Презентація "Індивідуальні форми роботи , як активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики"

Про матеріал
Презентація "Індивідуальні форми роботи , як активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Єгорова Т. М.вчитель математики Мзош№16 Індивідуаль. Ні ФОРМИ РОБОТИ , ЯКАКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Номер слайду 2

У Василя Олександровича Сухомлинського є дуже відомі слова:«Страшная опасность – это безделье за партой; безделье шесть часов ежедневно, безделье месяцы и годы. Это развращает, морально калечит человека – и ни что не может возместить того, что упущено в самой главной сфере, где человек должен быть тружеником – в сфере мысли».

Номер слайду 3

Потреба враховувати індивідуальні особливості дитини у процесі навчання -- дуже давня традиція. Необхідність цього очевидна, оскільки учні за різними показниками-відрізняються один від одного. Завдання вчителя -- «не втратити» жодної дитини, дати кожній можливість розкрити в собі все краще, що закладене природою. Учитель має пам'ятати, що до кожної дитини в класі треба виявляти чуйність, щирість, не виділяти надмірною увагою обдарованих і не принижувати слабших.

Номер слайду 4

Як навчити дитину, як прищепити інтерес до математики? Ті, хто розуміє математику завдяки природним здібностям, якщо хочуть, "лускають" задачі, як горішки. На жаль, таких за статистикою 1%. Навчити ж предмету ми повинні всіх, розуміючи великий вплив цієї науки на розвиток загального мислення. Завдання не з легких. але це мета і головне завдання кожного шкільного вчителя.Індивідуальна самостійна робота учнів - це такий спосіб навчальної роботи, де учням пропонуються навчальні завдання і керівництва для їх виконання; робота проводиться без безпосередньої участі вчителя, але під його керівництвом; виконання роботи вимагає від учня розумової напруги.

Номер слайду 5

Індивідуальні форми роботи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ознаки. Прикладивикористання Переваги Недоліки. Виконання учнемнавчальногозавдання на рівнійогоможливостей безвзаємодії зіншими учнями, безпосередньо задопомогою вчителя або наоснові йогорекомендацій. Виконаннядомашньогозавдання на основірекомендаційвчителя; контрользнань(письмове абоусне опитування); використаннякомп’ютерного способу навчанняттощо. Дозволяє враховуватиіндивідуальніособливості дитини; дає високірезультати засвоєнняматеріалу за умовирегулярного. Спілкування «учитель-учень» учні практично не спілкуються один з одним, придбанний досвід самостійної діяльності не стає надбанням колективу, не обговорюється разом з товаришами по класу і вчителем. Тому індивідуальна робота школярів на уроці повинна поєднуватися з колективними формами її організації.

Номер слайду 6

Індивідуальні форми роботи. Особливо важливі для школярів з негативним ставленням до навчання. Визначаючи індивідуальні навчальні роботи для учнів, які втратили віру в свої сили, учитель виходить з того, що для них посильно. Необхідно попередньо переконати учня в посильності виконання завдання. Це можуть бути картки-інструктори, картки з пропусками (особливо з геометрії) і т.д. Коли ж завдання виконано учнем, вчитель повинен помітити це, підняти престиж учня в очах класу. Велике значення має підбір індивідуальних навчальних завдань для учнів з ускладненим змістом. Вони важливі в плані максимальної мобілізації здібностей школяра. Індивідуальні завдання застосовуються і для розвитку пізнавальної діяльності.

Номер слайду 7

наведу приклад картки для 8 класу, яка пропонується слабким учням. Картка має коротку теоретичну частину, зразок рішення і завдання для самостійної роботи. Такі картки виконують коригувальну функцію. Їх доцільно застосовувати як на етапі безпосереднього вивчення теми, так і при організації повторення матеріалу.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПРАВИЛОЗРАЗОКЗАВДАННЯПри доведенні числових нерівностей треба:• Скласти різницю лівої і правої частин і порівняти її з нулем.• Зробити висновок. Довести нерівність:(2х + 3)(2х + 1) > 4х(х + 2). Доведення:. Розкрити дужки4х2 + 2х + 6х + 3 > 4х2 + 8х; 4x2 + 8x + 3 > 4х2 + 8х. Ліва частина права частина2. Складемо різницю лівої та правої частин:4х2 + 8х. + 3 - (4х2 + 8х) = 4х2 + 8х + 3 - 4х2 -.8х = 3 > 0 3. Висновок: різниця є число додатне, отже выраз,що стоїть в лівій частині нерівності, більше виразу,що стоїть в правій частині. Довести нерівність:1) 2(а + 1) + а < 3(а +3)2) (х - 3)(х - 5) < (х - 4)2;3) (у + 5)2 - у(у + 10) >0 4) (у - 2)(у - 3) > у(у - 5); 5) (х - 1)(х - 3) > х(х - 4); 6) у2 + 1 > 2(3у - 4); 7) х2 + 5>10(х - 2).

Номер слайду 8

Картка для роботи у динамічній парі (8 кл., Тема: «означення квадратного рівняння. Неповні квадратні рівняння{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Лицьова сторона картки  (для відповідающих)Зворотний бік картки(для опитуючого)Картка № 11. Як називаються числа а і b. В квадратному рівнянні?2. У якому випадку квадратне рівняння називається неповним?3. Скільки коренів має квадратне рівняння: х2 = -9? відповідь пояснити. Картка № 11. Як називаються числа а і b в квадратному рівнянні?2. У якому випадку квадратне рівняння називається неповним?3. Скільки коренів має квадратне рівняння: х2= - 9? Відповідь пояснити. Відповіді:1. Число а називається першим коефіцієнтом, число b - другим коефіцієнтом квадратного рівняння.2. Якщо хоча б один з коефіцієнтів b або с квадратного рівняння дорівнює нулю, то квадратне рівняння називається неповним.3. Це рівняння не має коренів, т. я. Квадрат будь-якого числа невід ємне число.

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Лицьова сторона картки(для відповідаючих)Оброротна сторона картки(для опитуючого) Дано: АBC( ); с= 15 м; sin. B =0.6 Знайти:b. a. Питання 1. Яким відношенням можно записати синус кута В?Відповідь. sin B = b: с. Питання 2. Який компонент отриманої формули невідомий?Відповідь. Невідомий катет b, який легко можна знайти, користуючись цією формулою: b = c • sin. B = 15 • 0,6 = 9 (м). Питання 3. Як знайти а?Відповідь. Скористаємося теоремою Піфагора:a2 = c2 – b2  Картка для роботи в динамічній парі (8 кл., тема «Теорема Піфагора»).

Номер слайду 10

Дерево знань1) Для позначення від'ємних чисел використовують знак... 2) Як називають пряму, на якій узято початок відліку, задано одиничний відрізок та додатний напрям? 3) Число, що показує положення точки на координатній прямій 4) Як називають числа 5 та -5? 5) Відстань від початку відліку до точки, що зображує число на координатній прямій - ... числа.6) Цілі та дробові числа - це числа ... 7) Рівняння, ліва і права частина яких - відношення 8) Числа, що позначаються на координатній прямій зліва від початку координат.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Застосування історичних відомостей. Додавати і віднімати від’ємні числа навчилися давньокитайські вчені ще до нашої ери. Індійські математики уявляли собі додатні числа як «прибуток», а від’ємні числа як «борги». Ось як індійський математик Брахмагуппа (VII ст.) формулював правила додавання і віднімання: «Сума двох боргів є борг»«Сума двох прибутків є прибуток», «Сума прибутку і боргу дорівнює їх різниці»

Номер слайду 13

Застосування алгоритмів, схем. Алгоритм Додавання (віднімання) раціональних чисел Дивись на знаки чисел. ОднаковіРізніСтав спільний знак. Модулі додавай. Став знакчисла більшого за модулем. Модулі віднімай

Номер слайду 14

Метод контрприкладів. Вважаю корисним - використання в роботі контрприкладів, які застосовую тоді, коли треба переконати учня, що він помиляється, що його уявлення про те чи інше поняття невірно або для запобігання помилки. Наведу кілька контрприкладів. Число 12 ділиться на себе і на одиницю, але воно не є простим числом. Промінь KD ділить кут АВС навпіл, але не є бісектрисою. При введенні поняття суміжних кутів. Рис1-суміжні кути. Рис2-контрприклад. ВАКDC

Номер слайду 15

рефлєксія. Девіз: „Кажи не чого вчишся, а чого пізнав?"Вправа «Микрофон»З якою метою ми виконували дану роботу на уроці?Які думки і почуття вона у Вас визвала?Чому Ви особисто навчились?Чому б хотіли навчитися далі?

Номер слайду 16

Пошук нових способів розв'язування задач. Складання своїх задач, їх розв'язування. Написання „математичних творів”. Пропонувати учням написати казку, вірш, байку на математичну тему. Математичні диктанти складає найчастіше вчитель, але можна запропонувати скласти їх учням. Такий вид роботи розвиває увагу, кмітливість, забезпечує ґрунтовне знання навчального матеріалу, активізує навчально-пізнавальну діяльність учнів. Залік за домашнім завданням. Учням пропонується стільки завдань, скільки учнів у класі. Термін виконання один-два тижні. Оцінюється творчий підхід до розв'язування, кількість способів розв'язування однієї задачі, найкрасивіший спосіб розв'язання. ТВОРЧІ ВПРАВИ ДО УРОКІВ МАТЕМАТИКИ

Номер слайду 17

ТВОРЧІ ВПРАВИ ДО УРОКІВ МАТЕМАТИКИСамостійне вивчення нової теми. Елементи ділової гри. За допомогою такої гри можна зацікавити дітей, активізувати їх діяльність. Прикладом такої гри є „Дублер починає діяти”, „Інтерв'ю”, „Історична зупинка”, „Знайди помилку”, розв'язання загадок-головоломок, „Математичні лабіринти”. Розв'язування творчих задач. Творчі задачі є „відкритими”, а отже, мають багато розв'язань. Після розв'язування таких задач пропонується контрольна відповідь. Пошук цікавих математичних загадок і логічних задач.„Тижні математики ”. Проходять виступи учнів з власними творчими роботами. Створення учнями власних тематичних картотек.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ященок Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
2246
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку