Урок. Тема: «Циліндр, конус, куля»

Про матеріал
Урок - подорож в країну "Геометрія" Тіла обертання: циліндр, конус, куля. Цілі: сформувати поняття циліндра, конуса, кулі та їх елементів; домогтися розуміння чому ці геометричні тіла називають тілами обертання; домогтися засвоєння формул для обчислення площ бічних поверхонь; • Розвивальна: розвивати просторову уяву; • Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, акуратність під час зображення рисунків.
Перегляд файлу

Урок

Тема: «Циліндр, конус, куля»

Цілі:

  • Навчальна: сформувати поняття циліндра, конуса, кулі та їх елементів; домогтися розуміння чому ці геометричні тіла називають тілами обертання; домогтися засвоєння формул для обчислення площ бічних поверхонь;
  • Розвивальна: розвивати просторову уяву;
  • Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, акуратність під час зображення рисунків.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Форма уроку: урок-дослідження.

Засоби навчання: зошит, підручник, моделі циліндра, кулі, конуса; моделі прямокутного трикутника і півкруга з паперу.

Перебіг уроку

І Організаційний етап

 

 

 

 

 

 

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

Що об’єднує такі поняття як завдання, вміння і навички?

Звичайно, домашнє завдання!

1.ПЕРЕВІРКА ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК:

№713, 717, 718

2. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

І варіант

ІІ варіант

1. У будь-якому колі можна побудувати тільки два радіуси

1. У будь-якому колі можна побудувати безліч діаметрів

2. Якщо діаметр кола дорівнює 8см, то радіус цього кола дорівнює 16см

2. Якщо радіус кола дорівнює 6см, то діаметр цього кола дорівнює 12см.

3. Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою цього кола називають хордою

3. відрізок, що сполучає будь-які дві точки кола називають радіусом

4. Якщо радіус круга дорівнює 5см. А точка віддалена на відстань 4см від його центра, то вона належить цьому кругу

4. Якщо діаметр круга дорівнює 8см, а точка віддалена на відстань 6см від його центра, то вона належить цьому кругу

5. Якщо радіус кола дорівнює 3см. А довжина хорди 6см, то ця хорда є діаметром кола

5. Якщо радіус кола дорівнює 5см, а довжина хорди 10см. То ця хорда є діаметром кола

6. Усі радіуси кола рівні між собою

6. Усі діаметри кола рівні між собою

І варіант  

ІІ варіант

1. НІ

1. ТАК

2. НІ

2. ТАК

3. НІ

3. НІ

4. НІ

4. ТАК

5. ТАК

5. ТАК

6. ТАК

6. ТАК

ІІІ Сприймання і засвоєння навчального матеріалу (розповідь супроводжується демонстрацією)

 

Циліндр

Конус

Куля

Дослідження в групах

Циліндр. Обертання прямокутника навколо однієї зі сторін:

  •                   Основа циліндра
  •                   Висота циліндра

-  Бічна поверхня циліндра

  •                   Твірна циліндра
  •                  Формула площі бічної поверхні циліндра.

 

Конус. Обертання прямокутного трикутника навколо одного з катетів:

  •                Основа конуса
  •                Висота конуса
  •                Твірна конуса
  •                Вершина конуса

 

Куля. Обертання півкруга навколо діаметра. Сфера:

  •             Центр кулі
  •            Діаметр кулі
  •            Радіус кулі
  •            Переріз кулі площиною

 

ІV Засвоєння нових знань і вмінь. Робота з підручником (п.26, стор. 206-209)

стор. 206, рис. 54, № 770, рис. 66

стор. 207, рис. 57-59, № 771, рис. 67

стор 208-209, рис. 60-64, № 772

Відповідь: S=2πRH, S=2π*5*7=70π см2

 

Відповідь:S=πRL, (R=3cм, L=5см), S=15см2

 

Відповідь: Sперер=πR2 (R=6см) S=36см2

 

Математичний словник

ТВІРНА

БІЧНА ПОВЕРХНЯ

ОСНОВА

ВИСОТА

ВЕРШИНА

СЕКТОР

КАТЕТ

 

СФЕРА

ПЕРЕРІЗ ПЛОЩИНОЮ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Хвилинка релаксації. Вправи для очей

Ми читали, за всім слідкували,

Й очі наші втомлюватися стали.

Їм слід відпочити. Тож зробімо зарядку.

Сідайте зручніше, й усе по порядку:

Очі заплющили. Ви бачите ніч?

Розплющили, заплющили, ще раз повторили.

Тепер подивіться то вправо, то вліво,

Угору та вниз. Ще раз повторімо.

Дивіться, синіє там даль?

А гляньте, на носі не всівся комар?

І знову очима поведіть вправо, вліво.

Усі відпочили? Берімось за діло.

 

VI Підсумки уроку

  1. ФРОНТАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ: «ВУЗЛИКИ НА ПАМЯТЬ»

 

  1. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА “НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ”

Сьогодні на уроці я:

  • повторив…
  • зрозумів…
  • навчився…
  1. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

VII Домашнє завдання

  • § 3, П 26, стор. 206-210
  • Опрацювати питання 1- 12, стор. 210
  • Творче завдання: виготовити модель тіла обертання із заданими параметрами у розгортці (на свій розсуд).
docx
Додав(-ла)
Хуторян Любов
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку