Для організації інтерактивного навчання використовують різні технології та прийоми. Найбільш популярним серед них є «Мозковий штурм». У даній методичній розробці викладач ділиться досвідом впровадження інтерактивних форм навчання на заняттях з математики, а саме використання інтерактивного прийому «Мозковий штурм» на етапі мотивації навчальної діяльності й актуалізації опорних знань.
Презентація на тему: Інтерактивний прийом «Мозковий штурм» на етапі мотивації навчальної діяльності й актуалізації опорних знань. Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України“Немішаївський агротехнічний коледж”Підготувала викладач-методист Криворучко Яна Сергіївна
Впровадження інтерактивних форм навчання – один із найважливіших напрямів удосконалення підготовки студентів у сучасному вищому навчальному закладі. Навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх студентів. Основні методичні інновації пов'язані сьогодні із застосуванням саме інтерактивних методів навчання. Вступ
Завдання інтерактивних форм навчання :пробудження інтересу у студентів до навчання; ефективне засвоєння навчального матеріалу; самостійний пошук студентами шляхів і варіантів розв'язання навчальної задачі (вибір одного із запропонованих варіантів або знаходження власного варіанта та обґрунтування розв'язку); установлювання взаємодії між студентами, навчання працювати в команді, проявляти терпимість до будь-якої точки зору, поважати право кожного на свободу слова; вироблення навиків висловлювати та відстоювати власну думку; формування життєвих і професійних навиків;
Навчити студентів успішно спілкуватися, використовувати навички активного слухання, висловлювати власні думки, переконувати й бути переконливими, розуміти інших, ставити запитання й відповідати на них допомагають інтерактивні технології колективно-групового навчання.Інтерактивні технології колективно-групового навчання
Мозковий штурм Вироблення спільними зусиллями кількох рішень конкретної проблеми. Збирання якомога більшої кількості ідей щодо проблеми від студентів протягом обмеженого періоду. Розвиток, комбінація та модифікація як своїх, так і чужих ідей. Відсутність будь-якої критики. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. Мета:
Приклад 1. Тема: «Прямокутний паралелепіпед»Етап. Активізація та корекція опорних знань. «Мозковий штурм» у малих групах. Формуються групи по 4-5 чоловік. Картки-завдання містять такі питання: Многогранник має 6 граней і 7 вершин. Скільки він має ребер?Призма має 10 граней. Який многокутник лежить в її основі?Якими фігурами є бічні грані прямого паралелепіпеда?Етап. Мотивація навчальної діяльності . «Мозковий штурм» цілою групою. Викладач формулює проблему у вигляді запитання (висування проблемного питання): Чи існує паралелепіпед, усі грані якого прямокутники? Квадрати?Як тоді буде називатись такий паралелепіпед?
Приклад 2. Тема: «Степенева функція, її графіки та властивості»Етап. Мотивація навчальної діяльності . «Мозковий штурм» цілою групою. Постановка проблемного запитання. Назвіть способи розв'язування таких ірраціональних рівнянь? Останнє ірраціональне рівняння неодноразовопропонувалось на Зовнішньому незалежному оцінюванні, яке легко можна розв’язати, використовуючи означення та властивості степеневої функції.
Приклад 3. Тема: «Конус, його елементи. Бічна і повна поверхня»Етап. Мотивація навчальної діяльності і актуалізація опорних знань. «Мозковий штурм» цілою групою. Пропоную студентам пригадати які основні питання розглядались при вивченні циліндра і визначити, що потрібно розглянути у зв'язку з вивченням нового геометричного тіла, користуючись «готовими» знаннями про циліндр. Чітко формулюю запитання: Які питання потрібно розглянути при вивченні конуса?Пропоную студентам висловити ідеї. Записую на дошці в порядку їх виголошення. Кількість ідей заохочується. Нагадую правила «Мозкового штурму». В результаті такої роботи студенти складають план заняття і формулюють його мету.