Презентація «глобальні проблеми людства»

Про матеріал
Поняття «глобальні проблеми людства». Проблема війни і миру, причини виникнення, наслідки прояву проблеми на сучасному етапі розвитку людства.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

11 кл проф геог Урок 151 Глобальні проблеми людства 8 05 2024 Поясніть причини постійного загострення глобальних проблем людства.* З погляду суспільної форми загальними причинами загострення більшості глобальних проблем є → відносини капіталістичної власності,→ насамперед хижацьке ставлення монополій до природних ресурсів, навколишнього середовища, лісів, водних ресурсів, Світового океану

Номер слайду 2

* Глобальні проблеми людства → це світові проблеми, → які різною мірою торкаються кожного жителя Землі. 1. ПОНЯТТЯ ГЛОБАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ ЛЮДСТВА. 

Номер слайду 3

* Вони загострюються, → негативно впливають на життя всього людства → й можуть бути вирішені лише його спільними узгодженими зусиллями.

Номер слайду 4

* Очевидно, що прояв глобальних проблем має → чітко виражений географічний характер.

Номер слайду 5

* Для одних країн вони → не становлять безпосередньої загрози існування, → для інших деякі проблеми є гострими, → а деякі ще не набули актуальності.

Номер слайду 6

* У минулому нечисленне й неорганізоване людство було → органічно «вбудоване» в довкілля → і не створювало проблем для себе й нього.

Номер слайду 7

* Із виникненням держав → почалося масштабне господарське освоєння значних за площею територій, будівництво міст, каналів, доріг, вирубування лісів, → господарське освоєння значних площ землі, → що призвело до гострих, спочатку регіональних, екологічних проблем.

Номер слайду 8

Мал. 1. Глобальні проблеми людства.

Номер слайду 9

* Наприкінці XIX і впродовж XX ст. → бурхливий розвиток науки і НТП → спричинили глобальне господарське освоєння планети.

Номер слайду 10

* Людство набуло нових можливостей, → які не завжди використовувало раціонально, → і перетворилося на антропогенно-геологічну силу, → що глобально змінює рельеф, клімат, водний режим річок, → викидає в довкілля тонни забруднюючих речовин.

Номер слайду 11

* Через зброю масового знищення воно створило → реальну можливість знищення життя на Землі. * Тому перед людством постали глобальні проблеми, → кількість яких збільшується, → а якість трансформується в просторі й часі. На озброєнні сучасних держав перебувають три основні види зброї масового ураження:хімічна зброя;біологічна зброя;ядерна зброя.

Номер слайду 12

* Проблема збереження миру на Землі пов’язана → з особливостями взаємодії держав на політичній карті світу. * Її спричиняють військові конфлікти, → що загрожують людству світовою війною на самознищення. 2. ПРОБЛЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯ МИРУ НА ЗЕМЛІ. 

Номер слайду 13

* Військові арсенали країн світу мають таку кількість атомної, хімічної і біологічної (бактеріологічної) зброї, яка спроможна знищити саму планету. За даними звіту, станом на січень 2023 року дев’ять держав мали 12 512 ядерних боєголовок. Росія і США володіють майже 90% усієї ядерної зброї. США — 5 244, 3 708 з них готові до використання;Росія — 5 889, 4 489 з них готові до використання;Велика Британія — 225;Франція — 290;Китай — 410;Індія — 164;Пакистан — 170;КНДР — 30;Ізраїль — 90.

Номер слайду 14

* Щорічно людство створює нові види озброєння, → здатного знищувати все більшу кількість населення → та результати його господарської діяльності в будь-якій точці Землі. Новими видами зброї масового ураження є: → радіочастотна, → радіологічна, → інфразвукова, → геофізична → променева.

Номер слайду 15

Радіочастотна зброя використовує електромагнітні випромінювання надвисокої або наднизької частот. Радіочастотна зброя діє на живі організми. Радіочастотна зброя 

Номер слайду 16

* Вона спричиняє → порушення роботи центральної нервової системи, мозку, серця, кровоносної системи. * Радіочастотні випромінювання діють також → на психіку людини, порушують сприйняття і використання інформації про навколишню дійсність, → викликають слухові галюцинації, → перекручують мовні повідомлення, які вводяться в свідомість людини.

Номер слайду 17

* Бойовими комплексами радіочастотної зброї є → генератори надвисоких частот або надзвичайно низьких частот з антенами напрямленої дії. * Такі комплекси можуть бути наземного, повітряного і космічного базування.

Номер слайду 18

* Радіологічна зброя використовує бойові радіоактивні речовини. * Ці радіоактивні речовини виготовляють у вигляді розчинів або порошків, → які мають у своєму складі радіоактивні ізотопи хімічних елементів, → їм властиве іонізуюче випромінювання. Радіологічна зброя 

Номер слайду 19

* Іонізуючі випромінювання, діючи на тканини організму людини, → призводять до їх руйнування, стають причиною променевої хвороби або ураження окремих органів. * Людина потребує медичної допомоги і тривалого лікування. * Дію радіологічної зброї можна порівняти → із дією радіоактивних речовин, які виникають під час аварій на атомних електростанціях → з викидом радіоактивних речовин → або вибуху ядерного боєприпасу. променева хвороба

Номер слайду 20

* Навколишнє середовище забруднюється, → що спричиняє згубні наслідки для тварин і рослин. * Використання радіологічної зброї може здійснюватися → в розпилювачах авіаційних приладів, авіаційних бомб, безпілотних літаків, артилерійських снарядів та інших боєприпасів.

Номер слайду 21

Інфразвукова зброя використовує напрямлене випромінювання потужних інфразвукових коливань з частотою нижче за 16 Гц. Інфразвукова зброя 

Номер слайду 22

* Такі коливання впливають на → нервову систему, порушують роботу шлунка, спричиняють головний біль та біль у внутрішніх → органах, порушують ритм дихання. * Якщо потужність випромінювання дуже велика і дуже мала частота, → виникає блювання, запаморочення, непритомність. * Інфразвукове випромінювання стає причиною порушення контролю за своїми діями, страху, паніки.

Номер слайду 23

* Для генерування інфразвуку можуть використовуватись → реактивні двигуни з резонаторами і відбивачами звуку та інші спеціально виготовлені засоби.

Номер слайду 24

* Геофізична зброя – це сукупність різних засобів, які дають змогу використовувати у військових цілях → руйнівні дії неживої природи за допомогою штучних змін фізичних властивостей і процесів, → які виникають в атмосфері, гідросфері і літосфері Землі. Геофізична зброя 

Номер слайду 25

* Руйнівна дія багатьох природних процесів базується на їх потужній енергії. * Можливі заходи активної дії на геофізичні процеси, → які передбачають здійснення в сейсмонебезпечних районах штучних землетрусів, ураганів, вогненних бур, гірських обвалів, снігових лавин, оповзнів, потужних приливних хвиль типу цунамі.

Номер слайду 26

Діючи на процеси в нижніх шарах атмосфери, можна викликати проливні дощі, град, тумани.

Номер слайду 27

Утворюючи затори на річках і каналах, викликають повені, затоплення, порушення судноплавства, руйнування гідроспоруд.

Номер слайду 28

Вивчається можливість зміни температури повітря за допомогою розпилення речовин, які поглинають енергію сонця, зменшуючи кількість опадів.

Номер слайду 29

Зруйнування шару озону в атмосфері дає змогу спрямувати в райони, зайняті противником, космічні промені і ультрафіолетове випромінювання сонця.

Номер слайду 30

* Для дії на природні процеси можуть використовуватись хімічні речовини: → йодисте срібло, карбомід, тверда вуглекислота, вугільний порох, сполуки брому, фтору та ін. * Можливе використання→ потужних генераторів електромагнітних випромінювань, теплових генераторів та інших технічних засобів.

Номер слайду 31

* Променева зброя – це зброя, уражаюча дія якої базується → на використанні гостронапрямлених променів електромагнітної енергії → або концентрованого пучка елементарних частинок, розігнаних до великих швидкостей. * Основними видами променевої зброї є лазерна і пучкова. Променева зброя 

Номер слайду 32

* Лазери являють собою потужні випромінювачі електромагнітної енергії оптичного діапазону, → які називаються квантовими оптичними генераторами. квантові оптичні генератори.

Номер слайду 33

* Уражаюча дія лазерного променя – → нагрівання до високих температур матеріалів об'єкту опромінення, → їх розплавлення і навіть випаровування. * Пошкоджуються елементи обладнання на виробничих підприємствах і техніці, → у людей виникають опіки шкіри і сітківки очей.

Номер слайду 34

* Лазерний промінь не має видимих ознак (вогню, диму, звуку), діє приховано. * В тумані, під час опадів, у забрудненій атмосфері дія лазера значно послаблюється.

Номер слайду 35

* Використання лазерної зброї з найбільшою ефективністю можна досягти → в космічному просторі для знищення міжконтинентальних балістичних ракет і штучних супутників Землі.

Номер слайду 36

* Пучкова зброя – різновид променевої зброї. * Основним уражаючим фактором є → гостроспрямований пучок насичених енергією заряджених або нейтральних часток (електронів, протонів, нейтральних атомів водню), які розганяються до великої швидкості.

Номер слайду 37

* Потужний потік енергії утворює на об'єкті механічні ударні нагрузки,→ інтенсивну теплову дію та ініціює короткохвильові електромагнітні випромінювання (типу рентгенівських).

Номер слайду 38

* Об'єктами ураження можуть бути люди, крилаті ракети, літаки, наземна техніка, штучні супутники Землі, міжконтинентальні балістичні ракети, радіоелектронне обладнання.

Номер слайду 39

* Бойові комплекси пучкової зброї можуть виготовлятись в варіантах наземного, морського і космічного базування.

Номер слайду 40

* У світі постійно виникають зони нестабільності, де роками, а іноді й десятиліттями → точаться збройні протистояння, які залучають усе більшу кількість країн і народів.

Номер слайду 41

найбільш масштабні військові конфлікти. Визначте на карті географічні межі, де вони відбувалися.

Номер слайду 42

* До сучасних гострих конфліктів, які не мають шансів на вирішення за сучасної кризової світобудови, належать

Номер слайду 43

→ протистояння єврейського й арабського народів Палестини,

Номер слайду 44

військові конфлікти в Сирії, Іраку, Афганістані, Сомалі, Ефіопії,

Номер слайду 45

міжконфесійні конфлікти в індійському штаті Кашмір (між ядерними державами Індія і Пакистан),

Номер слайду 46

між мусульманами і християнами Нігерії, мусульмани становлять більшість (50,5 %), християни є другою за величиною конфесією і становлять 48,2 %Північна частина Нігерії (де більшість становлять мусульмани) з 1999 року живе за законами шаріату. Місцева християнська меншість стала зазнавати утисків. На початку січня 2015 члени організації «Боко Харам» спалили 16 міст і сіл на півночі Нігерії в штаті Борно, а також 10-тисячний міста Бага на березі озера Чад

Номер слайду 47

військові операції Росії на Північному Кавказі, Донбасі, у Грузії.

Номер слайду 48

назвіть військові конфлікти та країни, які в них беруть участь.

Номер слайду 49

Лідером за кількістю, тривалістю й запеклістю військових протистоянь залишається Африка.

Номер слайду 50

* За останні півстоліття тут загинуло → понад 10 млн осіб і майже 20 млн стали біженцями. * В окремих країнах через нестачу дорослого чоловічого населення в конфлікти → залучають дітей віком від 12 років, → а самі ці країни стають джерелом біженства.

Номер слайду 51

Місце. Країна1Ісландія2 Нова Зеландія3 Австрія4 Португалія5 Данія159 Сомалі160Ірак161 Південний Судан162 Афганістан163 Сирія. КРАЇНИ-ЛІДЕРИ ТА АУТСАЙДЕРИ СВІТОВОГО ІНДЕКСУ МИРОЛЮБСТВА (2018 р.)

pptx
Пов’язані теми
Географія, 11 клас, Презентації
Додано
8 травня
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку