Педагогічне кредо: “Найкращий вчитель той, хто забуває про те, що він вчитель” В.Сухомлинський «Визначення очікувань учасників» отримати нову інформацію дізнатися про досвід своїх колег поглибити знання з Базового компоненту ознайомитися з новими термінами познайомитися з новими цікавими людьми упевнитися, що я на правильному шляху
Пріоритетні завдання: Підготувати учнів до цілісного сприйняття світу; вчити обґрунтовувати власні дії, розпізнавати проблеми, які вирішуються із застосуванням математичних методів; розвивати логічне мислення, вміння виконувати дії за алгоритмом, користуватися знаковою інформацією, орієнтуватися у просторі; вдосконалювати здатність застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях, пов'язаних із реальним життям.
Державним стандартом початкової освіти передбачено: розумові уміння визначати кількість одиниць кожного розряду; усно виконувати обчислення в межах ста; знаходити значення числових виразів; перевіряти правильність виконання арифметичних дій; використовувати і властивості арифметичних дій під час обчислень; розв’язувати рівняння з однією змінною та інше. практичні уміння записувати і читати числа в межах мільйона; письмово виконувати арифметичні дії в межах мільйона; ділити з остачею; будувати прямокутний трикутник, прямокутник (квадрат) за вказаними довжинами сторін; вимірювати часові проміжки за допомогою годинника.
«Математика» «Визначати периметр многогутника і площу фігури;застосовувати формули для обчислення периметра й площі прямокутника»; «Моделювати відношення різницевого і кратного порівняння чисел»; «Називати,читати,записувати,порівнювати числа у межах мільйона на основі десяткової системи числення» та інше.
Математична компетентність – це здатність застосовувати додавання, віднімання, множення, ділення та пропорцій в усних та письмових обчисленнях у повсякденних ситуаціях… Математична компетентність включає – різною мірою – здатність та бажання використовувати математичні способи мислення (логічне та просторове) та способи викладу (формули, моделі, конструкції, графіки, діаграми)”
Елементи ключових компетентностей Наприклад: здатність критично мислити, знаходити різні способи для розв‘язання учбової задачі, складати алгоритм дій; аналізувати та відбирати потрібні для розв‘язання задач дані чи інформацію, застосовувати ІКТ; будувати зв’язні висловлювання з використанням математичної термінології (комунікативна); працювати і взаємодіяти в групі чи команді (соціальна).
Інформаційно – графічна: читати й записувати числа; подавати величини в різних одиницях вимірювання; знаходити, аналізувати, порівнювати інформацію, подану в таблицях, схемах, на діаграмах; читати й записувати вирази із змінною, знаходити їх значення; користуватися годинником і календарем.
володіння просторовою уявою та відношеннями ( визначати місце знаходження об’єкта на площині); вимірювальними вміннями ( визначати довжини об’єктів, площу геометричної фігур); конструкторськими вміннями і навичками (зображувати геометричні фігури на аркуші в клітинку, будувати прямокутники, конструювати геометричні фігури з інших фігур, розбивати фігуру на частини)
* методичного, який стосується побудови системи навчальних завдань – ланцюжка вправ, що природно приводять учня до «відкриття» нового поняття чи способу дії, полегшують його усвідомлення і засвоєння, дозволяють формувати математичні компетентності; * психолого-дидактичного, що безпосередньо пов'язуються з організацією навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів за допомогою ефективного використання навчальних технологій.
Загальна мета навчання математики в початковій школі має впливати на навчальну, виховну і розвивальну цілі кожного уроку. Навчальна мета визначається з урахуванням місця даного уроку в системі уроків у межах засвоєння певної теми. Використовуються формулювання: розкрити, ознайомити, закріпити, сформувати вміння, навчити оцінювати свою діяльність, які потім впливатимуть на вибір методів, засобів і форм навчання.
На сучасному уроці математики потрібно раціонально організовувати навчально-пізнавальну діяльність учнів. Для цього треба створити мотивацію. Мотивація — надто важливий компонент не лише навчання, а й будь-якої людської діяльності. Є мотив — є й бажання виконувати й доводити до завершення цю діяльність. Без належної мотивації не працюватиме жодна педагогічна технологія.
Шляхи формування позитивної мотивації навчальної діяльності на уроках математики: Раціональний вибір мети і завдань уроку, його змісту і структури. Застосування методів і прийомів активного навчання учнів. Вміле поєднання колективних, групових та індивідуальних форм навчання на основі диференціації. Систематичне використання різних видів самостійної роботи учнів. Зв’язок теоретичного матеріалу і задач. Посилення прикладної спрямованості. Використання сучасних засобів навчання. Удосконалення міжпредметних зв’язків. Удосконалення форм і методів контролю навчальних досягнень учнів.
Етап первинної мотивації створення пізнавальних інтересів учнів, які викликають позитивні дії та настрій — образність, цікавість, здивування, моральні переживання; незвична форма подання матеріалу, що викликає здивованість в учнів; внесення мотиву, який показує дитині заради чого, кого здійснюється ця діяльність, кому буде добре після виконання ; використання вчителем навмисно зроблених помилок з метою привернути увагу учнів, звернення до них за допомогою, що пробуджує почуття гідності (знайшов помилку вчителя), стимулює бажання вчитися; цікаві приклади, досліди, парадоксальні факти, історичні екскурсії; .
Чи знаєте ви, що Шарль Перро, автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»? Наполеон Бонапарт писав математичні роботи і один геометричний факт називається «Задача Наполеона»? одна з кривих ліній називається «Локон Аньєзі» на честь першої у світі жінки-професора математики Марії Гаетани Аньєзі? Л. М. Толстой, автор роману «Війна і мир», писав підручники для початкової школи і, зокрема, підручник арифметики? одна з мов програмування називається Ада на честь Ади Лавлейс, однієї з перших програмісток, яка працювала з математичними машинами і була дочкою відомого англійського поета Джорджа Байрона? квітку гортензію назвали на честь Гортензії Лепот, відомої обчислювальниці, що складала математичні таблиці? Вона привезла цю квітку з Індії. англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який він присвятив першій російській жінці-математику Софії Василівні Ковалевській?
І. Організація класу до уроку 1.Самовизначення до діяльності А) Вправа «Долоньки» Доторкніться один до одного долоньками. Подаруйте почуття впевненості в тому, що сьогодні у нас все вдасться. Підтримайте та посміхніться один одному перед роботою. Опустіть долоньки. Подивимось ліворуч, праворуч. Посміхнемося гостям І своїм учителям! Сідайте, будь ласка, дівчатка, рівно й гарно. А за ними і хлоп’ятка.
1.Самовизначення до діяльності. Вправа «Долоньки» - Продзвенів дзвінок. Погляньте на мене. - Простягніть, будь ласка, праву долоньку. На ній подаруйте мені свою творчість і впевненість. - Простягніть, будь ласка, ліву долоньку. На ній Я вам дарую свою любов і повагу. - А тепер, обміняємося долоньками. Доторкнімося долонькою до долоньки. Із цих імпульсів добра, які щойно ви отримали, ми й розпочнемо наш урок. Хай сьогодні кожне серце В наш урок додасть тепла. Посміхнемося всі дружно Й побажаємо добра!
3 + 2 - 5 10 – 1 - 2 5 + 2 + 3 Ви– талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтесь, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити перед собою мету і намагатися її досягти. Жан-Жак Руссо Епіграф уроку Самовизначення до діяльності Я бажаю вже сьогодні впевнитись в цих словах, прикласти зусилля для подолання труднощів
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Мікрофон» - Знання – найбільший скарб людини. Поясніть, чому! Як ви гадаєте чи потрібні вам знання математики? - Що вам відомо про одиниці вимірювання довжини? 2. Очікування. «Продовж речення» Що ви очікуєте від уроку? Продовжте: Я дізнаюсь… Я вмітиму краще… - Я пригадаю…
ІV. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання 1.« Знайди помилки на дошці» 2. «Зателефонуй додому» (взаємоперевірка зошитів) 3. «Брейн – ринг» (Учні, працюючи в малих групах, отримують усні теоретичні запитання. Перемагає група, яка перша правильно відповіла.) 4. Технологія «Карусель» (кружляючі в каруселі ,учні дають відповіді теоретичного матеріалу з поданої теми) Прийом «Кошик» (із кошика треба дістати питання і дати відповідь )
Усний рахунок Гра «Дружні сусіди» (робота в парі) ( участь беруть 2 учні, починаючи з двох кінців; хто першим розв’язав приклад – ставить початкову букву свого імені в центральному 8 восьмикутнику) Гра " Математичний віночок". - Всі ви знаєте, що віночок – це український символ, оберіг, це елемент українського національного одягу. В кожного на парті є квіточка з виразом. Розв'яжіть його. І по черзі прикріпимо правильно розв’язані приклади на віночок 24 5 16 5 = = А
Не знаю як ти , а я знавець! Як берусь я до задачі, То не стогну і не плачу. І для мене не проблема Найскладніша теорема! Чи це так ,чи може ні Це судити не мені! Як берусь я до задачі, То над нею зразу плачу. Як вивчаю всі прийоми , То і спину в мене ломить. Чи знавець, я,а чи ні? Це судити не мені! Розважально-театральна хвилинка
1 учень – Я правильний дріб. Мій чисельник завжди менший знаменника, я завжди менший 1 2 учень – Я неправильний дріб. У мене чисельник завжди більший або дорівнює знаменнику, я більший або дорівнюю 1. То які дроби називають правильними? Наведіть приклади. А які неправильними? Розважально-театральна хвилинка
Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельником якого є те, що вона собою являє, а знаменником – те, що вона про себе думає. Чим краще людина про себе думає, тим більший знаменник, а отже, тим менший дріб. -Тож давайте будемо думати про себе те, на що кожен заслуговує
Перший варіант читає задачу другому варіанту. Другий варіант питає, що означає кожне числове дане в задачі? Було – 11 грн.70 к. Витратив - на 3 кн. по__ ?к. Варіанти завдань для роботи в групах I група – Розв’язати задачу виразом. II група – Cамостійне розв’язання III група – Розв’язати задачу ,склавши план. ІV група- Серед поданих ключів виберіть той, , на якому написано вираз, що відповідає розв’язанню задачі (тестовий вибір)
Картка успіху (самооцінювання) За кожен пункт ви будете собі ставити бали 0 - 2, як ви вважаєте. а) Чи брали ви активну участь у роботі класу? ___ б) Чи брали ви активну участь у роботі групи? ___ в) Чи надавали ви підтримку іншим учням? ___ г) Чи вдало ви працювали у групі? ___ д) Чи доповідали класу про результати роботи? ___ е) Чи правильно та охайно записували в зошиті? ___
Діти, я спостерігав за роботою на математичній біржі. Хочу сказати, що Ви маленькі розумники. Встаньте, будь ласка, ті, хто сьогодні на уроці відчув себе вченим, який добився успіху. На згадку про зустріч, дарую Вам золоті монетки, які зазвичай кидають туди, куди дуже бажають повернутися! На зворотному боці монеток ви отримаєте номер мого контактного телефону-це номер домашнього завдання. До побачення.
Важливу роль відіграє набуття учнями досвіду задоволення пізнавальних інтересів, проявів емоційно-ціннісних ставлень, творчої активності, спілкування, соціальних орієнтацій, умінь здобувати, переробляти інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення.