Презентація "Гра як інструмент: що таке гейміфікація?"

Про матеріал
Презентація корисна вчителям початкових класів, які точно знають, що навчання молодших школярів особливе і має бути цікавим, завдяки не просто використанню ігрових методик навчання, а й впровадженню гейміфікації в школі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гра як інструмент: що таке гейміфікація? Підготувала вчитель початкових класів «Нікопольського ліцею № 6 НМР» Інна Михайлівна Татарова

Номер слайду 2

Що таке гейміфікація? Гейміфікація або ігрофікація — це використання окремих елементів ігор у неігрових практиках. Гра — це система, в якій гравці задіяні у вирішення штучного конфлікту, що визначається правилами та має вираження у кількісному результаті. Від інших ігрових форматів гейміфікація відрізняється тим, що її учасники орієнтовані на ціль своєї реальної діяльності, а не на гру як таку. Ігрові елементи інтегруються до реальних ситуацій для мотивації конкретних форм поведінки у заданих умовах. Гейміфікація допомагає достукатися до сучасних дітей, які звикли грати в комп'ютерні ігри і спілкуватися в соціальних мережах. Вона давно і вдало використовується в маркетингу і керуванні персоналом, та найбільш цінною є в освіті.

Номер слайду 3

Навчання грою: чому і як працює? Ігрові методики завжди використовувалися в шкільній освіті. Контрольні і екзамени, перехід з класу в клас, фінальне тестування – в цьому є елементи гри, втім не завжди дієві. Проблема в тому, що класичні освітні методики часто ігнорують простий, але безмежно значущій факт – навчання має приносити радість, воно може і має бути цікавим. Так влаштований мозг людини: коли замість боротьби з нудьгою є драйв і позитивні емоції, інформація засвоюється краще, мотивує учнів на тривалий час виконувати певні завдання.

Номер слайду 4

Впровадження гейміфікації в освіті: сприяє мотивації молодших школярів до освітнього процесу; розвиває розумові навички, просторову уяву; заохочує до роботи в інтерактивному середовищі; формує практичні вміння та навички роботи в групах із закріпленням навчального матеріалу; сприяє організації самостійної роботи учня.

Номер слайду 5

Основні аспекти гейміфікації: Динаміка - використання сценаріїв, що вимагають уваги користувача і дій в реальному часі. Механіка - використання елементів сценарію, які характерні для ігрового процесу – віртуальні нагороди, бали, статуси, товари. Естетика - створення загального ігрового враження, сприяючого емоційної залученості. Соціальна взаємодія - широкий спектр технік, що забезпечують взаємодію між учасниками гри.

Номер слайду 6

Види гейміфікації Глибокий повне занурення в світ гри Легкий включені елементи гри Проміжний Спільні принципи двох попередніх підходів

Номер слайду 7

Мета впровадження гейміфікації в школі: залучення уваги учнів, підвищення їх зацікавленості у вирішенні освітніх завдань і подальше застосування отриманих знань; створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчує власний успіх; постійний зворотний зв'язок з учнями для коригування процесу навчання через гру з поетапним зануренням в тему без втрати уваги.

Номер слайду 8

Хороша гра вирішує кілька потреб гравців: • потреба в автономії – я сам вибираю, грати чи ні, я вибираю, у що грати і як досягати успіху; • потреба в компетентності – я розібрався і впорався. Я переможець! • потреба у визнанні – я можу поділитися результатом з друзями та іншими користувачами.

Номер слайду 9

Щоб задовольнити ці потреби, варто: • запропонувати винагороду за кожне завдання – це можуть бути бали, бейджі, що мають матеріальну або нематеріальну цінність.  • зважено стимулювати конкуренцію. Конкуренція мотивує багатьох з нас, втім інших, навпаки, лякає порівняння з іншими або невисока позиція в рейтингу. • передбачити різні види взаємодії: один проти одного, команда проти команди, команда проти проблеми.  • надати можливість ділитися результатами і досягненнями як в грі, так і за її межами (наприклад, в соцмережах або на дошці пошани в класі)  • давати швидкий зворотній зв'язок на правильні і неправильні дії. 

Номер слайду 10

Найцінніший потенціал ігрового навчання криється в тому, що воно допомагає учням бачити завдання, тему або модель в контексті – як частину системи. На відміну від запам'ятовування, зазубрювання і опитувань, які часто критикують, тому що вони спрямовані на окремі факти, ігри змушують учнів бачити предмети і явища в їхніх зв'язках. Будь-яке завдання стає корисним, оскільки воно є частиною більш великої мульти-системи. 

Номер слайду 11

Чим не є гейміфікація? Гейміфікація — це спосіб впливу на людську поведінку, який базується на використанні ігрових елементів. Перетворюючи досвід за допомогою ігор, він долає соціальні та психологічні обмеження, що уможливлює вивільнення людського потенціалу. Щоб процес називався гейміфікованим, він повинен містити 4 характеристики, виокремилені Джен Макгонігал: чітко визначені цілі, що забезпечують мотивацію участі у грі; логічні та послідовні правила, що задають обмеження та рамки досягнення поставлених цілей; стабільна система зворотнього зв’язку, яка гарантує, що поставлені цілі досяжні, а гравці слідують правилам; добровільна згода на учать у грі і слідування правилам досягнення мети.

Номер слайду 12

Чому гейміфікація навчання є ефективною? Підвищує цікавість та прискорює опанування теми. Забезпечує миттєвий зворотний зв'язок. Сприяє соціалізації. Спрощує та робить цікавішою домашню роботу.

Номер слайду 13

Як перетворити урок на гру? Для того, щоб розпочати гейміфікацію на уроці  необхідно проаналізувати аудиторію: вік та кількість учнів,  рівень знань. Потім – визначитися з форматом роботи, а саме – онлайн чи офлайн; парна, групова чи індивідуальна. Гейміфікація в очному навчанні Найпростіший спосіб – додати в процес бонусні бали, флешкартки чи вікторини. Для групових взаємодій добре працюють квести. Гейміфікація в дистанційному навчанні Багато інструментів гейміфікації для урізноманітнення завдань з навчальних предметів, можна використовувати в дистанційному навчанні. Допомогти у цьому можуть застосунки та навчальні сайти.

Номер слайду 14

Вчи.юа — це міжнародна онлайн платформа, де учні початкової школи усієї України вивчають математику в інтерактивній формі

Номер слайду 15

Сайт https://vchy.com.ua/ допомагає учням вдосконалювати та закріплювати свої знання з математики у вигляді гри на комп'ютері. Завдання учні виконують вдома, так як в школі немає відповідного забезпечення для роботи в інтернеті. Щоб перейти до роботи з платформою: 1. Вчителю необхідно зареєструватися 2. Вибрати завдання для даного класу (підготовка до школи, 1 клас – 6 клас) 3. Записати список учнів , створивши свій клас 4. Роздрукувати та роздати учням логіни та паролі 5. Учні відповідно реєструються вдома та виконують завдання , які запропоновані на їхній карті.

Номер слайду 16

Розділи на карті відповідають навчальній програмі певного класу та містять завдання від простого до складного, виконавши які учні отримують бали та проходять рівні. Діти можуть помилятися, за це їм не зараховуються бали, але є пояснення, виконавши яке дитина може вірно виконати наступне завдання та отримати бал.

Номер слайду 17

На своїй сторінці вчитель бачить статистику виконання учнями завдань у відсотках. Завдання інтерактивні та цікаві, учні виконують їх із задоволенням.

Номер слайду 18

На своїй сторінці вчитель бачить статистику виконання учнями завдань у відсотках. Завдання інтерактивні та цікаві, учні виконують їх із задоволенням. Платформа безкоштовна. Щодня учень може виконати лише 20 завдань, далі система пропонує перейти на платне виконання завдань . Нічого страшного! Просто вийдіть з гри , а наступного дня знову буде запропоновано 20 безкоштовних завдань. Виконавши всі завдання та пройшовши всі рівні, а це 100 % - учень отримує диплом. Вчителю на електронну пошту приходить повідомлення, що учень нагороджується дипломом. Зайшовши на сторінку статистики класу , вчитель завантажує та роздруковує диплом учню.

Номер слайду 19

Kahoot! — онлайн-сервіс для створення вікторин, дидактичних ігор і тестів   Безоплатний онлайн-сервіс Kahoot! дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри: вікторини, обговорення, опитування. Аби розпочати роботу в сервісі, потрібно зареєструватися. Безоплатний онлайн-сервіс Kahoot! дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, що складаються з низки запитань із кількома варіантами відповідей. Такі ігрові форми роботи можуть бути застосовані у навчанні — для перевірки знань учнів. А також сервіс може стати у пригоді керівнику та педагогічному колективу навчального закладу для різних форм наукової, методичної та організаційної роботи. Участь в іграх, створених за допомогою сервісу, сприяє спілкуванню та співпраці у колективі, підвищує рівень обізнаності в інформаційно- комунікаційних технологіях, стимулює критичне мислення. Сервіс пропонує три форми гри. Мета, з якою збираєтеся створити гру, допоможе визначитися з формою: визначити рівень ознайомленості учасників із тою чи тою темою чи рівень її розуміння — вікторина (Quiz) улаштувати дискусію щодо певного питання, презентувати ідею й отримати щодо неї «зворотній зв’язок» — обговорення (Discussion) зібрати думки, погляди учасників на ту чи ту проблему — опитування (Survey).

Номер слайду 20

Quizlet – це безкоштовний онлайн-сервіс для створення та застосування флеш-карток та навчальних ігор у різних категоріях. Quizlet – найпростіший спосіб вивчати, практикувати та освоювати досконало будь-який потрібний матеріал. Все, що потрібно — це знайти в базі або створити інтерактивний матеріал — власні картки, додавати до них картинки та аудіофайли, а потім виконувати вправи та грати в ігри, щоб запам’ятати даний матеріал. Для входу в сервіс необхідно зареєструватися або здійснити вхід через Google або Facebook. У Quizlet можна відправляти учням ссилку на модуль/курс, або вони самі можуть знайти їх за ім’ям вчителя.  

Номер слайду 21

Quizziz – платформа для створення вікторин та флешкарток

Номер слайду 22

Основна принада ігрових методик – це ставлення до помилок.  У школі за помилки отримують нижчі бали або вчителі хвалять за правильні відповіді, рішення. Фіксація на помилках призводить до того, що учні більше концентруються на оцінках, ніж на власне знаннях.  У комп'ютерних іграх, навпаки, помилки вітаються і є основним інструментом досягнення успіху. Ігри яскраво демонструють, як з кожною невдачею гравець випробовує нові варіанти успішного досягнення мети. Граючи, ми знаємо, що немає нічого страшного в невдачі – чим швидше ми зробимо щось не так, тим швидше ми зможемо знайти вірне рішення. Гра – це один із способів мотивації, все ж не універсальний засіб, не панацея.  Гейміфікація без якісного освітнього контенту працювати не буде.

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку