Презентація "ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ ГЕОМЕТРІЇ"

Про матеріал

5. Експериментальним шляхом перевірена ефективність використання засобів ІКТ при навчанні геометрії для формування геометричних умінь учнів основної школи. Отримані в ході дослідно-експериментальної роботи дані показали, що формування геометричної грамотності учнів буде більш успішним, якщо: спеціально враховуються умови, що забезпечують реалізацію процесу навчання геометрії на основі ІКТ.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бердянський державний педагогічний університет. Факультет фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти Кафедра математики та методики навчання математики«Формування технологічної компетентності учнів старшої школи засобом навчання розв’язування геометричних задач в комп’ютерних програмних середовищах»Виконала: студентка 2 курсу, групи М2 МАспеціальності014 Середня освіта (Математика)Делендик Людмила Павлівна. Керівник: канд. пед. наук, доцент. Красножон О. Б. Рецензент: учитель вищої категорії, старший учитель. Литовченко С. В.

Номер слайду 2

Актуальність дослідження. На сучасному рівні розвитку цивілізації, суспільство потребує людей, здатних системно та конструктивно мислити, освічених, творчих особистостей, які здатні швидко знаходити потрібну інформацію, приймати раціональні рішення, створювати новітні ідеї в різних галузях. Високоякісне навчання гостро потребує вчителя, який не тільки глибоко знає свій предмет, але й вважає не менш важливим використання процесу дослідження в освіті. Реалії ж сьогоднішнього дня такі, що більшість уроків математики проходять за традиційною схемою, навчальні математичні дослідження на уроках практично не проводяться. Метою вдосконалення математичної освіти в першу чергу ставиться виховання в школяра якісно нового типу мислення, який можна охарактеризувати, як здатність мислити не тільки образами, мовою, за допомогою друкованого слова й листа, але й із застосуванням комп'ютера.

Номер слайду 3

Мета і завдання дослідження. Мета дослідження – обґрунтування методики розробки й використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій для формування освітніх компетенцій(геометричної грамотності) учнів. Гіпотеза дослідження: за умови впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання геометрії відбувається більш якісне формування геометричної компетентності учнів середньої школи.

Номер слайду 4

Для досягнення мети й перевірки гіпотези дослідження були сформульовані наступні задачі: - розглянути науково-методичні основи формування технологічних компетентності учнів старшої школи; - дослідити методико-технологічні основи використання комп’ютерного програмного середовища; - проаналізувати вимоги до комп’ютерного програмного середовища, яке застосовується в середній школі на уроках геометрії; - зробити аналіз шляхів використання комп’ютерних програмних засобів під час вивчення геометрії; - дослідити методику організації діяльності учнів з формування геометричної компетенції;- розглянути етапи та організацію застосування комп’ютерних програмних засобів під час вивчення геометрії; - надати структуру та особливості педагогічної технології формування технологічної компетенції;- запропонувати заходи та засоби вдосконалення технологічної компетенції;- експериментально дослідити вдосконалення технологічної компетенції засобами ІКТ.

Номер слайду 5

Об'єкт дослідження – процес навчання учнів у загальноосвітній школі. Предмет дослідження – вивчення й застосування (використання) ІКТ під час навчання геометрії учнів основної школи. Гіпотеза дослідження: за умови впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання геометрії відбувається більш якісне формування геометричної компетентності учнів середньої школи. Об’єкт та предмет дослідження. Відповідно до задач використовувалися наступні методи дослідження:теоретичний аналіз психолого-педагогічної, наукової й методичної літератури;анкетування й бесіди з учнями, вчителями й керівниками шкіл, педагогічне спостереження, тестування учнів, аналіз учбово-програмної документації;моделювання;педагогічний експеримент, методи математичної обробки даних.

Номер слайду 6

Наукова новизна й теоретична значимість дослідження полягає в тому, що: виявлені можливості засобів інформаційно-комунікаційних технологій для формування геометричної грамотності учнів середньої школи;обґрунтовані дидактичні вимоги до розробки ІКТ і особливості їх використання для формування геометричної компетентності учнів;досліджений зміст понять «засоби інформаційно-комунікаційних технологій», «освітня компетенція», а також уточнене поняття «геометрична грамотність учнів»;обґрунтована й перевірена на практиці ефективність застосування засобів ІКТ при навчанні геометрії.

Номер слайду 7

Дане дослідження було опубліковане нами у збірнику тез наукових доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету, та обговорене на Днях науки 17 травня 2018 року. Делендик Л., Красножон О. Формування технологічної компетентності учнів засобом розв’язання геометричних задач в комп’ютерних програмних середовищах / Людмила Делендик, Олексій Красножон // Збірник тез наукових доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету на Днях науки 17 травня 2018 року. – Том 3. Природничі науки. – Бердянськ : БДПУ, 2018. – С.14-16.

Номер слайду 8

Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання «Проникаюча» технологія  Основна технологія. Монотехнологія 

Номер слайду 9

У структуру змісту комп'ютерної технології (комп'ютерної грамотності) входять:знання основних понять інформатики й обчислювальної техніки;знання принципового пристрою й функціональних можливостей комп'ютерної техніки;знання сучасних операційних систем і володіння їх основними командами;знання сучасних програмних оболонок і операційних засобів загального призначення і володіння їх функціями;володіння хоча б одним текстовим редактором;первісні представлення про алгоритми, мови й пакети програмування;первісний досвід використання прикладних програм утилітарного призначення.

Номер слайду 10

Навчання геометрії в середній школі з використанням комп'ютера дає основні поняття:по моделюванню й дослідженню геометричних об'єктів;автоматизацію графічних робіт;розвиває творче мислення школярів і формує новий тип мислення спрямований на вибір розв'язків;готовить школярів до практичної діяльності;формує навички використання інформаційних технологій.

Номер слайду 11

Комп’ютерні програмні засоби:відеоуроки, відеофрагменти;модулі, flash-ролики;банки мультимедійних презентацій;електронні підручники;матеріали розроблених курсів дистанційного навчання;тести, тренажери, у тому числі і online і ін.

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}РівніГрупи. КонтрольніЕкспериментальніЗагальноосвітній,наочний7560 Прикладний2025 Поглиблений515 Аналіз результатів тестування контрольних і експериментальних груп по першому критерію

Номер слайду 13

Середнє значення розподілу за рівнями, %

Номер слайду 14

Аналіз результатів тестування контрольних і експериментальних груп по другому критерію{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}РівніГрупи. КонтрольніЕкспериментальніЗагальноосвітній, наочний7065 Прикладний2023 Поглиблений1012

Номер слайду 15

Діаграма результатів діагностики контрольних та експериментальних груп за другим критерієм

Номер слайду 16

Динаміка розподілу рівня геометричної компетенції учнів

Номер слайду 17

ВИСНОВКИУ результаті проведеного дослідження отримані наступні основні результати: Обґрунтовані способи організації методичної системи навчання геометрії на основі використання ІКТ. Дані методичні рекомендації до виконання системи завдань по геометрії із застосуванням ІКТ. Досліджений взаємозв'язок застосування засобів ІКТ у процесі викладання геометрії й рівнем сформованості геометричної грамотності учнів. Виходячи з мети, задач і об'єкта дослідження, була сконструйована модель формування геометричної грамотності учнів на основі використання ІКТ: експериментальним шляхом перевірена ефективність використання засобів ІКТ при навчанні геометрії для формування геометричних умінь учнів основної школи

Номер слайду 18

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку