Презентація "Пластика класицизму. Станкова скульптура Леоніда Позена"

Про матеріал
Презентація до уроку №26 в 11 класі "Пластика класицизму. Станкова скульптура Леоніда Позена" за підручником Масол Л. М. спрямована на допомогу вчителю при поясненні теми "Художня спадщина України". Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків мистецтва в 11 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пластика класицизму. Станкова скульптура Леоніда Позена.26 урок

Номер слайду 2

Класицизм відродив античний ідеал зображення людини, що спричинило інтерес митців до мистецтва скульптури. ІВАН МАРТОСІва́н Петро́вич Ма́ртос (1754-1835) - скульптор-монументаліст, ректор Петербурзької Імператорської академії мистецтв. Народився у місті Ічня (тепер Чернігівська область) в козацько-старшинській родині. Більше ніж за півстоліття своєї праці Мартос залишив по собі в мармурі та бронзі велику кількість скульптур. Імператори Павло I, Олександр I і Микола I постійно доручали йому здійснення важливих скульптурних проектів. Численними роботами Мартос склав собі гучну популярність не тільки в Росії, але і за кордоном.

Номер слайду 3

ІВАН МАРТОСВизначний представник класицизму кінця XVIII — першої половини XIX ст., автор численних творів монументальної скульптури в Україні та Росії, зокрема пам’ятників герцогу Арману де Рішельє в Одесі та князю Григорію Потьомкіну в Херсоні. Його роботам притаманні антична врівноваженість і спокій. Пам'ятник Потьомкіну в ХерсоніПам'ятник Арману де Рішельє в Одесі

Номер слайду 4

ІВАН МАРТОСНаприкінці XVIII ст. в Росії поширився звичай створювати скульптурні надгробки: їх виконували майже всі скульптори того часу, але найбільш змістовніНадгробок княгині ВолконськоїНадгробок Олени Куракіноїта глибокі за своїми художніми якостями композиції були створені І. Мартосом.

Номер слайду 5

ІВАН МАРТОСНадгробні пам'ятники — найкращі твори Мартоса, праця над ними найбільше відповідала елегійній вдачі цього «поета мрійної й сумовитої грації» (характеристика барона М. М. Врангеля). Це визнавали вже сучасники Мартоса. Скульптор Василь Глинка казав про нього: «Його мармур плаче». Надгробок Олексія Федоровича Турчанінова

Номер слайду 6

ГАРТМАН ВІТВЕРВидатний скульптор, чиї роботи стали одними із символів Львова. Гартман та його брат Йоган Міхаель заснували у Львові скульптурну майстерню. Вітвери займалися оздобленням львівських кам’яниць і були затребуваними в місті творцями меморіальних скульптур, яскраві зразки яких до сьогодні можна спостерігати на Личаківському кладовищі. Дослідники припускають, що до 1811 року, поки не помер Йоган Міхаель, брати творили спільно. Роботи, датовані пізнішими числами, уже повністю належать генію старшого брата. Надгробок Юліани Зіфітліх,Личаківське кладовище, Львів

Номер слайду 7

ГАРТМАН ВІТВЕРПоза тим у доробку скульптора ще ціла низка творів, котрі стали знаковими для Львова: кам’яні голови на консолях будинку Комарницьких (вул. Галицька,20). Це ймовірно перша робота братів Вітверів у Львові.

Номер слайду 8

ГАРТМАН ВІТВЕРНа наріжнику, що від площі Галицької у ніші вміщено невелику статую архангела Михаїла.

Номер слайду 9

ГАРТМАН ВІТВЕР15 рельєфів із зображеннями античних богів та путті-ремісників на будинку друкарні Піллерів, що на нинішній вулиці Винниченка, 8, на розі із Личаківською (споруджений бл. 1804—1805). На центральному аттику встановлено скульптури Марса, Беллони і Афіни.

Номер слайду 10

ГАРТМАН ВІТВЕРПо боках аттику знаходяться статуї Деметри і Аполлона. Наріжний аттик увінчано статуями Меркурія і Геї. Свого часу будинок вважався одним з найгарніших у Львові.

Номер слайду 11

ГАРТМАН ВІТВЕР

Номер слайду 12

ГАРТМАН ВІТВЕР

Номер слайду 13

ГАРТМАН ВІТВЕР1810 -1814 на Ринковій площі було споруджено чотири фонтани — по одному на кожному розі площі, кожен фонтан має восьмигранну чашу, яка стоїть на бруківці, — в центрі зірки, викладеної червоним і чорним каменем, у центрі чаші — статуя персонажу античної міфології: бог морів Нептун, біля ніг якого розмістився дельфін, його дружина Амфітрита, також з дельфіном,

Номер слайду 14

ГАРТМАН ВІТВЕРбогиня полювання Діана з двома собаками і серед цих безсмертних — герой Адоніс з собакою і вбитим ним кабаном.

Номер слайду 15

АНТОН ШІМЗЕРНа творчість Антона Шімзера,скульптора, родом із Відня, що жив і творив у Львові, мав незаперечний вплив чільний представник європейського класицизму, вже згаданий нами італієць Антоніо Канова, з яким молодий митець зустрічався під час перебування в Парижі та Римі. У його композиціях відчувається зацікавлення (як і в Канови) античним образом смерті як натуральної, всеохоплюючої невідворотності, лагідної і повної достойного спокою. Тому Ангели Смерті у Шімзера з лагідним усміхом гасять смолоскип життя, ніяких страхітливих аксесуарів (мечів, кіс, черепів) вони не мають. Шімзера цікавили багатофігурні композиції, що вільно стоять, застиглі на півкроку. Личаківське кладовище, Львів

Номер слайду 16

АНТОН ШІМЗЕРПривертає увагу янгол, що оперся на урни на могилі “Леося”. Крилатий Гіпнос сидить біля двох урн, ніби відпочиваючи, щоби полетіти далі. Авторство надгробка, що належав родині Остерманів, приписують Антону Шімзеру. 1896 року під ним поховали однорічного Леося Маріанека (відтоді пам’ятник відомий як “надгробок Леося”), і на ньому з’явилася мармурова таблиця-епітафія: “Нікому за життя він Прикрості не справив – До батьків всміхнувся, Дотепом забавив. Скаржився він часом, Мов мале ягнятко. Відійшов – з ним наше Щастя без остатку”. Цоколь пам’ятника оздоблений трьома великими плоскорізьбами гербів, в яких повторюється мотив орла. Личаківське кладовище, Львів

Номер слайду 17

АНТОН ШІМЗЕРСаркофаг на могилі Петера Стефані (†1826). Пам’ятник виконаний в майстерні А. Шімзера – на постаменті, що нагадує труну-човен, стоїть урна, накрита флером, а з боку сидить жалібниця. Личаківське кладовище, Львів

Номер слайду 18

РЕАЛІЗМ У СКУЛЬПТУРІ Для української скульптури кінця ХІХ ст. характерні еклектичні тенденції. Пластика класицизму відходила в минуле, на зміну йшов реалізм, що прагнув віддзеркалювати явища життя без помпезності та урочистості. Монументальна скульптура відгукувалася на демократичні запити суспільства. На громадські кошти в містах України були встановлені пам’ятники І. Котляревському, М. Гоголю, А. Міцкевичу, О. Пушкіну. Погрудні портрети Т. Шевченка, М. Кропивницького, І. Котляревського, М. Лисенка та ін. створив Федір Балавенський (1865—1943). Пам’ятник Івану Котляревському (ск. Г. Кальченко)Пам’ятник Миколі Гоголю (ск. О. Скобліков)

Номер слайду 19

МИХАЙЛО МИКЕШИНСимволом столиці став кінний пам’ятник Б. Хмельницькому на Софійській площі, автор якого Михайло Микешин (1835—1896).

