Урок " Додавання виду 260+40. Віднімання виду 300-70. Задача на знаходження четвертого пропорційного"

Про матеріал
Урок складений за підручником " Математика 3 клас (ІІ частина) Гісь О. М., Філяк І. В. ( за сторінками 16-19)
Перегляд файлу

Дата: 28.01.2019

Предмет: Математика

Тема: Додавання виду 260+40. Віднімання виду 300-70. Задача на знаходження четвертого пропорційного.

Мета: закріплювати вміння виділяти у тексті задачі із взаємопов’язаними величинами,

знаходити певну величину під час розв’язування задач; вдосконалювати обчислювальні

навички; розвивати мислення; виховувати уважність.

Обладнання: схеми до задач, картки « Так-Ні», ілюстрація « Потьомкінські сходи»

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація набутих знань.

1) Перевірка домашнього завдання

- Відкрийте зошити з домашнім завдання. Вам потрібно було виконати завдання 12 стор 15. Розв’язати приклади. Хто прочитає?

- Молодець!

2) Усні обчислення

- Діти, згадайте, як числа називаються при додаванні?

- Як знайти невідомий доданок? ( від суми відняти відомий доданок)

- Як називають числа при відніманні?

- Як знайти невідоме зменшуване? ( до різниці додати від’ємник)

- Як знайти невідомий від’ємник? ( від зменшуваного відняти різницю)

- А зараз діти, пограємо в гру « Правда – неправда».  Відкрийте завдання 1 стор. 16.Прочитайте завдання. Яка різниця між більшим і меншим числом? ( 140)

- Погляньмо на перший приклад. Назвіть більше число ( 240), різниця – 140. Що в нас невідомий? (від’ємник) Як знайти від’ємник? А тепер подивіться чи вірний хід розв’язку? ( ні)

240-100 = 140

- Погляньмо на другий приклад. Що в нас невідомий? Як знайти? Подивіться чи вірний хід розв’язку? ( так)

180-40 = 140

- Погляньмо на третій приклад. Що в нас невідоме? Як знайти?  Подивіться чи вірний зід розв’язку? ( ні)

790-650 = 140

- Подивіться на четвертий приклад. Що в нас невідоме? Як знайти? Подивіться чи вірний хфд розв’язку? ( так)

550-410 = 140

- Подивіться на п’ятий приклад. Що в нас невідомий? Як знайти? Подивіться чи вірний хід розв’язку? ( так)

760-620 = 140

- А тепер знайдіть завдання 2 стор. 16. Прочитайте завдання. Ми знаємо що різниця для всіх прикладів однакова? Нам потрібно спочатку дізнатися яка ж різниця розв’язавши перший приклад.

590-370 = 220.

- Отже різниця в нас 220. Другий приклад. Шо в нас невідоме ? ( зменшуване) Як знайти?

220+400 = 620

- Третій приклад. Що в нас невідоме? ( зменшуване) Як знайти?

220+30 = 250

- Четвертий приклад. Що в нас невідомий? ( від’ємник). Як знайти?

220-220 = 0

- Молодці!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми навчимось додавати числа виду 260+40, та віднімати числа виду 300-70. Навчимось розв’язувати задачі нового виду.

- Діти. Відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число 28 січня, класна робота.

- Пропишіть каліграфічно цифру 9.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за підручником.

- Відкрийте сторінку 17 завдання 3. Поясніть способи обчислення, та закінчіть його.

- Отже, щоб додати 260+40, нам потрібно 260 розкласти  на розрядні доданки. Потім додати 60 і 40, і до результату додати 200. Який розв’язок? (300)

- Добре, подивіться на 2 схему. Як відняти 300-70. Нам потрібно цього разу розкласти число 300 не на розрядні доданки, а на зручні. Що ми потім віднімаємо? 100-70 і результат додаємо до 200. Який розв’язок? 230.

- А тепер потренуємось обчислювати усно. Знайдіть завдання 4.

320+80 = 300+(20+80) =400                             500-50= 400+(100-50) = 450

910+90 = 900 + ( 10+90) = 1000                       800-40 = 700+(100-40) = 760

V. Первинне закріплення.

- діти, подивіться на дошку. Давайте пригадаємо одиниці вимірювання довжини.

- Скільки в 1 см мм? (10)

- Скільки в 1 дм см? ( 10см)

- Запишіть завдання 5 стор. 7. Один учень працює біля дошки інші – самостійно в зошиті.

1м70см+30см = 170см+30см = 200см.

50дм+450дм = 500дм ( 5000см)

1км-90м = 1000м-90м = 910м

1км – 900м = 1000м-900м = 100м.

2м-30см = 200см-30см = 170см

4м-40см = 400см-40см = 360 см

- Записуємо в зошиті Задача 6 стор. 17. Прочитайте задачу про себе. Один учень читає вголос

- Діти, усі клумби мають які сторони? ( рівні)

- Периметр квадратної клумби ? ( 32 м.)

- Що в нас питається в задачі? ( знайти периметр другої та третьої клумби)

- Діти, ми зможемо знайти скільки м одна сторона? Якою дією? ( ділення) Що ми будемо ділити? 32:4 = 8

- Добре ми зможемо знайти периметр шестикутної клумби? Якою дією? (множення). Що ми будемо множити? ( 6*8 = 48)

- Ми зможемо дізнатись периметр восьмикутної клумби? Якою дією? ( множення) Що ми будемо множити ( 8*8 = 64)

Один учень виходить до дошки, інші працюють в зошитах.

1) 32:4 = 8 ( м) – одна сторона

2) 8*6 = 48 ( м) – периметр шестикутної клумби

3) 8*8 = 64 ( м) – периметр восьмикутної клумби.

Відповідь: 48м, 64 м.

VI. Вивчення нового матеріалу.

- Діти, які визначні пам’ятки Одеси ви знаєте? Подивіться на дошку, хтось знає що зображено на малюнку? Це Потьомкінські сходи – це парадний віхд з моря в Одесу.

- Запишіть Задача 7 стор. 18.прочитайте завдання.

- Прочитайте першу задачу та її розв’язання.

- Подивіться на короткий запис. Ми знаємо що на Потьомкінські сходи мали 200 сходинок розділених порівну на прольотів. Ми знаємо що одесит, пройшов 80 сходинок, і невідомом скільки прольотів він пройшов. Нам відомо 3 числа, і невідоме – 4. Такі задачі називають задачі на знаходження четвертого пропорційного.

- Прочитайте міркування. Спочатку слід дізнатися скільки сходинок в одному прольоті. Якою дією ми це дізнаємось? ( ділення)

- Що ми будемо ділити? ( 200:10 = 20)

- Потім на скільки прольотів розділено 80 сходинок. Якою дією ми це дізнаємось? ( ділення) Що ми будемо ділити? ( 80:20 = 4)

- Записуємо на дошці. Один учень працює біля дошки, інші в зошитах

1) 200:10 = 20 (сх.) – в одному прольоті

2) 80: 20 = 4 (п.)

Відповідь: піднявся на 4 прольоти.

- Подивіться на схему. І перевіримо себе.

80: ( 200:10) = 80:20 = 4.(п.)

- Давайте розв’яжемо 2 завдання задачі на сторінці 19. Прочитайте завдання.  Один читає вголос, інші про себе.

- Скільки фунікулер провезе туристів за 5 ходок? ( 50 туристів)

- Що в нас питається в задачі? ( скільки ходок зробить такий вагон, щоб перевезти 110 туристів?)

- отже, ми зможемо дізнатись скільки туристів вагон провезе за одну ходку? Якою дією? ( ділення)

Що ми будемо ділити? ( 50:5 = 10)

- Ми зможемо дізнатись скільки ходок зробить вагон щоб перевезти 110 туристів, якщо ми знаємо скільки туристів провозить вагон за одну хотку? Якою дією? Ділення)

- Що будемо ділити? 110:10 = 11

Один учень працює біля дошки, інші в зошитах.

1) 50:5 = 10 ( тур.) – за 1 ходку

2) 110 : 10 = 11 ( ход.)

Відповідь: 11 ходок, щоб перевезти 110 туристів.

- Запишіть в зошитах завдання 8 стор. 19. Прочитайте задачу. Пишу короткий запис на дошці.

- Скільки в першому прольоті сходинок? ( 13)

- В другому прольоті скільки? ( на 6 сходинок більше)

- Скільки сходинок мають наступні 8 прольотів ? ( по 20 сходинок)

- Ми зможемо знайти скільки в другому прольоті? Якою дією? (додавання)

- Ми зможемо дізнатись скільки сходинок у 8 прольотах, якщо кожен налічує 20 сходинок? Якою дією? (множення)

1) 13+6 = 19 ( сх.) – на 2 прольоті

2) 13+19 = 32 ( сх.) на 1 та 2 прольотах разом

2) 20*8 = 160 ( сх.) – на решті прольотах.

4) 160+32 = 192 (сх)

Відповідь : 192 сходинок.

VII. Підсумок уроку

- Діти, про яку ми визначну пам’ятку сьогодні розглянули?

- Які задачі ми навчились розвязувати?

VIII. Домашнє завдання

С. 19 № 9, 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель_____________________________Вершиніна Л.П.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
2991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку