Презентація. "Формувальне оцінювання в дії: Що? Де? Як? ( від теорії до практики)"

Про матеріал
Презентація "Формувальне оцінювання в дії: Що? Де? Як? ( від теорії до практики).Мета: розкрити мету та цілі оцінювання в сучасній школі, познайомити з техніками формувального оцінювання та поділитися досвідом по даному питанню.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання в дії: Що? ДЕ? Як? ( від теорії до практики) Вчитель початкових класів ЗОШ I-III ступенів №7 м. Ромни Сумської мови СТАВНИЧА В.І.

Номер слайду 2

«Ми хочемо перейти від школи, яка напихає учнів знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати.» Л. Гриневич

Номер слайду 3

Оцінювання Невід'ємна складова освітнього процесу Процес встановлення рівня навчальних досягнень учнів

Номер слайду 4

Відповідно до наказу МОН України № 813 від 13. 07. 2021 року Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1 – 4 класів закладів загальної середньої освіти

Номер слайду 5

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є: формувальне поточне підсумкове оцінювання державна підсумкова атестація

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Принципи формувального оцінювання

Номер слайду 8

Переваги формувального оцінювання Для вчителя Для учня Чітко сформулювати освітній результат, який потрібно отримати та оцінити в кожному окремому випадку та організувати, відповідно до цього, свою роботу; Зробити учня суб’єктом освітньої та оцінювальної діяльності Вчитися на помилках; Зрозуміти, що є важливим, а що другорядним; Зрозуміти, в яких видах діяльності є успіхи; Визначити, чого вони не вміють робити

Номер слайду 9

Формувальне оцінювання (assessment) здійснюється під час навчального процесу, підсумкове (evaluation) – по його завершенні. Формувальне оцінювання Підсумкове оцінювання Перевіряє, як триває навчання Перевіряє, що було вивчено Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення Оціночне: вимірює досягнення певного рівня Ідентифікує недоліки і покращує навчання Судить про якість Здійснюється під час навчального процесу Відбувається в кінці навчального процесу Допомагає учням вчитися один в одного Змушує учнів конкурувати між собою

Номер слайду 10

Підсумкове оцінювання Підсумкове оцінювання у третіх та четвертих класах здійснюється за рівневою шкалою. Результати позначаються словами або відповідними літерами: «початковий (П)», «середній» (С), «достатній» (Д), «високий (В)».

Номер слайду 11

Орієнтирами для констроювання моделі формувального оцінювання у конкретному класі мають бути такі запитання: Хто оцінює? Як оцінювати? Що оцінювати? Навіщо оцінювати?

Номер слайду 12

Замість «не знає» та «не вміє»

Номер слайду 13

Під час перевірки ПИСЬМОВИХ РОБІТ учитель пропонує учням: дотримуватися культури записів виконаних завдань подає зразок правильного написання цифри, букви, з’єднання букв у 1 класі у вільних рядках 2 – 4 класи – на полях сторінки зошита учитель разом із учнями може обрати позначення самооцінки учня, оцінки вчителя для фіксації перевірених робіт за результатами перевірки учитель організовує у 1 – 2 класах колективну/ групову диференційовану роботу 3 – 4 класи – приорітетно індивідуальну самостійну роботу оцінювальні судження , записані в робочих зошитах, доцільно не дублювати на інших носіях зворотнього зв’язку з батьками

Номер слайду 14

Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази: Супер Неймовірно Талановито Фантастично Дивовижно Приголомшливо Молодець Ідеально виконано Бездоганно Краще не буває Чудово Неймовірно Чудова робота Оригінально Чудова ідея Так тримати Прекрасно Відмінний результат Гарна робота Бездоганна робота Геніально Відмінна робота Гарна думка У тебе все вийшло

Номер слайду 15

Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання: Ти робиш значні успіхи Це дуже втішно Добре впоралась/впорався Продовжуй у тому ж дусі Ти це зробила/зробив У тебе дуже добре виходить Рада/радий за тебе Я знала/знав, що ти впораєшся Ти швидко вчишся Ти на правильному шляху Твоя думка цікава Значно краще

Номер слайду 16

Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти, скористайтесь такими формулюваннями: Щодня тобі вдається усе краще В тебе є прогрес Ти сьогодні багато працювала/працював Це дійсно щось неймовірне Ти сьогодні гарно працюєш Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал Тепер ти все зрозуміла/зрозумів Це завдання вдалося найкраще Старайся, ти можеш Ти вдосконалюєшся Тепер тебе ніщо не зупинить Вже виходить добре Цілком слушно Це здорово Отак правильно Цього разу ти це зробила\зробив Набагато краще Ти перевершила\перевершив себе Ти рухаєшся у правильному напрямку Ти докладаєш багато зусиль – у тебе все вийде

Номер слайду 17

МЕТОДИ формувального оцінювання: Графічні Наочні Текстові, фото, відео Консультації

Номер слайду 18

ТЕХНІКИ формувального оцінювання ۷ “Світлофор” ۷ «Техніка піднятої руки» ۷ «Однохвилинне есе» ۷ “Дві зірки й побажання» ۷ «Тижневий звіт» ۷ «Сигнали рукою»

Номер слайду 19

Техніка «СВІТЛОФОР» Я зрозумів — зелена картка; Я не зовсім зрозумів, або Я не все зрозумів — жовта; Я не зрозумів  — червона.

Номер слайду 20

ТЕХНІКА « ПІДНЯТОЇ РУКИ» Я зрозумів і можу пояснити — великий палець спрямований угору; Я не зовсім зрозумів, або Я не все зрозумів — помахати долонею; Я не зрозумів — великий палець спрямований униз.

Номер слайду 21

ТЕХНІКА «ОДНОХВИЛИННЕ ЕСЕ» Техніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотного зв’язку про вивчене з теми. Для написання есе вчитель може поставити такі запитання: Що найголовніше ти дізнався сьогодні? Які питання залишилися для тебе незрозумілими?

Номер слайду 22

ТЕХНІКА «ДВІ ЗІРКИ І ПОБАЖАННЯ» Застосовується для оцінювання творчих робіт, творів, есе.

Номер слайду 23

ТЕХНІКА «ТИЖНЕВИЙ ЗВІТ» У кінці навчального тижня кожному учневі пропонується дати відповіді на запитання «Чому я навчився за тиждень?», «Що для мене залишилося нез’ясованим?», «Які запитання я б поставив учням, якби був учителем?» тощо. 

Номер слайду 24

Формувальне оцінювання орієнтує вчителя на спостереження за навчальним поступом кожного учня. Видавництва пропонують посібники для спостереження учителем для 1-4 класів.

Номер слайду 25

ЗОШИТ Діагностична Діагностичні картка розвитку картки предметних наскрізних умінь компетентностей Таблиці тематичного оцінювання

Номер слайду 26

ЗОШИТ СПОСТЕРЕЖЕНЬ за навчальним поступом учнів 4 -Б класу загальноосвітньої школи I –III ступенів №7 м. Ромни Ставничої В. І. Відповідно до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти  

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Характеристика результатів навчання № Результат навчання 1 Будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, есе, діалог) в усній і письмовій формах, володіє монологічною та діалогічною формами мовлення дотримується правил культури спілкування. 2 Переказує письмово прочитаний/прослуханий твір з дотриманням логіки викладу та з творчим доповненням. 3 Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане. 4 Досліджує мовні одиниці та явища, використовує їх для вдосконалення мовлення.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ для здобувачів початкової освіти розроблено два примірні зразки Свідоцтв досягнень за циклами ( І та ІІ ) Обидва зразки містять такі частини: Характеристика навчальної діяльності Характеристика результатів навчання з окремих освітніх галузей Рекомендації вчителя Побажання батьків

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Нове формувальне оцінювання вимагатиме і нового сприйняття з боку батьків.

Номер слайду 34

З досвіду роботи. ПРОЄКТ « МЕДУНЦІ»

Номер слайду 35

ПРОЄКТ « МЕДУНЦІ»

Номер слайду 36

1. Робота вчителя в початковій школі – розкрити потенціал кожної дитини, а не перевірити її на відповідність певному стандарту. 2. Формувальне оцінювання не повинно містити частки НЕ, жодних негативних суджень чи критики. Формувальне оцінювання діагностує сфери, які потребують покращення, і допомагає покращити їх. 3. Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Батькам мають додавати обов’язково пояснення, розширену категорію чи словесну характеристику – написану самим вчителем чи складену із запропонованих варіантів.

Номер слайду 37

4. Формувальне оцінювання оцінює не результат, а процес.. 5. Коли говорять, що оцінювання в першому класі не буде, мають на увазі, що не буде традиційного для України оцінювання як вироку – з цифрою чи одним словом, які зовсім не передають суть того, що відбувалося з дитиною протягом року в школі. В Україні має змінитися ставлення до поняття “оцінювання” і як швидко це відбудеться – залежить від вчителів.

Номер слайду 38

Навчайте і навчайтеся зі смаком! Дякую за увагу!

Номер слайду 39

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Грітченко Тетяна Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бердник Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Д'яченко Галина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Верблянська Оксана
    Дякую, було корисно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Фомичева Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. neznayenko boris
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Молодика Наталія Іванівна
    Матеріал презентації допоміг уточнити розуміння поняття формувального оцінювання, потенціал його використання на практиці, чим відрізняється формувальне оцінювання від підсумкового, які його переваги та форми.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Бурцева Світлана Миколаївна
    Дякую за змістовний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
ppt
Додано
30 січня 2022
Переглядів
20269
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку