Презентація "Ходить гарбуз по городу"

Про матеріал

Мета:

Навчальна: вчити знаходити характерні ознаки образів, читати в особах, доводити свої міркування, збагачувати словниковий запас учнів, розширити і збагатити знання дітей про гарбузи та інші овочі;

Розвивальна: вдосконалювати, розвивати образне мислення та мовлення учнів; розвивати кмітливість, уяву,

Виховна: виховувати любов до людей, які бережуть традиції і звичаї нашого народу.

Обладнання:

кросворд «Овочі», тести до пісні «Ходить гарбуз по городу», ілюстрації гарбузової родини (картопля, гарбуз, диня, буряк, огірки, морква), предметні малюнки для складання загадок.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема уроку Народна пісня. «Ходить гарбуз по городу», «Три товариші».

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Продзвенів уже дзвінок – Школярі йдуть на урок. І заходить кожен з вас У свій світлий третій клас.

Номер слайду 7

Діти, який у вас сьогодні настрій?

Номер слайду 8

Перегляд ролика з теми, обговорення

Номер слайду 9

Назвіть особу за рисами характеру: Жадібна, зла, жорстока баба Безвольний, безхарактерний, слабодухий дід Працьовита, добра, небагатослівна дідова дочка Назвіть риси характеру бабиної дочки лінива, брехлива, зла, заздрісна, груба ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Перевірка домашнього завдання («Кобиляча голова»)

Номер слайду 10

Номер слайду 11

2. Вправи з розвитку й контролю дихання, дикції та голосу. а) Робота з прислів’ям Прочитати прислів’я на одному мовному видиху. Після короткого видиху – пауза – вдиху прочитати прислів’я повністю. Повторити 3 рази. Осінь усьому рахунок веде. Осінь іде й за собою дощ веде.

Номер слайду 12

б) Читання скоромовки Бабин біб розцвів у дощ. Буде бабі він у борщ.

Номер слайду 13

Гра «Хто це? Що це?» Жовті, червоні, помаранчеві, золоті, осінні – … листочки Солодке, соковите, червоне – … яблуко Білий, холодний, пухнастий, лапатий – … сніг Фруктовий, зелений, квітучий – … сад

Номер слайду 14

Акровірш ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності. 1. Підготовка до сприймання пісні Гарний виріс на городі в нас овоч, А бадилля розпустив на весь город. Разом із картоплею, квасолею Бува веселий заводить хоровод. У сім’ї городній його поважають За господаря свого усі сприймають. Гарний виріс на городі в нас овоч, А бадилля розпустив на весь город. Разом із картоплею, квасолею Бува веселий заводить хоровод. У сім’ї городній його поважають За господаря свого усі сприймають.

Номер слайду 15

Киогір – шагру − рякибу – сокваля – няди - огірки груша буряки квасоля диня

Номер слайду 16

Довгий, зелений, добрий, солоний. Хто він такий? Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. І печуть мене і варять, і їдять, і хвалять, бо я добра. Що то за голова, що лише зуби і борода? Коли він народився В зелений одяг нарядився. А минуло кілька днів – То він почервонів. Огірок Морква Картопля Часник Помідор

Номер слайду 17

– Героями кросворду, вправи «Перекладачі», сценки були овочі. Зрозуміло, що і тема уроку пов’язана з овочами. Про себе прочитайте назву твору, а вголос ті слова, які надруковані меншим шрифтом. - Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним жанром усної народної творчості – народна пісня. Народна пісня – це невеликий усний віршований твір, що співається. За змістом інколи вони нагадують казки, а природні явища та рослини у них можуть бути зображені як живі істоти. Сьогодні на уроці ми познайомимося з українськими народними піснями «Ходить гарбуз по городу» і «Три товариші».

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ (українська народна пісня) IV. Опрацювання української народної пісні «Ходить гарбуз по городу». Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

Номер слайду 20

1. Читання пісні вчителем - Чи сподобалась пісня? Чим? - Хто дійові особи пісні? - Де відбуваються події? Чи правильне було передбачення? - Який настрій пісні? ( Вона весела, життєрадісна)

Номер слайду 21

Свояк – родич бараболя – картопля перістий – рябий піддержав – підтримав 2. Словникова робота

Номер слайду 22

4. Читання ланцюжком (за строфами) Настанова: Читаючи строфу, намагайтеся грати роль певної дійової особи.   - Яким тоном потрібно читати слова автора? Дійових осіб? 3. Читання пісні учнями мовчки.

Номер слайду 23

Ходить гарбуз по городу, питається свого роду: — А чи живі, чи здорові, всі родичі гарбузові?

Номер слайду 24

Обізвалась жовта диня, гарбузова господиня: — Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Номер слайду 25

Обізвались огірочки, гарбузові сини й дочки: — Іще живі, ще здорові, всі родичі гарбузові!

Номер слайду 26

Обізвались бурячки, гарбузові своячки: - Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Номер слайду 27

Обізвалась і морквиця, гарбузовая сестриця: - Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Номер слайду 28

Обізвалась бараболя, а за нею ще й квасоля: — Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Номер слайду 29

Обізвався старий біб: — Я піддержав увесь рід, Ой, гарбузе, ти перістий, з чим тебе ми будем їсти?

Номер слайду 30

— Миска пшона, шматок сала, — от до мене вся приправа!

Номер слайду 31

5. Продовж речення: Диня – це гарбузова … . Огірочки – це гарбузові … .

Номер слайду 32

6. Хвилинка відпочинку

Номер слайду 33

7. Добери риму до слів: БУРЯК - … МОРКВИЦЯ - … БІБ - … БАРАБОЛЯ - … ОГІРОЧКИ - … ДИНЯ - … свояк сестриця рід квасоля дочки господиня

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Назвіть всіх дійових осіб цієї пісні? Яку творчість називають “ народною ”? Чому диня, огірки, буряки, квасоля, бараболя і біб назвали себе гарбузовими родичами? 11. Запитання за змістом

Номер слайду 38

1. Жовтий карапуз, йшов городом та й загруз. Бо насіння стільки має, що аж боки розпирає.   2. Хто ховає під кущі наші супи та борщі? 3. Без рук, без ніг, а в’ється, як батіг. 4. Я квасолі дід, звуть мене всі старий…

Номер слайду 39

5. Я на сонці достигаю, Родичів багато маю. Гарбузову господиню Усі знають. Хто я ?... 7. Ми - кругленькі хлопчики, Як у мишки, хвостики. Червоненькі ми на вроду, Хочем в борщик із городу. 6. Хвостиком прив’язаний, Довгий і зелений, Гарбузові він синок, Дуже добрий…

Номер слайду 40

V. Опрацювання української народної пісні «Три товариші».

Номер слайду 41

Що це за три товариші? Де відбувалася їхня розмова?

Номер слайду 42

2. Вибіркове читання Чому живі істоти по-різному радіють Сонцю, Місяцю і Дощику? Чи можна сказати, хто з них потрібен більше, а хто – менше? Чим нагадує ця пісня казку?

Номер слайду 43

3. Читання пісні в особах

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Читати в особах

Номер слайду 46

Гра «Мікрофон» (Свою відповідь починаємо зі слів….) - Я довідався на уроці, що …. - Мені сподобалось …. - Я тепер знаю …. Всі дружні й активні були увесь час, Хороші оцінки чекають на вас.

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шувар Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
25 березня 2018
Переглядів
11199
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку