Прослухайте поезію та визначте, яку головну думку висловлено в ній? {2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Буква до букви – слово вродилось, Заусміхалось, заколосилось; Серце зраділо слову, як брату,Слово – це щастя, слово – це свято. Вчімося, друзі, слово любити. Слово до слова – й думка сповита. Люди без думки – птиці безкрилі,З думкою люди мудрі й щасливі. Як ви розумієте вислів «Люди без думки – птиці безкрилі»?Що саме допомагає нам виражати думки, почуття?
Номер слайду 3
Головне й залежне слово в словосполученні. Тренувальні вправи
Номер слайду 4
Чого ти очікуєш від сьогоднішнього уроку? Я хочу дізнатись…Я хочу навчитися …Я буду …Ми – команда, і разом досягнемо успіху.
Номер слайду 5
Розділи науки про мову{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}Назва розділу. Що вивчається в розділі1. Фонетика. А словосполучення і речення2. Орфоепія. Б значущі частини слова3. Морфологія. В правильна вимова слів4. Лексикологія. Г розділові знаки5. Будова слова. Д значення, походження, вживання слів6. Орфографія. Е частини мови7. СинтаксисЄ звуки мови, наголос, склад8. Пунктуація. Ж правильне написання слів
Номер слайду 6
Бесіда. Що вивчає синтаксис? Що таке словосполучення?Прокоментуйте, як ви розумієте вислів Ю. Карпенка: «Словосполучення – це будівельний матеріал для речення, а не саме речення». Отже, чим відрізняється словосполучення від речення?Яка структура словосполучення?Що не є словосполученням?
Номер слайду 7
Виконання інтерактивної вправи https://learningapps.org/watch?v=pbu4o28ia23
Номер слайду 8
Колективна робота. Запишіть словосполучення, виділіть у них головне та залежне слова. Читати книгу, опановувати знання, говорити впевнено, барвистий килим, малювати квіти, штучний інтелект, сучасна техніка, позитивні емоції, театральні фестивалі, говорити голосно, вийти на галявину.
Номер слайду 9
Лото (робота в групах)Із поданих на картках словосполучень випишіть: 1-ша група – словосполучення з прикметника та іменника; 2-га – словосполучення з двох іменників; 3-тя – словосполучення з дієслова та іменника. Барвиста весна; розповісти казку; весняне сонце; висловити вдячність; краєчок неба; уривок пісні; гарна мелодія; промені зорі; розпочати розмову.
Конструктор. До поданих слів доберіть потрібні слова, щоб утворилися словосполучення. Визначте, якими частинами мови є головні слова в словосполученнях. Мова (яка?)…Любити (що? кого?)…Боротися (за що?)…Учитися (як?)…Приїхати (куди?)…Розповідати (про кого?)…Дослідження (чого?)…Підійти (до кого? до чого?)…Відомий (кому?)…
Номер слайду 13
Творче конструювання. З поданих слів утворіть словосполучення, визначте головне й залежне слово. Вкажіть засоби зв’язку слів у словосполученнях. Подумати над (завдання), турбуватися про (друзі), у (світлий) класі, подякувати (вчитель), працювати (наполегливий), радіти (результати), працювати з (підручники),читати (улюблена) книгу, дізнатися багато (новий), виконувати (вправами), розповідати про (письменники).
Номер слайду 14
Самостійна робота. Завдання 1-6 оцінюються по 1б.; у 7 за кожне розібране правильно словосполучення – 2б.
Номер слайду 15
Доберіть якогомога більше словосполучень для опису цієї картини
Номер слайду 16
Бліц-опитування. Що вивчає синтаксис, пунктуація?Що таке словосполучення? Наведіть приклади. Чим словосполучення відрізняється від слова, речення?Як називаються слова у словосполученні?Які є види словосполучень за способом вираження головного слова у словосполученні?Які сполучення слів не бувають словосполученням? Чому?
Номер слайду 17
Продовжи речення. На уроці я дізнався (дізналася) …Найбільше мене зацікавила інформація …Я відчув (відчула) труднощі …Тема уроку корисна тим, що …