку. Ведучий 1. Дякуємо!!! Дивимось досліди команд …………... Ведучий 1. Дякуемо командам!!! Доречі густина глядачів,що вболювали за вас,була найбільшою!!! Оплески !!! Ведучий 2. Поки шановне журі визначается з оцінкою Д/З , • Ми зараз знову пропонуємо уболювальникам знову підтримати свої команди й зробити для них додаткові бали. • Ведучий 1. КОНКУРС ЗАГАДОК (по 1 б за вірну відповідь) Кожній команді надаеться 10 запитань.За правильну відповідь—1 бал. 1.У воді не тоне й у вогні не горить. ( Лід) 2.Скільки горошин ввійде в склянку? (Вони не ходять) 3. Два брати рідні: одного всі бачать, але не чують, другого всі чують, але не бачать.(Грім і блискака ) 4.Усе життя ходить, а з місця не сходить. ( годинник) 5.Там іскриться сніг та лід, Там сама зима живе. (Холодильник.) 7.Висить на стіні і в той же час падає.( Барометр.) 8. Що без ніг біжить, без вогню горить? ( Електричний струм.) 9. І не сонце, і не місяць, а світить ясно, як у день. ( Електрична лампочка) 10. Що видно, коли нічого не видно? (Туман.) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- 11. Що в сундук не заховаєш? ( Промінь світла.) 12.Дуже точний, справедливий. Висновків із нього злива, Всім давним давно знайомий, А не знаєш сиди вдома. ( Закон Ома) 13.Очима бачиш, а руками не візьмеш. (Тінь) 14.І язика не має, а правду скаже. (Зеркало) 16.Коли небо нижче від землі буває? (Відбивання у воді) 18.Своїх очей немає, а іншим бачить допомагають. (Окуляри) 19.В якому місяці є 28 днів. (У кожному) 20. Назвіть прізвище автора вашого підручника. (Бар’яхтар В.С. та Довгий С.О.) Ведучий 2. Надаемо слово Колегії Справедливості.(Оголошуються результати Д/З та Конкурсу загадок) Ведучий 1 Ну що ,команди,трохи відпочили? Ось ми разом наближаемося до фінішу нашого конкурсу и на останне у вас є шанс покращіти своі результати,доказати що ви ЄРУДІТИ, тому що Фізика-це наука розуміти природу!!! Останній конкурс « ЩО ЦЕ БУЛО ?» (по відео роспознати фізичне явище)-команди відповідають по черзі. Оцінка-по 1 балу за правільну відповідь. Починаемо!!!.................................................................. Ведучий І. • Час творчого конкурсу вичерпано • Тепер, журі, за вами слово, Бо грали тут усі чудово • Ведучий 2. • Та щоби сумніви пропали, Хто кмітливіший, розумніший, веселіший, Ми просимо, щоб ви сказали. Слово журі ……. • - Нагородження переможців (лунае музика) №1 Заключне слово вчителя. Ви вивчаєте фізику третій рік. І сьогодні на нашому занятті, я сподіваюся, що ви зуміли оцінити достоїнства цієї дивовижної науки про природу, більше того будете намагатися використовувати набуті знання, усвідомлювати й пояснювати процеси, що відбуваються навколо. Учіться, любі діти, Бо наука всім спасіння , А майбутна ваша праця Для Вкраїни - воскресіння! Ведучий 1 зачітує речення на мал № 1 №2 Ведучий 2 зачітує речення на мал №2. До нових зустріч!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

ФІЗИКА- НЕ ЛИШЕ ШКІЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ, А Й ЦІКАВИЙ СВІТ НАВКОЛО НАС.

Номер слайду 3

Вступне слово вчителя. Доброго дня усім, хто прийшов сюди, щоб перевірити й закріпити свої знання з фізики, а, можливо, і дізнатися про щось нове, до цього часу вам невідоме. Світ фізики як багатоповерхова будівля. Ідеї кожного поверху пов’язані як між собою, так і з тими, що знаходяться вище й нижче і на якомусь поверсі знаходиться кожний з вас. За темпераментом усі різні: одні живуть за правилом Буравчика, інші у вічному пошуку себе і свого життєвого кредо; дехто на все дивиться з позиції: « Я нічого не знаю, моя хата скраю». Деякі виконують роль « вічного двигуна», особливо на перервах, намотуючи пристойний кілометраж , при чому з реактивною швидкістю. Усе це жарт. А серйозно, то зараз починаємо наш конкурс “ЕРУДИТ” + слово ведучим…..

Номер слайду 4

Що за команда без капітана. Хто з учасників кожної команди першим дасть відповість по найменшому числу, той буде капітаном. 

Номер слайду 5

Капітан 9-а -…. Капітан 9-б-….

Номер слайду 6

Фізика-наука про природу

Номер слайду 7

Сьогодні ми. Всі фізиками стали. Нелегкі завдання. Прийдеться нам рішать. Але не забувайте: хто багато знає, той більше забуває, але хто більшезабуває, той менше знає; хто менше знає, то менше забуває, хто меншезабуває, той більше знає. Так для чого є навчатися?А хоча б для того, щоб знати ,що навколо нас,так як фізика-наука про природу!!!I конкурс мислителів, який називається розминка. Приймають участь усі члени команди. Учасникам команд ставляться запитання, на які треба відразу відповісти. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

розминка. Доповни речення.1. Частина, яка має мінімальний негативний заряд. А) електрон Б) протон В) атом Г) фотон2. Одиниця вимірювання електричного опору. . . А) Вольт Б) Ньютон В) Ампер Г) Ом3. Носії електричних зарядів в електролітах . . . А) електрони Б) протони В) іони Г) дірки

Номер слайду 10

розминка4. Електричне поле створюють заряди, які в обраній системі відліку . . . А) рухаються по колу Б) коливаються В) не рухаються Г) рухаються5. Блискавка являє приклад . . . А) тліючого розряду Б) короткого розряду. В) іскрового розряду Г) дугового розряду6. Пристрої ,що перетворюють різні види енергії на електричну . . .

Номер слайду 11

розминка7. Електричний пристрій, який автоматичне виконує певні переключення контрольованого ним електричного кола… 8 . Чому після вимкнення телевізора тканина, якою закривають екран, прилипає до нього…

Номер слайду 12

Конкурс команд 1. Супутник Землі робить один оберт за 1год40 хв., а інший оберт за 100 хв. Як це пояснити? 2. Чиму брудний, вкритий кіптявою сніг тане швидше, ніж чистий? 3. Яка фізична помилка допущена в наступному вірші?Вона жила і по склу текла,Але раптом її морозом оковало,І нерухомої крижинкою крапля стала,І в світі поменшало тепла.4. Чи можна в решеті принести воду? 5. Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на дві ноги?

Номер слайду 13

Конкурс команд?7. Дано два абсолютно однакових довгих залізних стрижня. Один з них намагнічений. Як визначити, який стрижень намагнічений, не користуючись жодними іншими предметами.8.  У високий циліндричний посудину діаметром 5 см впав м'яч діаметром 4 см. Чи ви зможете дістати м'яч, не перевертаючи посудини?9. Двоє підійшли до річки. Біля берега стояв човен, який може вміщати лише одного, але обидва переправилися. Як це могло статися? 10. Як вилити воду з пляшки, не нахиляючи її? 6. Три різні числа спочатку склали, а потім їх же перемножили. Сума і добуток виявилися рівними. Які це числа

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Конкурс капітанів Китайці називали їх чу-ші, греки - адамас, геркулесів камінь, французи - айман, єгиптяни - кістка Ора, німці - магнесс, англійці - лоудстоун. Більшість цих назв означає «люблячий». Про що (або про кого) йдеться такою поетичною мовою древніх?Відповідь: Магніт.(показать дослід)

Номер слайду 16

Конкурс капітанів. Як ви поясніть вислів Плутарха?«У бурштині міститься вогненна і бестелесная сила, яка виходить з нього невидимими шляхами, якщо потерти поверхню бурштину...»Відповідь: При натиранні поверхню бурштину електризується. Наелектризоване тіло здатне притягувати інші тіла і створювати іскровий розряд. Відповідь-шовк.(показать дослід)

Номер слайду 17

Настав час продемонструвати свої практичні вміння. Наступний конкурс – експериментальний.(собрать єл.коло.-у кого швидче загориться ел.лампочка)

Номер слайду 18

«Да будет свет»- сказал монтер…

Номер слайду 19

 Ведучий. Подивіться скільки різнокольорових мильних бульбашок я можу надути. (надуває бульбашки). Цікаво, хто з капітанів надує саму велику бульбашку? Прошу вийти капітанів. (надувають бульбашки)

Номер слайду 20

ВІДГАДКА З ПІДСКАЗКОЮ

Номер слайду 21

“Загадки з підказками” По опорних сигналах – підказкам, які поступово даватиме ведучий, потрібно відгадати задумане. Рука, піднята вгору, служить сигналом про вашу готовність до відповіді. За вірну відповідь присуджується 1 бал. Мова піде про ученого. Про кого саме?Підказки: Ще за студентських років він відкрив, що період коливань маятника не залежить від амплітуди. Після закінчення університету він зайнявся дослідженнями у області механіки і астрономії. Ним відкритий принцип відносності руху і закон інерції. Він відкрив 4 супутники у Юпітера і фази Венери. Для вивчення закономірностей вільного падіння тіл він використовував похилу башту в м. Піза. Відповідь: італійський вчений Галілео Галілей

Номер слайду 22

Номер слайду 23

І знову мова про ученого призвіще якого знайоме всім: і школярам, і робочим, і домогосподаркам, і артистам, і науковцям. Хто він?Підказки:Інженер за освітою, він в 23 роки захистив дисертацію на звання доктора філософії. Його наукові дослідження присвячені електромагнетизму, фізиці кристалів, оптиці, молекулярній фізиці. Але головне його наукове досягнення відносилося до абсолютно невідомій доти області науки. Вона-то і прославила його ім’я. Він лауреат першої Нобелівської премії по фізиці (1901 р.). Йому першому вдалося побачити будову частини скелета живої людини. Відповідь :німецький вчений В. К. Рентген

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

К О Н К У Р С П ОР Т Р Е Т І В

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Увага Чорна скринька 1. Те, що лежить в ящику часто використовують при зміні гучності звуку радіо, телевізора, потужності електроплити(реостат).2. В ящику лежить прилад без якого неможливо знати яка величина струму в колі…(амперметр)3. Це тіло стало причиною відкриття одного із законів фізики….(яблоко)

Номер слайду 37

4. Які чудові візерунки. Сплелися разом воєдино!Смарагди вищого ґатункуІ діаманти, і рубіни. Блищать, як вимиті росою,Сапфіри, яхонти, топази…Та тільки ворухнем рукою –І змінюється все одразу. Який предмет у чорній скриньці? (калейдоскоп).

Номер слайду 38

5. Його винахідником вважають капітана Тейлора,який у 1845 р.запропонував випробувати на суднах англ.флоту «Аппарат для подачі сигналу під час бурі»(телефон)6. Альберт Ейнштейн писав про цей прилад: »Це диво я вйдчув у 5 років,коли мій батько йогоп оказав. Те,що ця стрілка поводиться так упевнено,ніяк не відповідало тому різновіду явищ,які знайшли собі місце в моєму неусвідомленому світі понять»(компас)

Номер слайду 39

Домашне завдання

Номер слайду 40

Цікаві досліди. Поки ерудити готуються до демонстраціі своїх цікавих дослідів ,перейдемо до наступного дом.завдання»Фізики жартують».

Номер слайду 41

Фізики ЖАРТУЮТЬ

Номер слайду 42

До речі,славетні винайхідники не весь час робили відкриття й займалися наукою,але вони вміли й відпочивати.І мали свої уподобання: Наприклад, А.Єйнштейн мав другу професійну освіту-музичну. Він разом із Планком та Бором давали у консерваторії професійні концерти. А Томас Юнг був професійним циркачем та інкогніто виступав на аренах Єдінбурга.

Номер слайду 43

?Фізики жартують. Жарт 1. Альберт Ейнштейн. Час і вічність. Американська журналістка брала інтерв’ю у Ейнштейна.- Яка, на вашу думку різниця між часом і вічністю? – запитала вона.- Дитино, - добродушно відповів Ейнштейн, - якби в мене був час, щоб пояснити вам цю різницю, то минула б вічність, перш ніж ви її зрозуміли б.Інтерв’ю з учнем. Одного разу кореспонденти запитали Ейнштейна:- Що являє собою закон відносності? Мабуть, ви його вигадали? Ану розкажіть! Це мусить бути дуже цікаво…Учений: - Коли ви держите гарну дівчину на своїх колінах цілу годину, - сказав Ейнштейн, - то вам здається, що тільки одна хвилина. Коли ж ви посидите на гарячому одну хвилину, то вам це буде видаватися цілою годиною. Це і є відносність.- Дивіться, як усе просто! – дивувалися кореспонденти. – А казали, що це дуже складна річ. Жарт 2. Вільгельм – Конрау Рентген. Лікування на відстаніЯкось відомий учений Рентген дістав курйозного листа. Невідомий просив вистали кілька рентгенівських променів і пояснити, як ними користуватися. Виявилося, що в нього у грудній клітці застряла револьверна куля, але приїхати до Рентгена автор листа не може за браком часу.- На жаль, ікс – променів у мене зараз немає. До того ж пересилати їх дуже складна штука. Зробимо простіше: пришліть мені вашу грудну клітку.

Номер слайду 44

Є В Р І К А

Номер слайду 45

Дивимось досліди команд. А зараз ми знову пропонуємо уболювальникам знову підтримати свої команди й зробити для них додаткові бали.

Номер слайду 46

Номер слайду 47

КОНКУРС ЗАГАДОК

Номер слайду 48

загадки1. У воді не тоне й у вогні не горить. ( Лід)2. Скільки горошин ввійде в склянку? (Вони не ходять)3. Два брати рідні: одного всі бачать, але не чують, другого всі чують, але не бачать.(Грім і блискака )4. Усе життя ходить, а з місця не сходить. ( годинник)5. Там іскриться сніг та лід, Там сама зима живе.  (Холодильник.)7. Висить на стіні і в той же час падає.( Барометр.)8. Що без ніг біжить, без вогню горить? ( Електричний струм.)9. І не сонце, і не місяць, а світить ясно, як у день. ( Електрична лампочка)10. Що видно, коли нічого не видно? (Туман.)

Номер слайду 49

11. Що в сундук не заховаєш? ( Промінь світла.)12. Дуже точний, справедливий. Висновків із нього злива, Всім давним давно знайомий, А не знаєш сиди вдома. ( Закон Ома)13. Очима бачиш, а руками не візьмеш. (Тінь)14.І язика не має, а правду скаже. (Зеркало)16. Коли небо нижче від землі буває? (Відбивання у воді)18. Своїх очей немає, а іншим бачить допомагають. (Окуляри)19. В якому місяці є 28 днів. (У кожному) 20. Назвіть прізвище автора вашого підручника. (Бар’яхтар В. С. та Довгий С. О.)

Номер слайду 50

Фізика-це наука розуміти природу!!!

Номер слайду 51

ЩО ЦЕ БУЛО ?

Номер слайду 52

Що це?

Номер слайду 53

Що це?

Номер слайду 54

Що це?

Номер слайду 55

Що це?

Номер слайду 56

Що це?

Номер слайду 57

Що це?

Номер слайду 58

Що це?

Номер слайду 59

Що це?

Номер слайду 60

Що це?

Номер слайду 61

Фізика-це наука розуміти природу!!!

Номер слайду 62

Час творчого конкурсу вичерпано Ведучий І. Тепер, журі, за вами слово,Бо грали тут усі чудово. Ведучий ІІ. Та щоби сумніви пропали,Хто кмітливіший, розумніший, веселіший,Ми просимо, щоб ви сказали. Слово журіНагородження переможців

Номер слайду 63

Заключне слово вчителя. Ви вивчаєте фізику третій рік. І сьогодні на нашому занятті, я сподіваюся, що ви зуміли оцінити достоїнства цієї дивовижної науки про природу, більше того будете намагатися використовувати набуті знання, усвідомлювати й пояснювати процеси, що відбуваються навколо. Учіться, любі діти,Бо наука всім спасіння,А майбутна ваша праця. Для Вкраїни - воскресіння!

Номер слайду 64

ФІЗИКА-ТИ ВИЗНАНА НАЙТЯЖЧОЮ З УСІХ НАУК,АЛЕ ПОТРІБНА НАМ ЗАВЖДИ І ВСЮДУ БЕЗ ФІЗИКИ МИ НИНІ ЯК БЕЗ РУК,З ТОБОЮ З КАЗКИ ДІЙСНІСТЬТВОРЯТЬ ЛЮДИ!!!

Номер слайду 65

З ТОБОЮ МИ НЕЗРИМО РОСТЕМО,З ТОБОЮ ПІДКОРЯЕМО ПРИРОДУ, ДОСЯГНЕННЯ ТВОЇ МИ ВІДДАЄМО НА БЛАГО УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ !!!

pptx
Додано
22 березня 2019
Переглядів
2026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку