Презентація "Інноваційні аспекти підвищення грамотності учнів"

Про матеріал

Презентація є своєрідним супроводом до методичної розвідки "Інноваційні аспекти підвищення грамотності учнів", у якій автор ділиться системою роботи з учнями, спрямованою на формування навички грамотного письма.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підвищення грамотності учнів на уроках мови

Номер слайду 2

Уміти грамотно писати – життєва необхідність і одна зі складових загальної культури людини.

Номер слайду 3

ПАМ’ЯТАЙТЕ: людина запам'ятовує 20% почутого, 40% побаченого, 60% побаченого і почутого, 80% побаченого, почутого і зробленого самостійно.

Номер слайду 4

Запорука успіху вчителя-словесника в цій справі – вироблення системи навчання грамотного письма.

Номер слайду 5

Чому ж так відбувається? Як цьому зарадити? Чому наші учні припускаються помилок? Як же навчити учнів грамотно писати?

Номер слайду 6

Ефективні види роботи: різні види диктантів; коментоване письмо; ускладнене і неускладнене списування; вправа «Коректор», «Редактор»; вправа «Свої приклади»; вправи без інструкцій; вправи з елементами програмування; твори за опорними словами, із заданими орфограмами; орфографічні хвилинки, “Мовні розминки”; лінгвістичні ігри; схеми, таблиці, унаочнені опорні конспекти; ключі - опори або пам'ятки, алгоритми.

Номер слайду 7

Орфографічні хвилини, « Мовна розминка »  Комплекс 1 1. Духм’яний, міл’йон, дит’ясла, сільський, сузір’я. Знайдіть в словах помилки, поясніть правильне написання. 2. Сонця, своїх, буяти, ліс, сон, ллє. Назвіть слова, які не можна переносити. Пригадайте правила переносу слів.  3. Київ, друг,  Петро, Дніпро, син. Від поданих іменників утворіть кличний відмінок, поясніть чергування приголосних. 4. Ро..кидають, пр..добрий, бе..барвний, бе..строковий, бе..карно. Поясніть написання слів, розберіть слова за будовою. 

Номер слайду 8

Ключі - опори або пам'ятки   Г-З-Ж ноГа - ноЗі - ніЖка К-Ц-Ч руКа - руЦі - руЧка Х-С-Ш вуХо - вуСі – вуШко

Номер слайду 9

Ейдетика

Номер слайду 10

Ейдетика – методика розвитку  образного мислення. 

Номер слайду 11

Давайте виконаємо невелике завдання  - тест.  БІЛА МИША ПОРОСЯЧИЙ ХВОСТИК ВЕЛОСИПЕДНЕ КОЛЕСО РОЖЕВИЙ ЛІМУЗИН ВЕСЕЛИЙ ГРУЗИН КИЇВСЬКІ КОТЛЕТИ ДВОРОВИЙ ПЕС БАЛЕТНІ ТАПОЧКИ ТОВСТИЙ БЕГЕМОТ НОРКОВА ШУБА АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОЛАР ЦУКЕРКОВИЙ ФАНТИК АРОМАТНИЙ БУКЕТ РВАНІ ДЖИНСИ БЛАКИТНЕ МОРЕ ВНЕСИ НОВИЗНУ У СВОЄ ЖИТТЯ!!!

Номер слайду 12

Давайте, спробуємо ще раз : УЯВІТЬ   у БІЛОЇ МИШКИ позаду ПОРОСЯЧИЙ ХВОСТИК, на кінчику якого висить ВЕЛОСИПЕДНЕ КОЛЕСО, його приробили до РОЖЕВОГО ЛІМУЗИНА, а в нім сидить ВЕСЕЛИЙ ГРУЗИН їсть з апетитом КИЇВСЬКІ КОТЛЕТИ, які вкрав ДВОРОВИЙ ПЕС в білих БАЛЕТНИХ ТАПОЧКАХ, а ці тапочки ніс ТОВСТИЙ БЕГЕМОТ в красивій бежевій НОРКОВІЙ ШУБІ , яка коштує 1 АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОЛАР, а він надрукований на ЦУКЕРКОВОМУ ФАНТИКУ, у який загорнули АРОМАТНИЙ БУКЕТ, засунули в РВАНІ ДЖИНСИ, які попливли в БЛАКИТНЕ МОРЕ.

Номер слайду 13

Основні принципи ейдетики: ● незвичайність; ● яскравість образів і ситуацій; ● позитивність.

Номер слайду 14

Методи ейдетики Методи ейдетики — це ігри. тренінг  «Гра зі словами»; метод парадоксальних перетворень; метод асоціативного оживлення; метод послідовних асоціацій тощо.

Номер слайду 15

Голосні звуки Голосні звуки ми співаємо у реченні: ПІВНИК ШУКАВ ЗЕРНО Приголосні глухі звуки Приголосні дзвінкі звуки Глухі звуки зібрано у реченні: ЦАП ХОЧЕ ФІСТАШКИ Дзвінкими є решта звуків. Серед них виділяють сонорні: МАЛИЙ ВОРОН

Номер слайду 16

ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ: тверді, м’які, пом’якшені Літери, що позначають м’якість приголосних на письмі === “ГАРЯЧІ БУКВИ”. Якщо зразу після приголосного стоїть “гаряча буква”, тоді цей звук не може бути твердим. Він м’який або пом’якшений.

Номер слайду 17

ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ: м’які [ ′ ] пом’якшені [ ’ ] 1. [Й] завжди м’який звук. 2. Усі приголосні, що є у реченні, яке мурчить кіт: “ ДЗИРЕ, ДЕ ТИ З’ЇСИ ЦІ ЛИНИ?” 1. Губні [Б, П, В,М,Ф] МАВПА БУФ. 2. Шиплячі [Ж,Ч,Ш,ДЖ] ЩЕ ЇЖДЖУ або Жаба Швидко Чимчикує ДЖунглями. 3. Задньоязикові [Г,К,Х] Гусак Хитро Кахикнув. 4. Глотковий [ Ґ ] ( Хуга гука).

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Використання комп'ютера на уроках розширює можливості учителя під час підбору матеріалу до уроку і форм навчальної роботи, робить уроки яскравими та цікавими, інформаційно та емоційно насиченими.

Номер слайду 21

Правопис апострофа та м’якого знака Подовження та подвоєння приголосних Правопис ненаголошених е та и в коренях слів Спрощення в групах приголосних Завдання 1 Завдання 2 Завдання 1 Завдання 1 Завдання 1 Завдання 2 Завдання 2 Завдання 2

Номер слайду 22

1.З’явитися, зв’язок, дзвякнути,багрянець, духм’яний, дит’ясла, меньший, доньчин. 2.Харьків,медвяний, розмякшити, Васьці, інтерв’ю,листя,сім’я, пюре. 3.Рєпін,сер’йозний, мільйон, присвята, сурмяний, каміньчик, реп’ях, сільський. 4.Волинський,прем’єр, солов’їний, морквяний, мільярд, нюанс, підгір’я, ін’єкція. Визначте прямокутник, в якому всі слова написані правильно, помилки виправте

Номер слайду 23

Осін_ій сум Лист_я без дерев позбавлен_е жит_я. Зірвавшись з гіл_я воно пливе в повітрі перший і остан_ій раз. І хто знає який закон тут більше діє закон тяжін_я чи закон вмиран_я. н т : , , н н н л

Номер слайду 24

Не обминайте люди осін_ьої краси падолисту станьте під кронами дерев подивіться як л_ється тихе згасан_я пожовклого лист_я вбирайте терпкий запах осін_ього бут_ я. Зближен_я з природою це священ_е очищен_я душі що робить нас кращими . , , - , , , н н н н н н т л

Номер слайду 25

Запишіть слова, розкриваючи дужки, в дві колонки: а) ті, у яких подвоюється буква н; б) ті, у яких не подвоюється. Бездога(н)ість, лави(н)ий, скаже(н)ий, леви(н)ий, освітле(н)ість, анте(н)ий, годи(н)ик, огне(н)ий, страше(н)ий, вогня(н)ий, олов’я(н)ий, щепле(н)ий, орли(н)ий, лату(н)ий, горохвя(н)ий, однозмі(н)ий, височе(н)ий, адресова(н)ий, електро(н)ий, незбагне(н)ий (прикм.), реформе(н)ий, тьмя(н)ий, незнище(н)ість, умотивова(н)ість, ешело(н)ий, єди(н)ий.

Номер слайду 26

Перевір себе! бездоганність лавинний скажений левиний освітленість антенний годинник огненний страшенний вогняний олов’яний щеплений орлиний латунний горохвяний однозмінний височенний адресований електронний незбагненний реформений тьмяний незнищенність умотивованість ешелонний єдиний. б Л а г о с л о в е н н е с л о в о щ о г р а т у є Підкресліть першу, літеру прочитайте вислів

Номер слайду 27

Тр_мтить просіка, наосліп єднаючи в_рховіття б_р_з… Мовчать ліси передв_сінні; соки ще не пот_кли від кор_ня, а з_мля поч_ нає бр_ніти у п’янкому солоді. Вставте пропущені літери, поясніть написання е е е е е е е е и и

Номер слайду 28

Ось вибіг віт_р_ць - заш_потіла б_р_за, зап_чалилася вдовиними сльозами. Така тиша навкруги…. З лоточка в з_л_нкуватий полив’яний глек важкими краплями б’є б_р_зовий сік. е е е е е е е е е е

Номер слайду 29

1 2 3 4 Велич, непримиренний, шести, виселка, зерно, хитати, пожерати; починати, згинати, стримено, вітирець, хвилечка, каменя, заберу; дитина, тревога, криниця, дзвенить, вередливий, бренить, витирати; минуле, пиріг, пелехатий, джерело, квітень, застилати. плету, е е е и и и

Номер слайду 30

Вставте, де потрібно, пропущені букви. Якіс_ний, екстремі_ ський, улес_ливий, очис_ний, протестан_ський , буревіс_ник, ненавис_ний, балас_ний, щотиж_невий, аспіран_ський, зап’яс_ний, під’їз_ний, хвас_ливий, щас_ливий, оркестран_ський, п’я_десят, блис_нути, студен_ський, корис_ливий, облас_ний, футури_ ський, п’ємон_ський, рідкіс_ний, мес_ник, асистен_ський, хворос_няк, ус_ний, чес_ний, кіс_лявий, структуралі _ ський. ст т т т т т т т т т т ст ст т т У словах, де спрощення не відбувається, підкресліть другу літеру і прочитаєте вислів

Номер слайду 31

екстремістський протестантський баластний аспірантський зап’ястний хвастливий оркестрантський п’ятдесят студентський футуристський п’ємонтський асистентський хворостняк кістлявий структуралістський

Номер слайду 32

Екстремізм – прихильність до крайніх поглядів і заходів, крайність, фанатизм. Баласт – зайвина, обуза; додатковий вантаж на судні для надання потрібної стійкості при недостатньому корисному вантажі. Футуризм – формалістичний напрямок в мистецтві та літературі на початку ХХ ст., який заперечував реалізм, намагався зруйнувати традиції на користь нового сучасного стилю. Структуралізм –  Конкретно-наукова методологія, що головним завданням висуває дослідження структур об’єктів(внутрішня будова чогось, певний взаємозв’язок складових частин цілого) .

Номер слайду 33

Запишіть подані слова у дві колонки: 1) немає пропущених букв; 2)вставили пропущені букви. Антрак_ний, пес_ливий, осві_чений, хвас_ливий, швидкіс_ний, випус_ний, під’їз_ний, здраст_уйте, іммігран_ський, якіс_ний, зап’яс_ний, аген_ство, віднос_ний, звіс_но, балас_ний.

Номер слайду 34

освічений швидкісний під’їзний здрастуйте якісний відносний звісно антрактний пестливий хвастливий випускний іммігрантський зап’ястний агентство баластний Підкресли другу від початку букву і прочитай закінчення вислову Справжня сміливість… (П. Загребельний) свідків не вимага.

Номер слайду 35

Сьогодні все дуже швидко змінюється, ми активно переймаємо нові віяння, але при цьому залишається щось вічне. Загальна культура людини визначається багатьма чинниками, а серед найголовніших – мовлення, зокрема грамотність.

Номер слайду 36

Презентацію підготувала Погорєла Наталія Олексіївна, учитель української мови та літератури Корсунь-Шевченківської ЗОШ І – ІІІ ст. № 2

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кецова Вікторія Тихонівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
ppt
Додано
29 березня 2018
Переглядів
3708
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку