1. Найбільш розповсюдженим музичним інструментом у древніх греків був авлос - духовий інструмент, схожий на сопілку. Раніш цим словом називалася магічна формула, заклинання, мало кому зрозуміле. Та й саме слово служило заклинанням. Що це за слово? (Абракадабра). 2. У "Брокгауза й Ефрона" можна зустріти таке цікаве визначення: "... - це такий стан нижнього шару атмосфери, коли зовсім прозоре при звичайних умовах повітря, утрачає свою прозорість". Про що воно? (Про туман). 3. Скажіть, кого японці називають "конем з розпухлою спиною"? (Верблюда). 4. Японський публіцист Такэси Кайко сформулював "Правило японського чиновника", що складається з трьох "не": не відпочивати, не спізнюватися... Нагадаю, що японці - народ досить парадоксальний. Назвіть третє "не". (Не працювати). 5. Уперше цей герой з'явився в Шарля Перро. Колись він був лицарем, але знаємо ми його не за ім'ям, а завдяки деталі зовнішності, що відрізняє його від інших чоловіків. Хто він? (Синя Борода). 6. Сьогодні перед суспільством стоїть проблема пошуку нових енергоносіїв. Назвіть людину, що першою з описаних у літературі боролася наодинці з енергоустановками дуже перспективного зараз типу? (Дон Кіхот). 7. Перекладіть з давньоєврейської мови "житель пустелі, бедуїн". (Араб). 8. Греки цим словом називали посланців, ми - тільки трохи більше десяти учнів. Що це за слово? (Апостол). 9. Що в людини вдень у п'ять разів краще, а вночі в чотири рази гірше, ніж у кішки? (Зір). 10. Як на думку вчених крокодил рятується від надлишку солей в організмі? (Плаче). 11. Скажіть, як у Давній Греції називали раба-вихователя, що щодня супроводжував дитину в школу і стежив за ним дома? (Педагогом). 12. Це грецьке слово спочатку позначало шахту і рудник, а згодом стало позначати і те, що там добували. Що це за слово? (Метал). 13 По-грецьки це означає "міцний будинок". Напевно, настільки міцний, що йому можна було довірити на збереження державні документи. Що це? (Архів). 14. Дуже довгий час на Олімпійських іграх у Давній Греції був один-єдиний вид легкої атлетики. Який? (Біг). Питання для гри "Брейн-ринг"
Встав у прислів’я назву тварини 1.__________________ на вухо наступив. 2.Брати ___________ за рога. 3.Кидатися, як голодний_________ на ___________. 4.Мов___________, який зірвався з цепу. 5. Куди Макар ____________ не ганяв. 6. Носиться, як______________ з яйцем. 7. Ще й __________ не валявся. 8. Чекаємо, поки_____________ свисне. 9. Метати бісер перед______________. 10. Відігрівати _______________ біля серця. _________________________________________________________________ Роздатковий матеріал до гри «Даугавпілс» (для учнів 5-6 класів)
Використана література: Анашина Н.Ю.Энциклопедия интеллектуальных игор. «Брейн-ринг» «Своя игра», «Эрудит-аукцион». - Ярославль: Академия развития, 2006.-480с. Кизименко В.О. Інтелектуальні ігри. Методика організації та проведення чемпіонату з інтелектуальних ігор. Кіровоград, 2004.-58 с. Кизименко В.О. Теорія і практика інтелектуальних ігор, 2009.-168с. Клуб інтелектуальних ігор: тактика та стратегія. Збірник: частина перша. Кіровоград, 2004.- 101с. Клуб інтелектуальних ігор: тактика та стратегія. Збірник: частина друга. Кіровоград, 2006.- 98 с. Інтернет ресурси.