Презентація "Графіка та живопис XVI – XIX століття"

Про матеріал
Презентація до уроків №29-30 в 11 класі " Графіка та живопис XVI – XIX століття" за підручником Масол Л. М. спрямована на допомогу вчителю при поясненні теми "Художня спадщина України". Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків мистецтва в 11 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Графіка та живопис XVI – XIX століття29-30 УРОКИ

Номер слайду 2

Поява книгодрукування спричинила революцію в мистецтві графіки. 7 березня 1573 року друкар Іван Федоров заснував у Львові першу в Україні друкарню, про існування якої точно відомо історикам. Він надрукував «Граматику» та «Апостол» (1574), згодом в Острозі — «Острозьку Біблію». Іван Федорович, Іва́н Фéдоров, Іван Феодорович, Друкар (близько 1510, Велике князівство Московське — 5 (15) грудня 1583, Львів) — діяч східнослов'янської культури, один із перших східнослов'янських друкарів, а також гравер, інженер, ливарник. КНИГОДРУКУВАННЯ

Номер слайду 3

Пам'ятник Івану Федоровичу у ЛьвовіПам'ятник Івану Федорову в МосквіОднією з найвідоміших українських друкарень стала Львівська братська друкарня — заснована 1573 року, яка спочатку діяла при Успенській церкві.

Номер слайду 4

ГРАВЮРИКниги ілюстрували гравюрами. Найбільшимцентром книгодрукування стала друкарня Києво-Печер-ської лаври. В епоху бароко гравюру на дереві поступовозамінює гравюра на міді, яка відкривала нові художньо-технічні можливості для відтворення дійсності. Гравюри «Острозької біблії», 1581р.

Номер слайду 5

ДРУКАРНЯ КИЄВО-ПЕЧЕРСЬКОЇ ЛАВРИ

Номер слайду 6

ПАРАДНИЙ ПОРТРЕТПарадний портрет — різновид портрета, котрий створюють з представницькою метою. Мав на меті звеличення і уславлення зображеної особи, з підкресленням соціального стану, багатства і престижу. Характерний для пільгових станів та придворної, вищої церковної, дворянської та буржуазної культури.

Номер слайду 7

ПАРАДНИЙ ПОРТРЕТ

Номер слайду 8

Найпопулярнішимобразом народного живопису став так званий козак Мамай (козак-бандурист), який прикрашав стіни і багатихмаєтків, і бідних хат. НАРОДНИЙ ЖИВОПИСКоза́к Мама́й — ідеалізований, сакральный образ козака та своєрідний духовний символ в Україні. В дослідженнях істориків розглядається чимало реальних осіб, які могли би бути прототипами Мамая. Найбільш обґрунтованою вважається гіпотеза, що це Мансур-Кият Мамай, син того самого темника Мамая, який у 1380-ому році отримав поразку на Куликовому полі. Картина «Козак-бандурист» невідомого автора (XIX ст.). Національний художній музей України

Номер слайду 9

Оповіді про козака-бандуриста зустрічаються серед народних легенд, переказів та приказок. На картинах малювали в супроводі сакральної для українців символіки — кобзи, що є символом національних традицій та співучої душі народу; коня, що є символом війни, некерованого гніву та хоробрості; дуба, котрий символізує могутність та генетичну чистоту роду. Часто на малюнках присутнє зображення списа з прапором, козацького штофа і чарки. Це були речі, пов'язані з життям та смертю козака — спис ставили на місці поховання, штоф і чарку клали в могилу — вони нагадували про скороминущість життя та козацьку долю, в якій загроза смерті в бою була повсякденною реальністю.

Номер слайду 10

Козак у думах і помислах українців уособлював народну силу духу, незламність волі в боротьбі з поневолювачами. Зображення козака на народних картинах в час, коли запорозького війська вже не існувало, сприймалося як своєрідний пам'ятник героїчному минулому українського народу. Малювали «Козака Мамая» на полотнах і на стінах хат, на дверях і віконницях, на кахлях і скринях. Подібних «Мамаїв» можна було зустріти чи не в кожній оселі в Україні

Номер слайду 11

ХУДОЖНИКИ-ПОРТРЕТИСТИЗа межами України, у Петербурзі, жили й працювали видатні художники-портретисти Дмитро Левицький (1737—1822) і Володимир Боровиковський (1757— 1825) — нащадки відомих українських художніх династій. Портретна галерея митців сприяла становленню стилю класицизм у мистецтві живопису.

Номер слайду 12

Протягом ХІХ ст. змінюється культурний ландшафт України, поширюються просвітницькі й виникають національнопатріотичні ідеї. Провідними стали такі загальноєвропейські стилі, як романтизм і реалізм. РОМАНТИЗМ І РЕАЛІЗМОдним із зачинателів української школи пейзажного і побутового живопису вважають Василя (Вільгельма) Штернберга (1818—1845), німця за походженням, друга Т. Шевченка, автора його портретів. Художник захоплювався мальовничою красою України, писав побутові народні сцени. Автопортрет

Номер слайду 13

Нова епоха висуває новий тип митця — громадського діяча з ідеалами демократизму та народності. Вищим взірцем такого митця-громадянина став видатний український мислитель, поет і художник Тарас Шевченко. Як художник і графік він зажив слави раніше за Шевченка-поета. Відомо, що у 1860 р. рішенням ради Петербурзької академії мистецтв Т. Шевченка удостоїли почесного звання академіка гравюри. РОМАНТИЗМ І РЕАЛІЗМІван Крамской. Портрет Т. Шевченка

Номер слайду 14

РОМАНТИЗМ І РЕАЛІЗМРомантичні риси його творчості виявляються у зверненні до історичного минулого, пам’яток старовини, внутрішнього світу людини. У живописних творах різних жанрів — побутовому, історичному, пейзажному, портретному — Т. Шевченко прагнув передати настрій, емоційне співпереживання, долі простих людей.

Номер слайду 15

РОМАНТИЗМ І РЕАЛІЗМ

Номер слайду 16

Український живопис кінця ХIХ століття

Номер слайду 17

МИКОЛА ПИМОНЕНКО (1862 - 1912) Український художник-живописець, академік живопису Петербурзької академії мистецтв, Член Паризької інтернаціональної спілки мистецтв і літератури, автор багатьох картин на сільську та міську тематику.

Номер слайду 18

Автопортрет. 1918 ОЛЕКСАНДР МУРАШКО (1875-1919)Олександр Мурашко найбільш яскравий, експресивний і послідовний  імпресіоніст в історії українського образотворчого мистецтва. Водночас, живописна манера Олександра Мурашка завжди мала  дивовижне українське забарвлення, виразний український підтекст.

Номер слайду 19

ОЛЕКСАНДР МУРАШКО (1875-1919)Фото Олександра Мурашка, 1905-1906 Саме за самобутність і великий живописний талант цінували Олександра Мурашка в Європі. Так поєдналися в картинах майстра живописні надбання французького імпресіонізму і слов’янська, українська відкритість, відвертість і неповторна колористична гармонійність

Номер слайду 20

Похорони кошового. 1900

Номер слайду 21

А. А. Крюгер-Прахова зі своїм первістком Володимиром. 1900-ті.

Номер слайду 22

Портрет дівчини у червоному капелюсі.1902 ̶ 1903 Художник використовує чисті прозорі тони, підібрані з почуттям доброго смаку. У Парижі Мурашко створив «Портрет дівчини в червоному капелюсі», побудований на яскравих колірних контрастах.

Номер слайду 23

Основною темою картин Трутовського було життя і звичаї селян — колядки, ярмарки, сватання, весілля тощо. Художник відображав також поміщицький побут, сатирично висміюючи його. Одягають вінок. 1877 КОСТЯНТИН ТРУТОВСЬКИЙ (1826-1893)

Номер слайду 24

Колядки в Малоросії. 1864

Номер слайду 25

На сіновалі. 1872

Номер слайду 26

Відомий як один із фундаторів нового українського реалістичного пейзажу, його називали «шукачем сонця» — майстром сонячного пейзажу. ВОЛОДИМИР ОРЛОВСЬКИЙ (1842-1914)

Номер слайду 27

Косарі

Номер слайду 28

Вид на Україні. 1883

Номер слайду 29

Околиці Києва

Номер слайду 30

Природа для Васильківського була невичерпним джерелом для пошуків нових образних засобів. Умілим «вкрапленням» побутових деталей доповнювалося поетичне звучання його картин. Панорамні, розгорнуті вшир пейзажі, як правило, мають невисоку лінію горизонту. В них багато неба, сонця. Побутові сцени читаються як невідʼємна частина природи. Околиця СЕРГІЙ ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ (1854-1917)

Номер слайду 31

Весняний день на Україні

Номер слайду 32

Український пейзаж

Номер слайду 33

Він належав до небагатьох художників, які мали право поза конкурсом виставляти свої картини у Паризькому салоні. Сергія Васильківського — нащадка козацького роду — захоплювала тема козацтва.

Номер слайду 34

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Устимець Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андруша Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
23 березня 2020
Переглядів
6643
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку