«Прес-конференція з автором»Попередня підготовка: учні отримують домашнє завдання ознайомитися з біографією письменника та підготувати запитання на прес-конференцію , виступити в ролі журналістів. З числа учнів , які навчаються на високому рівні , учитель обирає « автора « , який дає відповіді на запитання « журналістів» , що стосуються його життя та творчості. Наприклад , на уроці ознайомлення з біографією Артура Конан- Дойля у 7 класі учні задають питання : Яка ваша основна професія?Який свій твір ви вважали найвдалішим ?Кого ви взяли за прототип Артура Конан-Дойля?Чому ви вирішили « вбити» свого героя в останньому оповіданні?В чому ,на вашу думку, причина популярності образу Шерлока Холмса?Чи можна уявити Шерлока Холмса – нишпорку в наші дні ? та інші. В кінці прес-конференції вчитель підводить підсумки. В разі необхідності можна запропонувати одному з учнів –« журналістів « скласти звіт про конференцію. Можна також запропонувати учням ,задаючи запитання, називати видання , яке вони представляють.
Міфи. 6 клас. Вікторина «Чи знаєте ви героїв міфів?»Брата й сестру, через яких стали чергувати день із ніччю, звали …Герой, син річного бога Кефіса й німфи Ліріони, який любив лише себе самого, звали …Богиня, яка покарала Нарциса за зневажене кохання німф, - це …Герой, що вкрав вогонь у богів …Бог, який прикував Прометея, - це …Мати Прометея – це …Герой, що звільнив Прометея, - це …Найсильніший герой Греції …Герой, що мріяв піднятися у небесний простір …Герой, чудесний дар якого заворожував і людей, і звірів, і богів …Статуя дівчини – найкращий витвір якого героя …Герой, у якого слабким місцем була п’ята…
Байка. 6 клас. Гра «Відгадай слово»Основоположник жанру байки. Країна, звідки родом Езоп. Коротке, віршоване, алегоричне оповідання, в якому закладено повчальний зміст. Замаскований спосіб передачі думок. Байки Езопа написані якою мовою? Назвати складові частини байки. Байки І. А. Крилова написані якою мовою?
Гра «Вірю – не вірю»У казці Екзюпері «Маленький принц» 22 частини. Планета Маленького Принца була велика. На планеті Маленького Принца було багато троянд. Свій день Маленький Принц починав з того, що вмивався і прибирав свою планету. Маленький Принц і льотчик зустрілися у саду. Маленький Принц дуже любив троянду. Маленький Принц попросив льотчика намалювати баранця. Землю Маленький Принц відвідав останньою. Маленькому Принцу дуже сподобалося на планеті Ліхтарника. Маленький Принц щасливо повернувся додому.
Прізвище боцмана «Пілігрима»Що відомо про Діка Сенда?Що означає ім’я та прізвище хлопчика?Місто, в якому навчався Дік Сенд. У кого переодягнувся Геркулес, коли рятував Діка?Як називається комаха, яку привіз Бенедикт із мандрівки?Якою була мрія Діка?Яку обіцянку він дав собі?Від чого помер Муані-Лунга?Хто з негрів найбільше допоміг Діку?Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». 6 клас. Літературна гра «Чи уважний ти читач?»
«У літню пору Мурашка, гуляючи по полю, збирала зернятка пшениці і ячменю і запасалася кормами на зиму …»Гра «В гостях у автора» (назвати автора, його твір)«У сильного безсилий винен завжди: Цих прикладів в історії ми досить знаєм,Та ми історій не складаєм,А в байці можем це розповісти…»«А на його долоні лежала Усмішка. Він дивився на неї у білім світлі, яке падало з опівнічного неба, і тихо повторював про себе, знову і знову: «Усмішка, чарівна усмішка…»«Скрудж не викреслив імені Марлі з вивіски…»«Невесела картина з усіх боків, аж до обрію одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі»«Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… І раптом це стерво з доброго дива за палець…»
Переваги інтерактивних форм роботи. Створення ситуації успіху для кожного учня. Активізація пізнавальної діяльності учнів. Стимулювання самостійної роботи на уроках. Формування навичок роботи в групах, парах. Розвиток навичок проєктної діяльностіРозвиток комунікативних вмінь і навичок
Гра «Впізнай героя» (за твором Е. Портер «Полліанна»)1.«…Худорлява дівчинка в сукенці в червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталось то ліворуч, то праворуч, видивляючись когось.» (Полліанна)2.«… володіла старим маєтком Гаррінгтонів та була однією із найбагатших жителів міста…; сувора нетерпляча жінка, «яка при кожнім грюкові дверей чи брязканні ножів хмуриться, виражаючи своїм строгим поглядом незадоволення. Хоча, так чи інакше, ніхто й не чекав від неї привітності чи бодай усмішки» (тітка Поллі)3.«Незважаючи на покірність та страх перед господинею, … іноді проявляла сильний характер (Ненсі)4.«Порався у саду міс Поллі вже чимало років: вирівнював лопатою стежки і полов бур’яни» (старий садівник Том)5.«Чоловік раптом зупинився, його обличчя скривилося від злості:
Мені байдуже, світить сонце чи ні» (Пендлтон) 6. «… на думку …, все в світі відбувається неправильно, навіть дні тижня змінюються не так. Коли настає понеділок, вона бурчить, що краще б це була неділя. А коли принесеш їй холодець, то неодмінно почуєш, що вона хотіла курятини, а коли принесеш курку, то вона скаже, що мріяла про бульйон із ягняти» (Місіс Сноу) 7. «Мені б хотілося мати власний дім, знаєш, щоб там була мама, а не доглядачка. Якщо є домівка, то будуть і родичі, а родичів у мене немає, відколи не стало тата» (Джиммі Бін) 8. «Це дівча діє на хворих краще, ніж щоденна шестиквартова пляшка тонізуючих ліків. Якщо хтось, або щось і зможе вивести містера Пендлтона з похмурого настрою, то тільки вона. Ось чому я дозволив їй зайти» (лікар Чилтон) 9. «Краєчком ока він глянув на свою недільну проповідь, яка починалася «Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри…. А на чистий гладенький аркуш лягли нові рядки: «Веселітесь у Господі й тіштеся, праведні, і співайте із радістю, всі щиросердні!» (Священник Пол Форд)