Головна задача кожного вчителя – не тільки дати учням певну базу знань, але й розвинути у них інтерес до навчання, навчити учитися. Сучасний урок – це урок, що проводиться не для учнів, а разом з учнями, глибоко продуманий, організований і керований, з урахуванням дитячих можливостей, потреб, інтересів.
Завданнявивчити стан досліджуваної проблеми шляхом аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури;провести аналіз можливостей створення ігрових ситуацій під час вивчення математики;сформулювати методичні вимоги до організації і проведення дидактичних ігор на уроках математики;експерементально перевірити ефективність впливу ігрових ситуацій на засвоєння учнями навчального матеріалу.
Розвиваючі і пізнавальні ігри розвивають у дітей логічне мислення, просторове уявлення, багату уяву, фантазію, інтуїцію, конструктивні здібності, волю, пам’ять і увагу. Крім того, вони формують здатність дитини до аналізу і синтезу, абстрагування і конкретизації поведінки, узагальнення і протиставлення.
Прийом “Лови помилку”Це – універсальний прийом. Він може використовуватися й у роботі із групою, і в індивідуальній роботі. А також на різних етапах уроку. Учні шукають помилку, краще групою. Вони сперечаються, радяться, а коли приходять до якоїсь думки, вибирають спікера й пропонують свій аргументований варіант відповіді.
Прийом «Асоціативний кущ»Це педагогічний прийом, який розвиває варіантність мислення, здатність установлювати всебічні зв’язки й відносини досліджуваної теми (поняття, явище, подія). Використовую на початку вивчення теми з метою актуалізації знань та вкінці – для систематизації знань, на етапах актуалізації і рефлексії, а також під час групової роботи.
Приклад використання гри «Закодоване слово» на уроці математики в 5 класі під час вивчення теми «Порядок виконання дій у виразах»Завдання: Розв’язати завдання та скласти слово3 – Я, 20 – Д, 21 – П, 32 – Р, 70 – К, 72 – О.84 : 4 = 21 – П12 6 = 72 – О96 : 3 = 32 – Р45 : 15 = 3 – Я180 : 9 = 20 – Д36 2 = 72 – О140 : 2 = 70 – К