Презентація "Інтелектуальна драма Б. Брехта «Життя Галілея». Проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень"

Про матеріал
Допомогти учням зрозуміти зміст твору, його ідейно-художні особливості; розвивати навички виділення головних епізодів та деталей, висловлювання своєї думки про прочитане та обґрунтування її; виховувати прагнення до пізнання, до розширення свого круго­зору, почуття відповідальності за свої вчинки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтелектуальна драма Б. Брехта «Життя Галілея». Проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень

Номер слайду 2

Ви, хто вирине з цього потопу,В якому ми захлинулись, Пам’ятайте , коли. Коли будете нам дорікати за хиби,Також про темні часи,Які вас оминули…Б. Брехт. З поезії «До нащадків»

Номер слайду 3

Експрес-тест

Номер слайду 4

Історія створення драми Постать Галілея приваблювала Брехта з різних боків: і як образ революціонера в науці, що перевернув віковічні уявлення про світобудову, і як образ інтелектуала-матеріаліста, що звик покладатися на власний розум, бажаючи своїми відкриттями збагатити людство. П’єса була написана 1938 -1939 рр., коли в газетах було надруковано про розщеплення атома урану. Твір пережив три редакції, у яких частково змінювався зміст його. Однією з причин редакції стала трагедія Хіросіми й Нагасакі. Деякі дослідники пишуть і про третю редакцію, маючи на увазі текст спектаклю театру «Берлінський ансамбль».

Номер слайду 5

Робота з таблицею{37 CE84 F3-28 C3-443 E-9 E96-99 CF82512 B78}Позитивні риси. Негативні риси. Самовідданість у праці; геніальність; любов до науки, до книги; служіння істині. Надання переваги задоволенню потреб у добрій їжі, комфорті; безвідповідальність, схиляння перед сильними світу цього.

Номер слайду 6

Висновки щодо образу. Галілей – суперечлива особистість: великий вчений, але зрадив науку;не залишає місто під час чуми, продовжує дослідження – зрікається свого відкриття, побачивши знаряддя тортур. Створює новий час науки – відчуває смертельний страх перед часом, що минає. Зрадивши себе, знищив найціннішу частину своєї наукової праці.

Номер слайду 7

Пошукова робота. Знайти та виписати афоризми з тексту. «… небо скасоване»; « Сума кутів трикутника не може бути змінена на догоду курії»; «… ніщо не рухається, якщо його не рухати»; «Мислити – це одна з найважливіших насолод людського роду»; «… перемога розуму може бути лише перемогою розумних»; «Нещасна та держава, котра потребує героїв»; «Істина – це дитя часу, не авторитету»; «… той хто не знає істини, тільки дурний. Але хто її знає і називає брехнею, той злочинець».

Номер слайду 8

Домашнє завдання Виконати письмову роботу «Мої враження від драми Б. Брехта «Життя Галілея», вказавши на риси епічного театру.

pptx
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
1879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку