Презентація "Фонетичний розбір слова" для використання на уроках української мови (5 клас). Містить інформацію щодо повторення з теми "Фонетика", три практичні завдання, відео з гімнастикою для очей. Кожен слайд презентації озвучено.
ФОНЕТИЧНИЙ РОЗБІР СЛОВАВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ:ІРИНА л. ЯХОВА
Номер слайду 2
ФОНЕТИКА – ЦЕ РОЗДІЛ МОВОЗНАВСТВА, ЩО ВИВЧАЄ ЗВУКИ МОВИ ГОЛОСНІ (6)ПРИГОЛОСНІ (32)
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
МЕМИ
Номер слайду 6
СПІВВІДНОШЕННЯ ЗВУКІВ І БУКВ
Номер слайду 7
ВИМОВА ГОЛОСНИХУсі наголошені голосні вимовляємо чітко й виразно. Голосні [а], [у], [і] вимовляємо чітко і в ненаголошених складах. НАПРИКЛАД: [мал΄у́нок], [о́с΄ін΄], [ме́ду]. Ненаголошений [о] перед складом з наголошеним [у] вимовляємо з наближенням до [у]. НАПРИКЛАД: [зоузу́л΄а]. В інших випадках голосний [о] вимовляємо чітко. Ненаголошений [е] переважно вимовляємо з наближенням до [и]. НАПРИКЛАД: [зеирно́]. Ненаголошений [и] переважно вимовляємо з наближенням до [е]. НАПРИКЛАД: [зиема́]. Проте в закінченнях слів ненаголошені [е], [и] звучать виразно: [мо́ре], [ма́ми].
Номер слайду 8
УПОДІБНЕННЯ ПРИГОЛОСНИХГлухі перед дзвінкими уподібнюються до парних дзвінких. Наприклад: футбол [фудбо́л]Дзвінкий [г] перед глухими в деяких словах (нігті, кігті, легко, вогко, дьогтю) оглушується; його вимовляємо як [х]Префікс з- перед глухими вимовляємо як [с]. Наприклад: зсунув [с:у́нув]Тверді приголосні перед м’якими уподібнюються до парних м’яких. Наприклад: пісня [п’і́с΄н΄а]Звуки [з], [ц], [с] перед шиплячими [ж], [ч], [ш] змінюються відповідно на [ж], [ч], [ш]. Наприклад: зжати [ж:а́ти]Шиплячі [ж], [ч], [ш] перед [з΄], [ц΄], [с΄], змінюються відповідно на [з΄], [ц΄], [с΄]. Наприклад: книжці [кни́з΄ц΄і]Сполучення -ться вимовляємо як [ц΄:а], а –шся вимовляємо як [с΄:а]. Наприклад: пишуться [пи́шуц΄:а], дивишся [ди́виес΄:а]
Номер слайду 9
СКЛАД НАГОЛОШЕНИЙ НЕНАГОЛОШЕНИЙ склад, на який падає наголос склад, на який не падає наголос ВІДКРИТИЙ ЗАКРИТИЙ склад, що закінчується склад, що закінчується голосною буквою приголосною буквою
Номер слайду 10
ПРИГАДАЙСлово, яке трансрибується записуємо у квадратних дужках. Апостроф та знак м’якшення у транскрипції не вживається. Подовження приголосних позначається двокрапкою. Наприклад, життя [жи т΄:а]4. Усі слова в транскрипції пишемо з маленької букви.е
ФОНЕТИЧНИЙ РОЗБІР СЛОВАпослідовність дій1. Буквений запис слова 2. Записати слово фонетичною транскрипцією3. Поставити наголос4. Визначити кількість букв та звуків у слові5. Визначити скільки у слові складів, дати характеристику6. Проаналізувати кожен звук слова, записати характеристику