Презентація Інтерактивні форми та методи на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Підвищити інтерес до уроків зарубіжної літератури; ознайомити з формами та методами інтерактивної роботи на уроках зарубіжної літератури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивні форми та методи на уроках зарубіжної літератури. Бірук Ніна Андріївнаучитель заробіжної літератури <Буцинський ліцей Дубівської сільської ради Волинської області

Номер слайду 2

Мета: Підвищити інтерес до уроків зарубіжної літератури. Активізувати пізнавальну діяльність на уроках літератури. Залучати до навчальної діяльності велику кількість учнів. Створювати позитивний емоційний настрій. Виховувати повагу до літературних та культурних традицій

Номер слайду 3

«У всьому, що створила людина – невичерпне джерело інтересу»В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Творчі здібності учнів беруть свій початок там, де з’являється інтерес, зацікавленість предметом.

Номер слайду 5

Форми та методи інтерактивної роботи на уроці

Номер слайду 6

Літературна дуель. Мозковий штурм. МікрофонІнтерв’ю з письменником. Літературна мандрівка. Гронування. Асоціативний кущ

Номер слайду 7

Вікторина «Чи знаєте ви»«Відгадай слово»Поетична розминка. Бюро літературних знахідок. Гра «Вірю – не вірю»Впізнай героя за його портретом. Гра «Впізнай героя»

Номер слайду 8

Літературна гра (чи уважний ти читач)Гра «В гостях у автора»Літературний диктант. Гра «Слаба ланка»Впізнай книгу за літературними героями«Доповни перелік»Прес-конфенція з автором«Ти мені – я тобі» та ін.

Номер слайду 9

«… у грі розкривається перед дітьми світ і творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку»В. О. Сухомлинський

Номер слайду 10

«Прес-конференція з автором»Попередня підготовка: учні отримують домашнє завдання ознайомитися з біографією письменника та підготувати запитання на прес-конференцію , виступити в ролі журналістів. З числа учнів , які навчаються на високому рівні , учитель обирає « автора « , який дає відповіді на запитання « журналістів» , що стосуються його життя та творчості. Наприклад , на уроці ознайомлення з біографією Артура Конан- Дойля у 7 класі учні задають питання : Яка ваша основна професія?Який свій твір ви вважали найвдалішим ?Кого ви взяли за прототип Артура Конан-Дойля?Чому ви вирішили « вбити» свого героя в останньому оповіданні?В чому ,на вашу думку, причина популярності образу Шерлока Холмса?Чи можна уявити Шерлока Холмса – нишпорку в наші дні ? та інші. В кінці прес-конференції вчитель підводить підсумки. В разі необхідності можна запропонувати одному з учнів –« журналістів « скласти звіт про конференцію. Можна також запропонувати учням ,задаючи запитання, називати видання , яке вони представляють.

Номер слайду 11

Міфи. 6 клас. Вікторина «Чи знаєте ви героїв міфів?»Брата й сестру, через яких стали чергувати день із ніччю, звали …Герой, син річного бога Кефіса й німфи Ліріони, який любив лише себе самого, звали …Богиня, яка покарала Нарциса за зневажене кохання німф, - це …Герой, що вкрав вогонь у богів …Бог, який прикував Прометея, - це …Мати Прометея – це …Герой, що звільнив Прометея, - це …Найсильніший герой Греції …Герой, що мріяв піднятися у небесний простір …Герой, чудесний дар якого заворожував і людей, і звірів, і богів …Статуя дівчини – найкращий витвір якого героя …Герой, у якого слабким місцем була п’ята…

Номер слайду 12

Байка. 6 клас. Гра «Відгадай слово»Основоположник жанру байки. Країна, звідки родом Езоп. Коротке, віршоване, алегоричне оповідання, в якому закладено повчальний зміст. Замаскований спосіб передачі думок. Байки Езопа написані якою мовою? Назвати складові частини байки. Байки І. А. Крилова написані якою мовою?

Номер слайду 13

Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». 8 клас.«Зоряна мандрівка Маленького принца» (Вказати планети та героїв, що заселяли їх)

Номер слайду 14

Гра «Вірю – не вірю»У казці Екзюпері «Маленький принц» 22 частини. Планета Маленького Принца була велика. На планеті Маленького Принца було багато троянд. Свій день Маленький Принц починав з того, що вмивався і прибирав свою планету. Маленький Принц і льотчик зустрілися у саду. Маленький Принц дуже любив троянду. Маленький Принц попросив льотчика намалювати баранця. Землю Маленький Принц відвідав останньою. Маленькому Принцу дуже сподобалося на планеті Ліхтарника. Маленький Принц щасливо повернувся додому.

Номер слайду 15

«Ти мені - я тобі»Робота в групах. Групи отримують завдання опрацювати текст та підготувати запитання по змісту . Учні обмінюються запитаннями ,отримують вичерпні відповіді, самі виставляють оцінки членам групи опонентів.

Номер слайду 16

Прізвище боцмана «Пілігрима»Що відомо про Діка Сенда?Що означає ім’я та прізвище хлопчика?Місто, в якому навчався Дік Сенд. У кого переодягнувся Геркулес, коли рятував Діка?Як називається комаха, яку привіз Бенедикт із мандрівки?Якою була мрія Діка?Яку обіцянку він дав собі?Від чого помер Муані-Лунга?Хто з негрів найбільше допоміг Діку?Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». 6 клас. Літературна гра «Чи уважний ти читач?»

Номер слайду 17

«У літню пору Мурашка, гуляючи по полю, збирала зернятка пшениці і ячменю і запасалася кормами на зиму …»Гра «В гостях у автора» (назвати автора, його твір)«У сильного безсилий винен завжди: Цих прикладів в історії ми досить знаєм,Та ми історій не складаєм,А в байці можем це розповісти…»«А на його долоні лежала Усмішка. Він дивився на неї у білім світлі, яке падало з опівнічного неба, і тихо повторював про себе, знову і знову: «Усмішка, чарівна усмішка…»«Скрудж не викреслив імені Марлі з вивіски…»«Невесела картина з усіх боків, аж до обрію одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі»«Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… І раптом це стерво з доброго дива за палець…»

Номер слайду 18

Переваги інтерактивних форм роботи. Створення ситуації успіху для кожного учня. Активізація пізнавальної діяльності учнів. Стимулювання самостійної роботи на уроках. Формування навичок роботи в групах, парах. Розвиток навичок проєктної діяльностіРозвиток комунікативних вмінь і навичок

Номер слайду 19

Гра «Впізнай героя» (за твором Е. Портер «Полліанна»)1.«…Худорлява дівчинка в сукенці в червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталось то ліворуч, то праворуч, видивляючись когось.» (Полліанна)2.«… володіла старим маєтком Гаррінгтонів та була однією із найбагатших жителів міста…; сувора нетерпляча жінка, «яка при кожнім грюкові дверей чи брязканні ножів хмуриться, виражаючи своїм строгим поглядом незадоволення. Хоча, так чи інакше, ніхто й не чекав від неї привітності чи бодай усмішки» (тітка Поллі)3.«Незважаючи на покірність та страх перед господинею, … іноді проявляла сильний характер (Ненсі)4.«Порався у саду міс Поллі вже чимало років: вирівнював лопатою стежки і полов бур’яни» (старий садівник Том)5.«Чоловік раптом зупинився, його обличчя скривилося від злості:

Номер слайду 20

Мені байдуже, світить сонце чи ні» (Пендлтон) 6. «… на думку …, все в світі відбувається неправильно, навіть дні тижня змінюються не так. Коли настає понеділок, вона бурчить, що краще б це була неділя. А коли принесеш їй холодець, то неодмінно почуєш, що вона хотіла курятини, а коли принесеш курку, то вона скаже, що мріяла про бульйон із ягняти» (Місіс Сноу) 7. «Мені б хотілося мати власний дім, знаєш, щоб там була мама, а не доглядачка. Якщо є домівка, то будуть і родичі, а родичів у мене немає, відколи не стало тата» (Джиммі Бін) 8. «Це дівча діє на хворих краще, ніж щоденна шестиквартова пляшка тонізуючих ліків. Якщо хтось, або щось і зможе вивести містера Пендлтона з похмурого настрою, то тільки вона. Ось чому я дозволив їй зайти» (лікар Чилтон) 9. «Краєчком ока він глянув на свою недільну проповідь, яка починалася «Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри…. А на чистий гладенький аркуш лягли нові рядки: «Веселітесь у Господі й тіштеся, праведні, і співайте із радістю, всі щиросердні!» (Священник Пол Форд)

Номер слайду 21

Дякую за увагу

pptx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
2540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку