Проба пера Перше оповідання Ґарсії Маркеса було опубліковане 1947 p., але його автор не мислив себе професійним літератором. 1951 р. вийшла повість «Опале листя», у якій вперше з'являється містечко Макондо, що так нагадує рідну Аракатаку. Разом зі світом Макондо приходить і тема самотності, центральна для всієї творчості Ґарсії Маркеса
Вирок У 1989 році у письменника виявили ракову пухлину в легенях, яка, імовірно, розвинулась через його звичку курити під час роботи. Після операції 1992 року розвиток пухлини призупинився. Медичне обстеження у 1999 році виявило в нього іншу форму раку — лімфому. Його довелося двічі оперувати в США і Мексиці
Останні дні У серпні 2004 року Маркес продав права на екранізацію свого роману «Кохання в час холери» голівудській кінокомпанії . Бюджет кінострічки склав 40 млн. доларів США. Фільмування відбувалося в 2006 році в Картахені, що на карибському узбережжі Колумбії. Помер Ґабрієль Ґарсія Маркес 17 квітня 2014 на 88-му році життя у своєму будинку в Мехіко
Магічний реалізм «Магічний реалізм» – це реалізм, у якому органічно поєднуються елементи реального та фантастичного, побутового та міфічного, дійсного та уявного, таємничого. Магічний реалізм притаманний насамперед латиноамериканській культурі. Основами латиноамериканського магічного реалізму є література, вірування, мислення доколумбових індійських цивілізацій, таких як: ацтеки, майя, чибча, інки. Вже у творах, що мають індіанське коріння, написані чи то самими індіанцями, чи то іспанськими письменниками-істориками, священиками, солдатами, зустрічаються всі складові "чудесної реальності".
Ознаки магічного реалізму Герої приймають та не заперечують логіки магічних елементів. Численні деталі сенсорного сприйняття. Часто використовувано символи та образи. Викривлення часу, так що він стає циклічним або вбачається відсутнім. Ще один засіб - колапс часу, коли сучасне повторює чи нагадує минуле. Причина та наслідок міняються місцями - наприклад, персонаж може страждати "до" трагічних подій. Широко використовують фольклор і міфологію. Минуле контрастує із сучасним, астральне - з фізичним, персонажі - один з одним. Ясний фінал твору дозволяє читачеві визначитися, що ж насправді відповідає дійсному перебігу подій - фантастичне чи повсякденне.
“Сусідка, яка знала все про той і цей світ, сказала:”Це янгол. Напевне, його прислано за хлопчиком, але бідолага такий старий, що не витримав такої зливи й звалився на землю” “Він був одягнений як жебрак, череп його був лисий, як коліно, рот беззубий, як у старезного діда, великі пташині крила, обскубані та брудні, лежали в болоті, і все це разом надавало йому кумедного і неприродного вигляду” Що природного, а що неприродного в образі янгола?