Презентація "ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ПЕДАГОГІВ"

Про матеріал
Соціально-економічні та політичні кризи, які переживає українське суспільство, впливають на рівень життєвих можливостей та здатностей у самореалізації. Переживаючи психотравмуючі події та маючи різний досвід подолання їх наслідків, ми потребуємо допомоги, як у задоволенні базових потреб, так і у формування життєстійкості та відновленні власного ресурсного стану. Саме тому актуальним питанням у роботі з працівниками психологічної служби є підвищення рівня їх професійної компетентності щодо здійснення психологічного супроводу, які переживають психотравмуючі події і безпосередньо занепокоєння, втому та виснаження.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ПЕДАГОГІВ

Номер слайду 2

Соціально-економічні та політичні кризи, які переживає українське суспільство, впливають на рівень життєвих можливостей та здатностей у самореалізації. Переживаючи психотравмуючі події та маючи різний досвід подолання їх наслідків, ми потребуємо допомоги, як у задоволенні базових потреб, так і у формування життєстійкості та відновленні власного ресурсного стану. Саме тому актуальним питанням у роботі з працівниками психологічної служби є підвищення рівня їх професійної компетентності щодо здійснення психологічного супроводу, які переживають психотравмуючі події і безпосередньо занепокоєння, втому та виснаження.

Номер слайду 3

Стрес (напруга, тиск)  — неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію (подразник) зовні, яка перевищує норму, а також відповідна реакція нервової системи. Емоційне вигорання – це синдром постійної втоми, емоційного виснаження, який посилюється з часом. Особливо схильними до вигорання на роботі є люди, які працюють в сфері «людина- людина», тобто ті, чия робота пов'язана з постійниим спілкуванням.

Номер слайду 4

Перш за все має бути безпека освітнього середовища010203 Психологічна. До психотравмівних ситуацій в освітньому процесі належать Конфлікти у ланках: «вчитель–учень», «учень–учень», «учень–батьки»Проблема адаптації в освітньому середовищіКонкурентна атмосфера між однолітками. Надмірна вимогливість педагогів. Екологічна. Екологічно безпечне освітнє середовище – це система психолого-педагогічних умов, впливів і педагогічних можливостей, які забезпечують захищеність особистості від негативного впливу екологічних чинників, що визначають оптимальність взаємодії зі світом природиІнформаційна. Серед негативного впливу інформації на сучасне освітнє середовище: відсутність контролю якості інформації, що породжує проникнення в освітній простір великого обсягу недостовірної інформації;неконтрольоване проникнення інформації сумнівного, агресивного змісту, яка може сприяти виникненню насильства, булінгу, кібербулінгу тощо

Номер слайду 5

Ознаки безпечного освітнього середовища:01 Якість міжособистісних взаємин, які визначають. Позитивні чинники: Довіра. Доброзичливість. Схвалення. Толерантність Негативні чинники: Агресивність Конфліктність Ворожість. Маніпулятивність 02 Захищеність в освітньому середовищі — оцінка відсутності насильства у всіх його видах, формах для всіх учасників освітнього простору04 Комфортність в освітньому середовищі– оцінка емоцій, почуттів та переживань,що домінують у процесі взаємодії дорослих і дітей в освітньому середовищі закладу03 Задоволеність освітнім середовищем — задоволення базових потреб дитини удопомозі та підтримцізбереженні та підвищенні її самооцінкипізнанні та діяльностірозвитку здібностей і можливостей. Безпечне освітнє середовище

Номер слайду 6

Стрес — це захисна реакція організму, що має допомогти йому подолати складні життєві ситуації. Викид у кров спеціальних гормонів («глюко-кортикоїдів») підвищує тонус м'язів, збільшує кількість глюкози, зменшує потяг до сну. Але така мобілізація організму відбувається за принципом «боротися — зараз, лікуватися — пізніше».

Номер слайду 7

Вправи, які допоможуть при виснаженні, занепокоєнні та втомі

Номер слайду 8

Розслаблення, перериваючи тривожне мислення. Досить важко чітко думати, відчуваючи тривогу. Іноді тривожне мислення може змусити людину повірити у думки, які не відповідають дійсності, або змусити її робити те, що погіршує тривогу. Корисно розірвати ланку тривожних думок, щоб дати собі можливість чітко мислити і належним чином реагувати на свої думки. Слід спробувати різні способи перервати тривожний процес мислення, наприклад, співати пісеньку про своє занепокоєння в оптимістичному темпі або говорити про свої тривоги смішним голосом, а також вибрати приємну думку і зосередитися саме на ній, а не тривозі. Це може бути думка про кохану людину, «щасливе місце» або навіть приємну подію сьогоднішнього вечора, наприклад, про вечерю із друзями. Можна послухати музику або почитати книгу. Головне – усвідомлювати, що перемикаючи свою увагу з тривоги на виконання завдання, тривога відступає.

Номер слайду 9

Релакс. Увімкніть заспокійливу музику, ту, яку ви любите. Намагайтеся вслухатися в неї, сконцентруватися на ній (локальна концентрація). Пам’ятайте, що концентрація на чомусь одному сприяє повній релаксації, викликає позитивні емоції

Номер слайду 10

Погляньте навколо й уважно огляньте приміщення, у якому ви перебуваєте. Зверніть увагу на дрібні деталі, навіть якщо ви їх добре знаєте. Повільно, не кваплячись, подумки «переберіть» всі предмети один за одним у певній послідовності. 8 Постарайтеся повністю зосередитися на цій «інвентаризації». Кажіть подумки самому собі: «Коричневий письмовий стіл, білі фіранки, червона ваза для квітів» і т.д. Зосередившись на кожному окремому предметі, ви абстрагуєтеся від внутрішньої стресової напруги, спрямовуючи свою увагу на раціональне сприйняття навколишнього оточення.

Номер слайду 11

Вправа на відволікання Візьміть калькулятор або папір й олівець і постарайтеся підрахувати, скільки днів ви живете на світі (число повних років помножте на 365, додаючи по одному дню на кожний високосний рік, і додайте кількість днів, що пройшло з останнього дня народження). Така раціональна діяльність дозволить вам перемкнути свою увагу. Намагайтеся згадати який-небудь особливо примітний день вашого життя. Згадаєте його в дрібних деталях, нічого не упускаючи. Спробуйте підрахувати, яким за ліком був цей день у вашому житті.

Номер слайду 12

Вправи на розслаблення. Вправа «Муха». Сядьте зручно: руки вільно покладіть на коліна, плечі і голова опущені, очі закриті. Подумки уявіть, що на ваше обличчя намагається сісти муха. Вона сідає то на ніс, то на рот, то на лоб, то на очі. Ваше завдання: не відкриваючи очей, задіявши тільки м'язи обличчя, зігнати настирливу комаху. Вправа «Лимон». Сядьте зручно: руки вільно, покладіть на коліна (долонями вгору), плечі і голова опущені, очі закриті. Подумки уявіть собі, що у вас в правій руці лежить лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили» весь сік, розслабтеся. Запам'ятайте свої відчуття, тепер уявіть собі, що лимон знаходитися в лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся і запам'ятайте свої відчуття. Потім виконайте вправи одночасно двома руками. Розслабтеся.

Номер слайду 13

Формула безстрашності(повторювати кілька разів)Я спокійний і впевнений у собі; Я впевнений у своїх товаришах, вони ніколи не підведуть мене; Я рішучий і сміливий; Я до всього готовий і все зможу; Я, як сталева пружина – потужна і пружна; Моє тіло повністю підвладне мені; Я спокійний і впевнений у собі, я вирішував більш складні завдання, вирішу і це; Я до всього готовий і все зможу.

Номер слайду 14

ГУМОР, ЯК ЗАСІБ ЗНЯТТЯ НАПРУЖЕННЯ Приходить паціент до психотерапевту. – Лікарю, так все погано, так нудно, жити не хочеться.... – Ну що ж, зараз постараемося ситуацію виправити. Сядьте зручно, розслабтеся, закрийте очі, слухайте мене уважно і повторюйте: «У мене все чудово. Я сама щастлива людина. Я себе відмінно почуваю. У меня нічого не болить»... Пацієнт відкриває очі и говорить: – Я радий за вас, лікарю... Як виявити психолога серед чоловіків? Потрібно посадити всіх поруч і мимо пустити оголену жінку. – І що? – Всі будут дивитися на неї, а психолог за їх реакцією.

Номер слайду 15

Вправа на ресурсність“Багаж щастя” Уявіть, що за плечима у вас є сумочка (яка вона) чи рюкзачок, у якому лежить усе, щоб відчувати себе щасливим/-ою. Вам треба виписати ті речі та відчуття, які лежать у вашій торбинці. Дайте собі відповіді на запитання:що лежить там?хто збирав цей багаж?що в ньому ваше?що там не ваше?може, від чогось треба відмовитися чи, навпаки, щось додати?наскільки вам легко чи важко нести цей багаж? Після того, як ви дасте відповідь на ці запитання, намалюйте те, що лежить у вас у рюкзачку. Й обов’язково треба відслідкувати свій стан у момент, коли ви не лише думаєте над тим, що лежить у вашій торбинці, а коли бачите всі ці речі намальованими на папері. Вам, напевно, захочеться щось додати або від чогось відмовитися. Зробіть це.

Номер слайду 16

НЕ СЛІД ПЛУТАТИВтома – це тимчасове зниження працездатності організму або органу внаслідок інтенсивної або тривалої роботи, що проявляється у зниженні кількісних та якісних показників роботи і погіршенні її координації. Синдром емоційного вигорання (далі – СЕВ) – це фізичне, емоційне або мотиваційне виснаження. Цей синдром зазвичай розцінюється як стрес-реакція у відповідь на виробничі та емоційні вимоги, що походять від зайвої відданості людини своїй роботі. Водночас характерна супутня зневага до сімейного життя або відпочинку.

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лубенець Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Баранюк Татьяна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
15 березня 2023
Переглядів
932
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку