Презентація: "Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені."

Про матеріал
Презентація до уроку в 5 класі на тему "Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені

Номер слайду 2

Враження дитинства – ясновесні! Слів краса! Звідкіль іде вона? Наче загадки якісь чудесні: рідна мова – дивна дивина! Дмитро Білоус

Номер слайду 3

А Р Д Л Е П Р С Е К С Е К А З К А Л И О С Т Я Ц И Ч Е В К О Г О Р Т А В

Номер слайду 4

Веденеев* Фамилия представляет собой отчество: Веденей от греческой формы имени Венедикт, принесённого православной церковью древнеримского языческого имени Бенедиктос (лат. Benedictus – «тот, о ком хорошо говорят»).

Номер слайду 5

Васильев* Отчество от канонического мужского личного имени Василий(из греч. Basileus – «властитель , царь»). Фамилия встречается повсеместно, так как имя с ХV по XIX в. занимало второе по частоте место у русских , уступая только Ивану.

Номер слайду 6

Божков* Отчество от уменьшительной формы Божко из мужского личного имени Богдан, частого у русских и украинцев в XVI – XVIII вв. У болгар Божко стало самостоятельным мужским личным именем.

Номер слайду 7

Загальновживані – слова, які вживають в усіх стилях мовлення (хліб, мати,весна)

Номер слайду 8

Стилістично забарвлені – слова, які вживають лише в окремих стилях мовлення (молекула, косинус)

Номер слайду 9

Термін – спеціальне слово, яке вживають для найменування поняття з якоїсь галузі знань (синонім, чисельник)

Номер слайду 10

Професіоналізми – слова, які вживають люди певної професії (скальпель, акорд)

Номер слайду 11

Руханка

Номер слайду 12

Діалектизми вживаються мешканцями певної місцевості

Номер слайду 13

Вивірка – білка

Номер слайду 14

Гурок – огірок

Номер слайду 15

Марець – березень

Номер слайду 16

Бадіки – батьки

Номер слайду 17

Маржина – худоба

Номер слайду 18

Смерека – ялинка

Номер слайду 19

Ватра – багаття

Номер слайду 20

Легінь – парубок

Номер слайду 21

Гоц – водоспад

Номер слайду 22

Дмитро Білоус Загадка дитинства

Номер слайду 23

А) речення, словосполучення, текст; Б) стійкі сполучення слів; В) лексичне значення слова; Г) частини мови. 1. Позначте рядок, у якому вказано, що саме є предметом вивчення лексикології:

Номер слайду 24

А) бараболя, когут, вивірка, гурок; Б) дощ, легінь, журба, плай; В) гуня, корито, блискати, тривога; Г) трембіта, флояра, сопілка, іти. 2. Зазначте рядок, у якому всі слова діалектні:

Номер слайду 25

3. Вкажіть рядок,у якому вказано лише власне українські слова: А) багаття, мрія, минути, чарівний; Б) філологія, скеля, суниця, дочка; В) учнівський, бандура, школа, футбол; Г) паляниця, чорний, фізкультура, спорт.

Номер слайду 26

А) мартен, присудок, іменник, слово; Б) біографія, акт, син, небо; В) день, ранок, семестр, ампер; Г) година, свято, вечір, сім`я. 4.Знайдіть рядок, у якому подані всі загальновживані слова:

Номер слайду 27

А) зошит, почерк, новина, роботяга; Б)друзяка, братва, роздягалка,читалка; В) учень, канцелярія , учитель, земля; Г) яблуко, паніка, демократія, пальто. 5. Знайдіть рядок, у якому наведені всі слова розмовної лексики:

Номер слайду 28

А) ін'єкція, шприц, антрацит, вуглекомбайн; Б) дошка добриво,молоко, печиво; В) боронування, обмолот, пшениця, жито; Г) косовиця, батько, стілець, підмет. 6. У якому рядку наведені приклади професійної лексики?

Номер слайду 29

Тести 1 В 2 А 3 А 4 Г 5 Б 6 А

Номер слайду 30

Домашнє завдання: § 34 –повторити, § 35 – вивчити, вправа 301

Номер слайду 31

Фарос (греч. парус) Фара (ліхтар автомобіля)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Анисенко Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
3392
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку