Мета: поглибити знання учнів про фразеологізми як мовні одиниці збагатити мовний запас школярів сталими сполуками; формувати уміння й навички вживати фразеологізми в мовленні ; виховувати в учнів любов до рідного слова. Кроки нашої роботи: 1. Повторити вивчене про фразеологізми. 2. Виконання практичних вправ 3. Перевіряємо себе
,,Лови помилку’’ Під час заміни фразеологізмів дієсловами були допущені помилки. Знайдіть їх і виправте 1. Пекти раки (заплутана справа). 2. Язиком злизати (обманювати). 3. Набрати в рот води (утекти). 4. Землі під собою не чути (сердитися). 5. Губи копилити (радіти). 6. П’ятами накивати (зникнути). 7. Замилювати очі ( червоніти). 8. Гордіїв вузол (мовчати).
Творче конструювання. Закінчити фразеологічні звороти. Ні в казці сказати, …. Чужими руками … У тридев’ятім царстві…. Сім мішків гречаної вовни… Ні швець ні жнець… Останню сорочку…. Ні Богові свічка… Як на долоні… Для довідок: ні в дуду грець, волосся виросте, ні чортові кочерга, ні пером описати, жар загрібати, в тридесятім государстві, і всі неповні, скинути і віддати
Попрацюймо з тестами Визначте правильне тлумачення фразеологізмів Фразеологізм Значення 1 Взяти голими руками А відкласти роботу на потім Б Виконати роботу за наказом В зробити нескладну справу Г зробити складну справу 2 Ускочити вище халяв А набратися неприємностей Б здобути освіту В намочити ноги Г переборювати труднощі 3 Ганяти вітер по світу А мандрувати Б бігати В провітрювати Г ледарювати 4 Давати хропака А критикувати Б утікати В спати Г бити