Презентація "Інтерактивний прийом «Мозковий штурм» на етапі мотивації навчальної діяльності й актуалізації опорних знань"

Про матеріал

Для організації інтерактивного навчання використовують різні технології та прийоми. Найбільш популярним серед них є «Мозковий штурм». У даній методичній розробці викладач ділиться досвідом впровадження інтерактивних форм навчання на заняттях з математики, а саме використання інтерактивного прийому «Мозковий штурм» на етапі мотивації навчальної діяльності й актуалізації опорних знань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему: Інтерактивний прийом «Мозковий штурм» на етапі мотивації навчальної діяльності й актуалізації опорних знань. Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України“Немішаївський агротехнічний коледж”Підготувала викладач-методист Криворучко Яна Сергіївна

Номер слайду 2

Впровадження інтерактивних форм навчання – один із найважливіших напрямів удосконалення підготовки студентів у сучасному вищому навчальному закладі. Навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх студентів. Основні методичні інновації пов'язані сьогодні із застосуванням саме інтерактивних методів навчання. Вступ

Номер слайду 3

Три форми взаємодії викладача та студентів: Пасивна. АктивнаІнтерактивна

Номер слайду 4

Пасивне навчання. Пасивна форма навчання – це форма взаємодії викладача та студентів, при якій викладач керує ходом заняття і є основною діючою особою, а студенти виступають в ролі пасивних слухачів, які виконують вказівки викладача.

Номер слайду 5

Активне навчання. Активна форма навчання – це форма взаємодії викладача та студентів, при якій вони взаємодіють один з одним в процесі заняття і студенти вже не пасивні слухачі, а активні учасники.

Номер слайду 6

Інтерактивне навчанняІнтерактивна форма навчання («Inter» – це взаємний, «act» – діяти) – означає взаємодіяти, знаходитись у режимі бесіди, активного діалогу з чим-небудь (комп'ютером) або ким-небудь (людиною).

Номер слайду 7

Завдання інтерактивних форм навчання :пробудження інтересу у студентів до навчання; ефективне засвоєння навчального матеріалу; самостійний пошук студентами шляхів і варіантів розв'язання навчальної задачі (вибір одного із запропонованих варіантів або знаходження власного варіанта та обґрунтування розв'язку); установлювання взаємодії між студентами, навчання працювати в команді, проявляти терпимість до будь-якої точки зору, поважати право кожного на свободу слова; вироблення навиків висловлювати та відстоювати власну думку; формування життєвих і професійних навиків;

Номер слайду 8

Відповідно до мети та форми організації навчальної діяльності виділяють чотири групи інтерактивних технологій: Технології кооперативного навчання. Колективно-групового навчання. Ситуативне моделювання. Опрацювання дискусійних питаньІнтерактивні технології

Номер слайду 9

Навчити студентів успішно спілкуватися, використовувати навички активного слухання, висловлювати власні думки, переконувати й бути переконливими, розуміти інших, ставити запитання й відповідати на них допомагають інтерактивні технології колективно-групового навчання.Інтерактивні технології колективно-групового навчання

Номер слайду 10

Методики групового навчання. Мозковий штурм. Незакінчене речення. Навчаючи-вчусь. Мікрофон. Ажурна пилка. Опорні (ключові) слова Коло ідей. Дерево рішень. Робота в групах

Номер слайду 11

Мозковий штурм. Мозковий штурм (мозкова атака,braine storming) — інтерактивний метод оперативного розв'язання проблеми на основі стимулювання творчої активності студентів. Мозковий штурм може проводитись:індивідуально;у парах; у малих групах;цілою групою.

Номер слайду 12

Мозковий штурм Вироблення спільними зусиллями кількох рішень конкретної проблеми. Збирання якомога більшої кількості ідей щодо проблеми від студентів протягом обмеженого періоду. Розвиток, комбінація та модифікація як своїх, так і чужих ідей. Відсутність будь-якої критики. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. Мета:

Номер слайду 13

Основні правила мозкового штурму Кожен може вільновисловлювати пропозиціїБудь-які пропозиціїприймаються. Не критикувати висловиіншого. Можна ідеї уточнювати,розвивати, модифікувати. Студенти висловлюються по черзі, точно і стисло

Номер слайду 14

Приклад 1. Тема: «Прямокутний паралелепіпед»Етап. Активізація та корекція опорних знань. «Мозковий штурм» у малих групах. Формуються групи по 4-5 чоловік. Картки-завдання містять такі питання: Многогранник має 6 граней і 7 вершин. Скільки він має ребер?Призма має 10 граней. Який многокутник лежить в її основі?Якими фігурами є бічні грані прямого паралелепіпеда?Етап. Мотивація навчальної діяльності . «Мозковий штурм» цілою групою. Викладач формулює проблему у вигляді запитання (висування проблемного питання): Чи існує паралелепіпед, усі грані якого прямокутники? Квадрати?Як тоді буде називатись такий паралелепіпед?

Номер слайду 15

Приклад 2. Тема: «Степенева функція, її графіки та властивості»Етап. Мотивація навчальної діяльності . «Мозковий штурм» цілою групою. Постановка проблемного запитання. Назвіть способи розв'язування таких ірраціональних рівнянь?  Останнє ірраціональне рівняння неодноразовопропонувалось на Зовнішньому незалежному оцінюванні, яке легко можна розв’язати, використовуючи означення та властивості степеневої функції.

Номер слайду 16

Приклад 3. Тема: «Конус, його елементи. Бічна і повна поверхня»Етап. Мотивація навчальної діяльності і актуалізація опорних знань. «Мозковий штурм» цілою групою. Пропоную студентам пригадати які основні питання розглядались при вивченні циліндра і визначити, що потрібно розглянути у зв'язку з вивченням нового геометричного тіла, користуючись «готовими» знаннями про циліндр. Чітко формулюю запитання: Які питання потрібно розглянути при вивченні конуса?Пропоную студентам висловити ідеї. Записую на дошці в порядку їх виголошення. Кількість ідей заохочується. Нагадую правила «Мозкового штурму». В результаті такої роботи студенти складають план заняття і формулюють його мету.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Успіхів у використанні інтерактивних форм навчання на заняттях!Дякую за увагу!

pptx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
9977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку