Презентацію можна використати на уроках української літератури, спецкурсів, факультативів з мистецтвознавства, при написанні науково-дослідницьких проектів.
Флоризми в сучасній традиційній вишивці смілянщини (на матеріалі творчості Клубу народних ремесел «дивина»)
Номер слайду 2
Актуальність роботи зумовлена необхідністю вивчення сакрального коду флоризмів сучасної традиційної української вишивки Смілянщини.
Номер слайду 3
Метою дослідження є спроба аналізу знаковості рослинних символів української вишивки Смілянщини. Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:1. Проаналізувати теоретичні джерела із зазначеної проблеми.2. Дослідити репрезентативність рослинних символів у вишивці Смілянщини.3. Здійснити соціологічне дослідження (анкетування).
Номер слайду 4
Об’єктом дослідження є орнаментальна система народної вишивки Смілянщини. Предмет дослідження – специфіка рослинних символів народної вишивки Смілянщини. Майстрині Клубу народних ремесел «Дивина»
Номер слайду 5
Наукова новизна роботи полягає в поглибленні й розширенні відомостей про народну вишивку Смілянщини, почасти репрезентованої творчістю Клубу народних ремесел «Дивина». Практичне значення одержаних результатів роботи полягає в тому, що вони можуть бути використані у викладанні української літератури, спецкурсів, факультативів з мистецтвознавства.
Номер слайду 6
Апробація результатів дослідження Робота була предметом обговорення на засіданні Клубу народних ремесел «Дивина»; конференції «Наукові молодіжні соціолінгвістичні читання»; на сьомій науково-краєзнавчій конференції «Черкащина в контексті історії України», присвяченій 200-річчю від дня народження Т. Г. Шевченка і 60-річчю утворення Черкаської області; на V Всеукраїнській науково-практичній конференції Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі»
Номер слайду 7
Публікації У збірнику матеріалів V Всеукраїнської науково-практичної конференції «Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі» (м. Київ)За результатами дослідження опублікованостаттю «Мотиви життя Т. Г. Шевченка та його образотворчого мистецтва (пейзажів 1845р.) у творчості майстра художньої вишивки Т.Є. Зеленецької початку XXI століття: символіка рослин»( м. Черкаси)
Номер слайду 8
Структура роботи Вступ. Два розділи. Висновки. Список використаної літератури. Додатки
Номер слайду 9
майстриня художньої вишивки. Жителька Сміли, член Клубу народних ремесел «Дивина» м. Сміли (керівник М. Філь) Т.Є. Зеленецька створює гладдю картини Т. Г. Шевченка ( пейзажів 1845 р.) у стилі «фріхенд» (вільна рука). Вишиті роботи Тамари Євгенівни можна побачити на виставках до Дня міста, Дня Незалежності. Вишивальниця отримала Подяку міського голови за збереження популяризації історико-культурної спадщини нашого народу, високий рівень майстерності у декоративно-прикладному мистецтві, активну участь у соціально-культурному житті міста
Номер слайду 10
Творчість майстриніВже є 25 вишитих робіт: «Мотрин Монастир», «У Василівці», «На околиці», «Вознесенський собор в Переяслові», «Чигиринський дівочий монастир», «Михайлівська церква в Переяслові», «Богданова церква», «Почаївська лавра», «Т. Г. Шевченко малює селянське подвір’я», «Узлісся», «Черкаси-1859», «Повінь», автопортрети Т. Г. Шевченка по віхам життя та інші.
Номер слайду 11
Рослинна символіка в пейзажах Т. Г. Шевченка 1845 р. Дерева. Дуб – символ чоловічої сили. Верба – символ дівочої чистоти, ніжностіВишня - символ рідної землі та України. Сосна – символ життєвої сили і сильного характеру. Тополя – символ дівочої краси
Номер слайду 12
Яблуня – символ розуму. Явір – символ козацької сили. Ясен – символ чоловічої чистоти. Липа – символ універсальної привабливостіКлен – символ акуратної й чистої чоловічої краси. КущіКалина –символ рідної землі, батьківської хати.
Номер слайду 13
На фото Калашник Яна з відомим науковцем Любов’ю Дяченко-Лисенко