Урок математики. Складання таблиці ділення на 2. Розв'язування прикладів та задач

Про матеріал

Урок математики для 2 класу НУШ за програмою О.Савченко (підручник Н.Листопад) пов'язаний з темою доброти.

Перегляд файлу

 

Тема: Складання таблиці ділення на 2. Задачі та приклади на ділення

 

Мета: повторити конкретний зміст дії ділення та зв’язок дії множення і ділення; скласти таблицю ділення на 2 з відповідної таблиці множення, розвивати увагу, мислення; формувати обчислювальні навички; виховувати бажання допомагати іншим, бути доброзичливим.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Підручник:  Математика: підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої / Н.П. Листопад. – К.- УОВЦ «Оріон», 2019

Обладнання: Мультимедійна презентація до уроку, індивідуальні карточки для опитування; таблиця ділення на 2; сніжинки для гри «Допоможи дідусеві» мікрофон, таблиця для каліграфічної хвилинки.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина (Слайд 1)

 «Добрий день!» - ми вам сказали,

«Добрий день!», - сказали ви,

І від цього засіяло

В серці сонце доброти.

Побажаємо один одному гарного настрою та успіхів у роботі на уроці.

 

II. Контроль, корекція і закріплення знань (Повторення вивченого матеріалу)

 1. Повторення теоретичного матеріалу

Розгадування кросворду.

 Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітала гостя. А щоб дізнатися її ім'я, необхідно розгадати кросворд (Слайд 2)

 

 

1

Д

В

А

 

2

М

Н

О

Ж

Е

Н

Н

Я

 

3

Д

О

Б

У

Т

О

К

 

 

4

К

Р

А

П

К

А

 

5

М

Н

О

Ж

Н

И

К

 

6

Д

І

Л

Е

Н

Н

Я

7

Д

О

Д

А

Н

О

К

 

 

8

С

У

М

А

 

1. Скільки прикладів на ділення можна скласти з одного прикладу на множення? (два)

2. Додавання однакових доданків називається... «множенням»

3. Результат дії множення (добуток)

4. Знак множення (крапка)

5. Числа, які множать, називаються (множниками - множник)

6. В математиці дві крапки (:) - це знак (ділення)

7. Число, яке додається, називається ...(доданок).

8. Результат дії додавання .. .(сума)

- Прочитайте, хто ж завітав до нас на урок. (Добринка) (Слайд За)

Дівчинка Добринка по світу гуляє

Добрі діла і справи збирає.

Записує їх у «Книгу добра»,

Щоб наша Земля щаслива була.

 

2. Каліграфічна хвилинка

- Сьогодні Добринка неспроста завітала до нас. 17 лютого у світі відзначають День доброти (Слайд 3б)

Цього дня люди намагаються нагадати один одному, що тільки добро, добрі справи врятують світ від зла, неприязності, хамства, егоїзму. І тільки доброзичливі люди користуються надзвичайною повагою. Запам'ятайте мудрі слова: «Людина починається з добра!»

- На каліграфічній хвилинці ми напишемо число 17

Охарактеризуйте його. Що це число може розказати про себе:

• Я двоцифрове число

• Попереднє число 16, на одиницю менше; наступне - 18, на одиницю більше;

• Я складаюсь з 1 дес. і 7 од.

• Я утворилось, коли до 10 додали 7.

• Щоб мене записати, дві цифри треба знати   1 і 7, і кожну з них в окремій клітинці писати.

- Підкресліть те число, яке на вашу думку ви написали найкраще і подаруйте його Добринці.

Сьогодні на уроці математики ми теж будемо добрими людьми, бо будемо чинити добрі справи. А які, ви зараз і дізнаєтесь.

 

3. Щоденні 3.Робота з карточками. (Слайд 4)

Погляньте,  малеча вирішила зліпити снігову бабу.  Давайте їм допоможемо.

Виконаємо роботу на карточках(на вибір вчителя)

1. Обчислити вираз 2 ∙ а + 15, якщо а = 2, 6, 8 (19, 27, 31)

2. Обчислити приклади

2 · 7 – 9 = 5                             90 – 2 · 8 = 74

2 · 8 + 16 = 32                         2 · 4 · 2 = 16

3. Розвязати задачу

Було – 45 м

Продали – 5 покупцям по 2 м

Залишилося – ?

1)  2 ∙ 5 = 10(м) – продали

2)  45 – 10 = 35(м) – залишилось.

 

4.  Усний рахунок

а) Гра « Який птах прилетів до годівнички» (Слайд 5)

- Яка зараз пора року?

- Сутужно пташкам взимку, важко у лісі, полі знайти корм. Вони прилітають поближче до житла людей.

- Яку добру справу зробили діти? (Змайстрували і повісили годівнички) (Слайд 6)

- Дізнаємось, які птахи прилетіли до годівнички. (Лише, ті, що мають у прикладі відповідь 17).

 

Снігур

2 ∙ 5 + 7

(так)

Сорока

2 ∙ 8 – 9

(ні)

Синичка

2 ∙ 2 + 13

(так)

Дятел

9 + 2 ∙ 4

(так)

Голуб

2 ∙ 3 ∙ 2

(ні)

Горобець

31 – 2 ∙ 7

(так)

Омелюх

25 – 2 ∙ 4

(так)

Шишкар

30 – 2 ∙ 9

(ні)

 

Птахи вдячні вам за допомогу.

(Слайд 7) «Допоможи котику».

Гуляє Добринка і бачить, маленьке кошенятко вилізло високо на дерево і не

може спуститися. Допоможемо йому, обчисливши математичний ланцюжок.

 

             

 

 

                             +

 

                                                            +       

 

                                                                              

 

                                                                                       +                =    

 

 

Фізкультхвилинка (Слайд 8)

Добринка запросила до нас на урок найдобрішого кота у світі. Як його звати? (Кіт Леопольд)

(Під пісню «Если добрый ты» діти роблять фізкульхвилинку) (Слайд 9)

 

III. Вивчення нового матеріалу. 1. Підготовчі вправи.

Сніжна і мокра цього року зима. Бідкається старенький дідусь, що снігу скільки намело, а сил розчистити стежинку немає. Підніміть руку, хто допоможе дідусеві «розчистити стежинку»?

(Діти по черзі виходять до дошки, знімають сніжинку і, виконуючи завдання,

розчищають стежку)

 

- З прикладу на множення скласти 2 приклади на ділення

* 2 ∙ 6 = 12           12 : 6 = 2             12 : 2 = 6

* 3 ∙ 4 = 12           12 : 4 = 3             12 : 3 = 4

* 4 ∙ 8  = 32          32 : 8 = 4             32 : 4 = 8

* 7 ∙ 2 = 14           14 : 2 = 7             14 : 7 = 2

(Слайд 10) (Добринка)

 

Дідусь вам дуже вдячний за допомогу. А Добринка записала про цю добру справу у свою книгу.

 

2. Оголошення теми і мети уроку.

Саме так з прикладів на множення складаються таблиці ділення. Сьогодні на уроці ми складемо і вивчимо таблицю ділення на 2. Будемо обчислювати приклади і розв'язувати задачі, використовуючи дану таблицю.

 

3. (Слайд 11) Складання таблиці учнями

 

2 ∙ 2 = 4          4 : 2 = 2

2 ∙ 3 = 6          6 : 2 = 3

2 ∙ 4 = 8          8 : 2 = 24

2 ∙ 5 = 10        10 : 2 = 5

2 ∙ 6 = 12        12 : 2 = 6

2 ∙ 7 = 14        14 : 2 = 7

2 ∙ 8 = 16        16 : 2 = 8

2 ∙ 9 = 18        18 : 2 = 9

 

4. Первинне закріплення

а) - зачитування таблиці ділення ланцюжком.

- Прочитати приклад з найменшим результатом; з найбільшим результатом; з

відповіддю 6.

- Чому 16: 2 = 8? (Бо 8 ∙ 2 = 16)

б) Гра « Допоможіть бабусі перейти через дорогу» (Слайд 12)

 Учні читають таблицю множення числа 2 і таблицю ділення на 2.

(Слайд 13) 5. Розвязування прикладів.

Гарно навчатися – це теж добра справа, яка приносить задоволення і вам, і вашим батькам, і вчителям.

а) Колективно

12 : 2 + 25 = 31

40 – 10 : 2 = 35

16 : 2 : 2 = 4

8 : 2 : 2 = 2

(Слайд 13б) б) Самостійно № 632

 (Слайд ІЗв) Відповіді 8,6,22,4,0

6. Розв’язування задач (Слайд 14).

Розвязуючи задачі, ми будемо   допомагати звірятам у зоопарку, подаруємо букет рідним людям.

а) Задача № 633                2 · 3 = 6 (м.)

б) Задача № 634               1) 3 · 4 = 12 (кв.)

                                          2) 12 + 3 = 15 (кв.)

в) скласти в парах з цеглинок LEGO квітку і подарувати товаришу , сказавши слова ввічливості.

 

(Слайд 14). 7. Розвиток математичних знань. Робота в парах

Виконання завдання: учні усно виконують обчислення і записують лише результат в рядочок через кому.

18 : 2 + 3=

30 - 2·7 =

9 – 16 : 2 =

10 : 2 + 9 =

2 + 14 : 2=

8: 2 : 2 =

 

1

2

9

12

14

16

к

!

ю

д

у

я

 

 

12      16      1        14      9        2

Д        я       к         у       ю        !

 

- Що сказала вам Добринка за роботу на уроці? (Дякую).

Чи неправда, приємно, коли тобі говорять слова подяки, дарують усмішку, гарний настрій.

І як чудово, коли й ти бажаєш, зичиш іншим людям добра – ти доброзичливий!

 

IV. Підсумок уроку (Слайд 15а) (Добринка)

Гра «Мікрофон»

- Хто завітав на урок?

- Чому Добринка сьогодні була у нас на уроці?

- Які добрі справи вона записала до своєї книги?

- Що нового вивчили на уроці?

- Що було найлегше?

- Які завдання викликали труднощі?

- Який висновок для себе ви зробили із сьогоднішнього нашого уроку.

 

V. Домашнє завдання (Слайд 15б)

Вивчити таблицю, задача № 635, приклади № 636. (Слайд 16)

 

Наш урок я хочу закінчити словами:

Людина починається з добра.

З уміння співчувати, захистити.

Це розуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ

Добро творити!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. городецька сніжана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 липня 2019
Переглядів
4977
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку