Презентація є своєрідним супроводом до методичної розвідки "Інноваційні аспекти підвищення грамотності учнів", у якій автор ділиться системою роботи з учнями, спрямованою на формування навички грамотного письма.
Ефективні види роботи: різні види диктантів; коментоване письмо; ускладнене і неускладнене списування; вправа «Коректор», «Редактор»; вправа «Свої приклади»; вправи без інструкцій; вправи з елементами програмування; твори за опорними словами, із заданими орфограмами; орфографічні хвилинки, “Мовні розминки”; лінгвістичні ігри; схеми, таблиці, унаочнені опорні конспекти; ключі - опори або пам'ятки, алгоритми.
Орфографічні хвилини, « Мовна розминка » Комплекс 1 1. Духм’яний, міл’йон, дит’ясла, сільський, сузір’я. Знайдіть в словах помилки, поясніть правильне написання. 2. Сонця, своїх, буяти, ліс, сон, ллє. Назвіть слова, які не можна переносити. Пригадайте правила переносу слів. 3. Київ, друг, Петро, Дніпро, син. Від поданих іменників утворіть кличний відмінок, поясніть чергування приголосних. 4. Ро..кидають, пр..добрий, бе..барвний, бе..строковий, бе..карно. Поясніть написання слів, розберіть слова за будовою.
Давайте виконаємо невелике завдання - тест. БІЛА МИША ПОРОСЯЧИЙ ХВОСТИК ВЕЛОСИПЕДНЕ КОЛЕСО РОЖЕВИЙ ЛІМУЗИН ВЕСЕЛИЙ ГРУЗИН КИЇВСЬКІ КОТЛЕТИ ДВОРОВИЙ ПЕС БАЛЕТНІ ТАПОЧКИ ТОВСТИЙ БЕГЕМОТ НОРКОВА ШУБА АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОЛАР ЦУКЕРКОВИЙ ФАНТИК АРОМАТНИЙ БУКЕТ РВАНІ ДЖИНСИ БЛАКИТНЕ МОРЕ ВНЕСИ НОВИЗНУ У СВОЄ ЖИТТЯ!!!
Давайте, спробуємо ще раз : УЯВІТЬ у БІЛОЇ МИШКИ позаду ПОРОСЯЧИЙ ХВОСТИК, на кінчику якого висить ВЕЛОСИПЕДНЕ КОЛЕСО, його приробили до РОЖЕВОГО ЛІМУЗИНА, а в нім сидить ВЕСЕЛИЙ ГРУЗИН їсть з апетитом КИЇВСЬКІ КОТЛЕТИ, які вкрав ДВОРОВИЙ ПЕС в білих БАЛЕТНИХ ТАПОЧКАХ, а ці тапочки ніс ТОВСТИЙ БЕГЕМОТ в красивій бежевій НОРКОВІЙ ШУБІ , яка коштує 1 АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОЛАР, а він надрукований на ЦУКЕРКОВОМУ ФАНТИКУ, у який загорнули АРОМАТНИЙ БУКЕТ, засунули в РВАНІ ДЖИНСИ, які попливли в БЛАКИТНЕ МОРЕ.
ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ: м’які [ ′ ] пом’якшені [ ’ ] 1. [Й] завжди м’який звук. 2. Усі приголосні, що є у реченні, яке мурчить кіт: “ ДЗИРЕ, ДЕ ТИ З’ЇСИ ЦІ ЛИНИ?” 1. Губні [Б, П, В,М,Ф] МАВПА БУФ. 2. Шиплячі [Ж,Ч,Ш,ДЖ] ЩЕ ЇЖДЖУ або Жаба Швидко Чимчикує ДЖунглями. 3. Задньоязикові [Г,К,Х] Гусак Хитро Кахикнув. 4. Глотковий [ Ґ ] ( Хуга гука).
1.З’явитися, зв’язок, дзвякнути,багрянець, духм’яний, дит’ясла, меньший, доньчин. 2.Харьків,медвяний, розмякшити, Васьці, інтерв’ю,листя,сім’я, пюре. 3.Рєпін,сер’йозний, мільйон, присвята, сурмяний, каміньчик, реп’ях, сільський. 4.Волинський,прем’єр, солов’їний, морквяний, мільярд, нюанс, підгір’я, ін’єкція. Визначте прямокутник, в якому всі слова написані правильно, помилки виправте
Запишіть слова, розкриваючи дужки, в дві колонки: а) ті, у яких подвоюється буква н; б) ті, у яких не подвоюється. Бездога(н)ість, лави(н)ий, скаже(н)ий, леви(н)ий, освітле(н)ість, анте(н)ий, годи(н)ик, огне(н)ий, страше(н)ий, вогня(н)ий, олов’я(н)ий, щепле(н)ий, орли(н)ий, лату(н)ий, горохвя(н)ий, однозмі(н)ий, височе(н)ий, адресова(н)ий, електро(н)ий, незбагне(н)ий (прикм.), реформе(н)ий, тьмя(н)ий, незнище(н)ість, умотивова(н)ість, ешело(н)ий, єди(н)ий.
Перевір себе! бездоганність лавинний скажений левиний освітленість антенний годинник огненний страшенний вогняний олов’яний щеплений орлиний латунний горохвяний однозмінний височенний адресований електронний незбагненний реформений тьмяний незнищенність умотивованість ешелонний єдиний. б Л а г о с л о в е н н е с л о в о щ о г р а т у є Підкресліть першу, літеру прочитайте вислів
Вставте, де потрібно, пропущені букви. Якіс_ний, екстремі_ ський, улес_ливий, очис_ний, протестан_ський , буревіс_ник, ненавис_ний, балас_ний, щотиж_невий, аспіран_ський, зап’яс_ний, під’їз_ний, хвас_ливий, щас_ливий, оркестран_ський, п’я_десят, блис_нути, студен_ський, корис_ливий, облас_ний, футури_ ський, п’ємон_ський, рідкіс_ний, мес_ник, асистен_ський, хворос_няк, ус_ний, чес_ний, кіс_лявий, структуралі _ ський. ст т т т т т т т т т т ст ст т т У словах, де спрощення не відбувається, підкресліть другу літеру і прочитаєте вислів
Екстремізм – прихильність до крайніх поглядів і заходів, крайність, фанатизм. Баласт – зайвина, обуза; додатковий вантаж на судні для надання потрібної стійкості при недостатньому корисному вантажі. Футуризм – формалістичний напрямок в мистецтві та літературі на початку ХХ ст., який заперечував реалізм, намагався зруйнувати традиції на користь нового сучасного стилю. Структуралізм – Конкретно-наукова методологія, що головним завданням висуває дослідження структур об’єктів(внутрішня будова чогось, певний взаємозв’язок складових частин цілого) .