Матеріал дає змогу ознайомити учнів з основою речення; розвивати мислення, мовлення, увагу, пам`ять, фонематичний слух; виховувати охайність, почуття взаємодопомоги, любов до природи рідного краю та до рідної мови
Головні слова в реченніПідготувала Дяченко Оксана Павлівна,учитель початкових класів. Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Черкаської міської ради Черкаської області
Номер слайду 2
Девіз уроку Душу і серце в роботу вклади,Кожну хвилину в труді збережи!Нехай вашими вірними друзями на уроці будуть уважність, кмітливість, винахідливість.
Номер слайду 3
Подорож у зимову казку За віконцем сніг кружляє,По доріжках стелиться. Це в’южить-ворожить. Зимонька-метелиця. Надягла муфти. Ялинові гілочки. А на дахах - УХ ТИ!Шапочки дитячі. Шубки ми одягли,Взяли ми санчата. Лише відкрили двері - Опинилися в казці.
Номер слайду 4
Бесіда про казки. Які казки на зимову тему ви знаєте? Хто є головними героями в них?Чому навчає казка?
Номер слайду 5
Бліцтурнір- Що ще знаєте про речення?Речення за метою можуть бути…. Речення за інтонацією можуть бути…В кінці розповідного речення ставиться …В кінці питального речення ставиться…Знак оклику ставиться тоді, коли речення вимовляється …Речення складається із…У реченні може бути …слів. У реченні може бути … головних слів.- У чому виникло ускладнення? Чому? Які знання вам необхідно отримати, щоб розв’язати цю проблему?
Номер слайду 6
Очікувані результати- Ви вже маєте деякі знання про речення. Сьогодні ж ми будемо говорити про головні слова в реченні, вчитимемося визначати їх за запитаннями.- Як на вашу думку, що кожен з вас буде знати і уміти після сьогоднішнього уроку?
Номер слайду 7
Літературна вікторина. Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. Город, баба, ріпка, собачка, мишка. Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. Дід, дівчина, лапка, пір'я, борщ, гриби. Місток, баба, зайчик, рак, водиця.- Хто, на вашу думку, тут зайвий? Чому?
Номер слайду 8
Робота з реченням. Складемо речення зі словами «Снігова королева». Снігова королева заморозила серце Кая. А тепер спробуємо це речення скоротити, відкидаючи по одному слову, поки не залишиться два слова.
Номер слайду 9
Гра «До краплинки»Снігова королева заморозила серце. Снігова королева заморозила. Королева заморозила. - На яке питання відповідає перше слово?- На яке питання відповідає друге слово?- Отже, у реченні серед усіх слів завжди є головні слова.
Номер слайду 10
Виведення висновка. Слова, які означають про кого або про що говориться в реченні, відповідають на питання хто? що?Слова, які означають що про них говориться, відповідають на питання що робить? що зробили?Ці слова називаються головними.
Номер слайду 11
Позначення головних слів. Головні слова в реченні виділяються позначками. Хто? Що? – однією лінією. Що робить? – двома лініями
Номер слайду 12
Парна робота Вставте пропущені слова. Перший … на землю ліг. Кіт по снігові … . На снігу лишив сліди, Щоб по них назад … . Та поки він десь гуляв, Сніг на вулиці … . Л. Новикова. У першому реченні підкреслити головні слова.
Номер слайду 13
Кольорові речення«Жовте» речення: Герда вирушила на пошуки Кая.«Зелене» речення: Як люди допомагають тваринам взимку? «Блакитне» речення: Лисичка лягла на снігу серед дороги. «Смарагдове» речення: Що загубив дідусь у лісі взимку?- Підкресліть головні слова у реченні.
Номер слайду 14
Фізхвилинка
Номер слайду 15
Гра «Далі…»Назвати головні слова у кожному реченні. Якщо не знаєте – говоріть слово «Далі». Якось ішов лісом Дід Мороз.Іванко читає дідусеві казку. Під старою сосною спить колючий їжак. У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. По ялинку внучка з дідом йшли по лісі навмання.
Номер слайду 16
Завдання від Снігової королеви. Складіть речення із льодинок, запишіть його. Знайдіть та підкресліть головні слова у реченні. Снігова, на, злетіла, королева, хмару, чорну, з Каєм. Якщо справитеся із завданням, то королева не заморозить вас, як того Кая.
Номер слайду 17
Гра «Поширте речення»Додавайте по одному слову в кожне наступне речення. Казка вчить. Які головні слова в кожному реченні?На які питання вони відповідають?
Номер слайду 18
Вправа «Казкова торбинка запитань»Які завдання ставили на початку уроку і чи виконали їх? Чи справдились ваші очікування?Як знайти головні слова в реченні?Чи може бути речення без головних слів?Які завдання сподобалися найбільше?Які виникали труднощі?
Номер слайду 19
Рефлексія З темного лісу, з далеких доріг Казка зимова приходить до всіх. В неї сап’янці – м’які чобітки,На кожушанці – сріблясті зірки. Очі, немов самоцвіти, блищать,А за плечима мішок – пригощать. Що кому хочеться – збудеться в сні,Просто насниться тобі і мені. Зайде вона в кожну хату і дім,Скаже дорослим і дітям малим:– Будьте щасливі, здорові живіть!Хай не кінчається радісна мить!
Номер слайду 20
Список використаних джерел. Література Тестові завдання з української мови Посібник-практикум 2 клас Нова програма До підручника М. С. Вашуленко Авт: Н. О. Будна Вид-во: Богдан. Українська мова 2 клас Експрес-контроль Нова програма До підручника М. С. Вашуленка та М. Д. Захарійчука Авт: Н. П. Кидисюк Вид-во: Ранок. Дидактичні матеріали з української мови Тренажер 2 клас Нова програма До підручника Вашуленка М. Авт: Данилко О. Вид-во: Підручники та Посібники. Експрес-контроль Тестові завдання з української мови 2 клас Нова програма Авт: Г. Й. Волкотруб Вид-во: ГенезаІнтернет – ресурси http://doshkolenok.kiev.uahttp://allforchildren.com.uawww.youtube.comhttp://mala.storinka.orghttp://andersen.com.ua http://www.teacherjournal.com.ua