Номер слайду 20

ЛЕОНІД ПОЗЕНМ. Ярошенко Леонід Позен. 1885 Позен Леонід Володимирович народився 22(10).06.1849 р. в містечку Оболонь на Полтавщині. З дитинства захоплювався ліпленням, але для себе обрав іншу професію, вступивши до Харківського університету, а згодом перевівся до Петербурзького університету на юридичний факультет. Про своє дитяче захоплення він згадав тільки у 1877 p., виліпивши з воску (цей матеріал назавжди залишився основним у його творчості) скульптурну групу «Візник». Цей твір зберігався у його матері, а потім загубився, і ніде не збереглося ані його опису, ані малюнка.

Номер слайду 21

ЛЕОНІД ПОЗЕНІнша скульптурна група «На волах» розкриває спостережливість Л. Позена, глибоке знання селянського побуту, уміння тонко й художньо відображувати це у восковій фігурі. Коли у 1881 р. робота над скульптурою вже завершувалася, до Полтави завітав відомий російський художник, один із засновників Товариства пересувних художніх виставок — Г. Мясоєдов. Він запропонував Л. Позену представити його скульптурну групу на черговій пересувній виставці.

Номер слайду 22

ЛЕОНІД ПОЗЕНСкульптор підготував два варіанти, обидва були затверджені на загальних зборах Товариства передвижників і з'явилися на 10-й пересувній виставці. Успіх був величезний! Через декілька днів після закриття виставки власник фабрики художнього литва К. Верфель придбав групу для відливу її в бронзі. Він багато років систематично купував твори Л. Позена, відливав ї х , улаштовував виставки цих скульптур (де і торгував ними) не лише в Росії, але й в Італії, Англії, Німеччині, Голландії, Америці, тому роботи Л. Позена відомі в багатьох країнах далекого зарубіжжя.

Номер слайду 23

ЛЕОНІД ПОЗЕНІлля Рєпін «В. А. Беклемешев, М. П. Боткін і Л. В. Позен на засіданні в академії мистецтв »(1896)Леонід Володимирович виконав численні скульптурні групи і статуетки на теми з життя та історії українського народу: Позен «Переселенці» (1884)

Номер слайду 24

ЛЕОНІД ПОЗЕНПозен «Лірник»Позен «Поїздка на пташиний ринок» (1881)

Номер слайду 25

ЛЕОНІД ПОЗЕНПозен «Козак у розвідці» (1887)Автор пам’ятника Івану Котляревському (відкритий в 1903 році) і пам'ятника Миколі Гоголю (виконаний в 1913 році, встановлений у 1934) у Полтаві.

Номер слайду 26

ЛЕОНІД ПОЗЕНПомер у Петрограді, похований на Смоленському кладовищі. Твори зберігаються у Полтавському художньому музеї, Музеї українського образотворчого мистецтва у Києві, Третяковській галереї у Москві, Російському музеї у Санкт-Петербурзі. Позен «Жебрак»Пам’ятник на могилі Позена. У Полтаві на честь Позена у 1962 році названо провулок.

Номер слайду 27

Архітектурі України притаманна монументальна декоративна пластика, скульптурні оздоблення фасадів та інтер’єрів. Наприклад, три скульптурні групи прикрашають фасад будинку Львівської національної опери.

Номер слайду 28

На вершині розташована «Слава» — крилата жінка з пальмовою гілкою, поряд — «Комедія і драма» та «Музика». Їх автор — скульптор Петро Війтович (1862—1936). Рельєф фронтону і скульптури в інтер’єрі — «Любов цілує Амура», «Заздрість, зневажена Любов’ю», «Материнство» виконав за ескізами П. Війтовича Антон Попель (1865—1910).

Номер слайду 29

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Галина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корж Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. ГЛУЗДАКОВА Світлана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванова Лілія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
23 березня 2020
Переглядів
7889
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку