Форми організації навчальної діяльності на уроках математики. Їх недоліки та переваги з точки зору диференціації. Чи часто ми аналізуємо такі питання? Пропоную актуалізувати свої знання з методики математики
Фронтальна (колективна) діяльність передбачає виконання всіма учнями класу під безпосереднім керівництвом учителя однакових завдань. Переваги організація всього класу на діяльність в одному темпі;прагнення впливати одночасно на всіх учні;Недоліки складно забезпечити високу активність усіх учнів;пристосування вчителя до середнього рівня готовності учнів =˃ учні з низьким рівнем не спроможні сприйняти й осмислити матеріал у повному обсязі, а для сильних учнів темп виявляється низьким і не дозволяє розкрити і задовольнити їхні навчальні можливості повною мірою.
Але:незамінна на уроках математики на етапі первинного сприймання та засвоєння нового матеріалу;використовується з метою накопичення учнями досвіду самостійної роботи; дозволяє донести нову інформацію одночасно до значної кількості учнів. обмежені можливості реалізації навчального спілкування школярів;активно працюють, як правило, не всі учні
Організація фронтальної роботи таким чином призводить до того, що з повною віддачею працює, як правило, лише учень біля дошки, а решта пасивні слухачі і виконавці. Незважаючи на очевидну перевагу фронтальної діяльності, на етапі первинного сприймання та засвоєння матеріалу вона має бути обмежена в часі та поєднуватися зіншими формами.
Індивідуальна форма – це одноосібне вирішення школярем навчальних задач, повна самостійність у засвоєнні навчального матеріалу. Дидактична суть цієї форми навчання полягає в тому, що їй властива не пряма взаємодія учнів між собою, а контакти з учителем, опосередковані різною мірою педагогічної допомоги. Організація індивідуальної навчальної діяльності має бути ретельно і всебічно продумана, навчальні можливості учнів враховані, а завдання – посильні й зрозумілі.
Групова форма – спрямована на досягнення освітніх, виховних і розвиваючих цілей навчально-виховного процесу. Дозволяє реалізувати природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги й співробітництва, що є одночасно умовою й результатом її здійснення. Створення можливості вчитися один у одного. Побудована на спільних узгоджених діях і спілкуванні.
На уроках математики доцільно створювати групи змішаного складу та невеликі за кількістю осіб (2-4)Групова навчальна діяльність школярів може бути доцільною на різних етапах уроках: на початку з метою оперативного усного опитування учнів всього класу; перед поясненням нового матеріалу з метою актуалізації попередньо здобутих знань; під час пояснення з метою ефективнішого засвоєння нової інформації; після пояснення нового матеріалу з метою його закріплення і систематизації.