Урок " Додавання виду 350+200, 350+20. Віднімання виду 350-200, 250-20" ( закріплення)

Про матеріал
Урок складений за підручником "Математика 3 клас (ІІ частина). Уроки математики пов'язані з подорожжю по Україні.
Перегляд файлу

Дата: 23.01.2019

Предмет: Математика

Тема: Додавання виду 350+200 350+20. Віднімання виду 350 – 200, 350 -20 ( закріплення)

Мета: закріпити  в учнів уміння застосовувати загальні правила додавання і віднімання трицифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компонентів цих дій відсутні сотні або десятки; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики

Обладнання: схеми до задач, індивідуальні картки

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація набутих знань

1) Перевірка домашнього завдання

- Відкрийте зошити з домашнім завданням. Чи виникали у вас труднощі під час виконання. Вам потрібно було виконати завдання 9 та 10 на сторінці 7.

- Завдання 9 вам потрібно було розв’язати домашнє завдання. Один учень виходить до дошки, а інші учні перевіряють приклади

1) 600 : 3 =  200 ( м) – одна ранкова дистанція

2) 800 : 2 = 400 ( м) – одна вечірня дистанція

3) 400: 200 = 2 ( рази)

Відповідь: у 2 рази ранкова станція коротша , ніж одна вечірня

- Перевіряємо разом приклади. Назвіть відповіді в порядку спадання

280 – 40 = 200+ ( 80 – 40) = 240

550 + 20 = 500+ ( 50 + 20) = 570

390 – 300 = ( 300 – 300)+ 90 = 90

440 + 400 = ( 400 + 400) + 40 = 840

210 + 500 = ( 200+ 500) + 10 = 710

960 – 600 = ( 900 – 600) +60 = 360

2) Усні обчислення

- Діти, скажіть будь ласка, а чи ви любите кататись на велосипеді? А ви пам’ятаєте в скільки років ви сіли на свій перший велосипед? Так от , в Одесі є такі перегони велосипедистів: знаменита « Одеська сотка» - « 100 км Поясом Слави за 10 год». Погляньмо відео.

- А зараз я пропоную вам також взяти участь у цій вело-перегонці. Але вона незвичайна, за кожен правильно розв’язане завдання, ми будемо проїжджати до нового монументу. А коли ми пройдемо всю велогонку, отримаємо призи. Але не забуваємо про правило піднятої руки.

Старт – 170-40 = 130 – 230+60 = 290 – 570-400= 170 – 620+30=650 – 620+300=920 – 340-30=310 – 220-200=20 – 910-500=410 – 910+40=950 = 30+850=880 – 400+270=670 – Фініш

- Молодці! Ми дійшли до фінішу! І всі ви отримуєте медалі

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми закріпимо наші вміння додавання і віднімання трицифрових чисел, а також закріпимо вміння розв’язувати задачі.

-Діти, а зараз відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число 23 січня, класна робота.

- Пропишіть рядок цифри 8 у своєму зошиті.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за підручником.

- Запишіть в зошитах Задача 2 с.9. Прочитайте задачу про себе. Один учень читає вголос.

- Добре, що на відомо про учасників з Одеси? ( їх 920)

- А що нам відомо про учасників з Києва? ( їх менше на 700 учасників, ніж з Одеси)

- Добре, а тепер послухайте. До велогонки ще приїхали з інших міст учасники. Відносно  учасників з іншого міста, скільки учасників в Києві? ( на 70 учасників менше)

- А відносно учасників із закордону? ( в 10 разів більше)

- Що нам потрібно знайти? ( скільки велосипедистів із інших міст України та скільки велосипедистів із закордону зареєструвались)

- Діти, ми знаємо що з Одеси зареєструвались 920 чоловік, а з Києва на 700 учасників менше, ми зможемо дізнатись скільки учасників з Києва?( так)

- Якою дією? ( віднімання) А що ми будемо віднімати? ( 920 – 700)

- Відносно учасників з інших міст ми знаємо що з Києва на 70 учасників менше, тобто учасників з інших міст більше. Ми зможемо дізнатись скільки учасників з інших міст? ( так)

- Якою дією? ( додавання). Що ми будемо додавати? ( до кількості учасників з Києва додамо 70)

- Так само із закордону. Якою дією? ( ділення) Що ми будемо ділити? ( кількість учасників з Києва ділимо на 10)

- Давайте повторимо план. Що ми взнаємо в першій дії? ( скільки зареєструвались учасники з Києва) Якою дією? ( віднімання)

- Що ми взнаємо в другій дії? ( скільки учасників з інших міст) Якою дією? ( додавання)

- Що ми взнаємо в третій дії? ( скільки учасників із закордону) Якою дією? ( ділення)

1) 920-700=220 (уч.) – зареєструвались з Києва

2) 220+70=290 (уч.) – зареєструвались з інших міст України

3) 220:10=22 (уч.) – зареєструвались із закордону

Один учень працює біля дошки, інші самостійно в зошиті.

- В кого не так?

- Молодці!

- Ви ж всі розумієте що 100 км їхати це довго. І авжеж всі велосипедисти захочуть пити. Тож перейдемо до задачі під номером 3. Прочитайте її про себе.

- Перед роботою над нею давайте згадаємо порядок виконання дій.

- Спочатку виконують дію у дужках, якщо вони є. Потім дії множення або дії ділення в порядку запису дій. Після цього дії додавання або віднімання у порядку запису дій зліва направо.

- Скільки було спортсменів, які  випили по 3 склянки компоту?( їх було 70)

- Скільки було спортсменів, які випили по 2 склянки компоту? ( їх було 40)

- Що нам потрібно знайти ? ( скільки всього склянок компоту було випито за першу годину всього)

- Ми зможемо дізнатись скільки всього стаканів випили 70 учасників? ( так) Якою дією? ( множення) Що ми будемо множити? ( 3*70)

- Ми зможемо дізнатись скільки всього склянок випили 40 спортсменів? Якою дією ( множення) Що ми будемо множити? ( 2*40)

- за даними, які ми знайдемо, ми дізнаємось скільки всього було випито склянок? Якою дією ? (додавання)

- Запишемо це виразом.

( 3*70)+(2*40) = 210+80 = 290 ( скл)

Відповідь: 290 склянок випито за першу годину

- Ось велосипедисти втомили свою спрагу, але вони і зголодніли. То ж  переходимо до наступної задачі.

- Запишіть Задача 4 с. 9. Прочитайте про себе. Один читає вголос.

- Скільки канапок з’їли 300 велосипедистів? ( 600 канапок)

- Що в нас запитується в задачі? ( стільки з’їдять канапок 500 велосипедистів?)

- Діти, ми зможемо дізнатись по скільки з’їв канапок кожен із 300 велосипедистів? Якою дією? ( ділення) Що ми будемо ділити?

- Добре, тоді ми зможемо дізнатись скільки потрібно принести канапок для наступних 500 велосипедистів, якщо вони з’їдять стільки ж?  Якою дією ? ( множення) Що ми будемо множити?

- Отже в першій дії ми що дізнаємось? ( скільки канапок з’їв кожен велосипедист) Якою дією? (ділення)

- А в другій дії? ( скільки потрібно принести?) Якою дією? (множення)

Один учень записує на дошці, інші самостійно в зошиті

- Записуємо Задача № 5 с. 9. Прочитайте першу частину завдання. Погляньте на дошку « залізна людина». А тепер прочитайте умову задачі.

1) 100:5 = 20 ( год) – пробіжить 100 км

2) 20+1 = 21 ( год) – час з відпочинком

3) 21+3 = 24 ( год)

Відповідь: так.

V.  Підсумок уроку

- Діти, ми сьогодні розв’язували багато різних завдань і закріпили знання з теми. І нарешті ми дістались фінішу. І за нашу плідну роботу ми всі отримуємо медалі.

VI. Домашнє завдання

С. 10 № 7-8

Задача № 7

1) 680-400 = 280 ( велосип) – отримали звання ефрейтора

2) 280 – 70 = 210 ( велосип.)

Відповідь: 280 – ефрейторів, 210 –молодших сержантів.

Завдання № 8

180+500 = 680 – рядових                              120:6-1=19 – старшин

50+230 = 280 – ефрейторів                           110+90= 200 - лейтенантів

180-60=120 – сержантів                                695-690= 5 – капітанів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель________________________________Вершиніна Л. П.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
2774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку