20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Презентація "Київська держава за перших князів. Поетизація давньоруської минувшини у баладі О.С. Пушкіна “Пісня про віщого Олега"

Про матеріал
З’ясувуються причини і умови становлення держави, зміни в суспільно-економічному і політичному устрої, час і умови правління перших київських князів. Розширюються знання учнів про втілення у творчості О.С. Пушкіна історії Київської Русі; показано обробку поетами літописних джерел на прикладі “Пісні про Віщого Олега.” ; розвивається вміння використовувати раніше здобуті знання, прослідкувуються причинно-наслідкові зв’язки, робота з картою та історичними джерелами; виховується почуття патріотизму, поваги до своєї історії
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Київська держава за перших князів. Поетизація давньоруської минувшини у баладі О. С. Пушкіна “Пісня про віщого Олега” “

Номер слайду 2

Мета: з’ясувати причини і умови становлення держави, зміни в суспільно-економічному і політичному устрої, час і умови правління перших київських князів. Розширити знання учнів про втілення у творчості О. С. Пушкіна історії Київської Русі; показати обробку поетами літописних джерел на прикладі “Пісні про Віщого Олега.” ; розвивати вміння використовувати раніше здобуті знання, прослідкувати причинно-наслідкові зв’язки, працювати з картою та історичними джерелами; виховувати почуття патріотизму, поваги до своєї історії

Номер слайду 3

Тип уроку: інтегрований урок(світова література- історія України)Форма уроку: історико-літературна подорож. Обладнання: карта, портрети князів, карта подорожі, репродукція картини Васнєцова “Прощання Олега з конем”, О. Олесь”Княжа Русь”, комп’ютер, демонстраційна дошка, проектор, відеокліп “Моя Україна” (Н. Бучинська), картки самооцінювання

Номер слайду 4

Епіграф : “Справжня влада – це мудрість “ Сократ

Номер слайду 5

Хід урокуІ. Організаційна частинаІІ. Актуалізація опорних знань 1. Слово вчителя літератури. Асоціативний кущ художні засоби ліро-епічний жанр незвичайна подія Балада драматизм стислість почуття ліричного героя фантастика використання діалогу. Вставити пропущені слова. Літературна балада – авторський віршований… твір фантастичного, історико- героїчного чи … змісту, у якому напруженість … зумовлена внутрішнім конфліктом героя; за змістом і формою подібна до…; побудована традиційно: експозиція, зав’язка, …, розв’язка ліро-епічний , соціально-побутового , сюжету, народної, кульмінація

Номер слайду 6

2. Слово вчителя історії Робота з картою. Які території заселяли селяни-слов’яни у VІІІ – ІХ ст.? На які гілки вони ділилися?Яку територію заселяли східні слов’яни?

Номер слайду 7

ІІІ Вивчення нового матеріалу1. Вчитель літератури Презентація “Повісті минулих літ”“ Се повісті минулих літ, звідки почалася Руська Земля, хто в Києві першим став князювати і звідки Руська Земля стала бути”Проблемні питання: Чим більше повинен керуватися володар: силою чи мудрістю?Чи можна змінити свою долю?

Номер слайду 8

Карта подорожі№1 Руська земля пішки №2 Київ№3 Правління Аскольда , на човнах. Діра №4 Київська Русь на конях за Олега №5 Київська Русь за Ігоря

Номер слайду 9

2. Перша станція. Формування нової держави Довести, що формування нової держави розпочалося під назвою ”Руська земля”Як виникла назва “Русь” (три версії)

Номер слайду 10

Робота з опорною схемою Ознаки виникнення держави соціально-економічні соціально-політичніудосконалення знарядь необхідність установлення праці правил поведінки через закон індивідуальне управління всіма сферами життягосподарствопоява приватної власності правопорядок в країнівідокремлення знаті захист від ворогівзахист власності ДЕРЖАВА

Номер слайду 11

Словникова робота. Соціальний стан Віщий. Хозари. Царгород. Отроки. Тризна фатум

Номер слайду 12

Вчитель літератури Уривок з “Пісні про віщого Олега” - Чому саме князь Олег зацікавив О. Пушкіна?- З якою метою поет використовує застарілі слова – архаїзми в баладі?

Номер слайду 13

3. Друга станція. Виникнення Києва. Де виник Київ? Чому саме тут? Коли?Які історичні джерела про це свідчать? Композиція твору “Пісня про віщого Олега” Яка тема балади? Ідея?

Номер слайду 14

3 Третя станція. Правління Аскольда і Діра. О. Олесь “Аскольд і Дір”. Літературний монтаж. Колективний аналіз за запитаннями. Хто за походженням Аскольд і Дір?З яким проханням зверталися до князя? Куди вони дісталися на човнах? Кому дані народи платили данину? Чим завершилася сутичка з хозарами?Що характерно для їх правління?

Номер слайду 15

Рольова гра “Вживання в образ”Інсценізація “Зустріч Олега з віщуном”МОЛОДЦІ !!!

Номер слайду 16

О. С. Пушкін “Пісня про віщого Олега”. Як чарівник характеризує себе та інших волхвів? В чому сила віщуна?"Все в твоїх руках". В одному місті жив мудрець. Городянин, який жив по сусідству, дуже йому заздрив і вирішив висміяти його в очах людей. Спіймав метелика, затиснув його в долонях і задав запитання мудрецю: "Що в мене в руці: живе чи неживе?" А сам подумав, якщо мудрець відповість "живе", то він стисне сильніше долоню, і метелик помре; а скаже "неживе" - розкриє долоню, і метелик полетить. Мудрець думав всього одну хвилину і дав таку відповідь: "Все в твоїх руках“ Що можна сказати про зіткнення людини зі своєю долею? (дискусія філософів)

Номер слайду 17

Презентація картини В. Васнєцова “Прощання віщого Олега з конем”

Номер слайду 18

5. Четверта станція. Київська Русь за правління Олега. Робота в групах І група Походження Олега. Сутичка Олега з Аскольдом. У чому трагізм образу князя Олега у “Пісні про віщого Олега”? ІІ група. Внутрішня політика Олега. Порівняння реального князя Олега та його поетичного образу ІІІ група. Зовнішня політика Олега. За що князь Олег заслужив собі ім’я “віщий” та велику пошану на Русі ?Віщий?

Номер слайду 19

Прийом “Мікрофон”Як ви оцінюєте правління князя Олега?

Номер слайду 20

6. П' ята станція Правління Ігоря. Походження князя Робота з підручником (внутрішня та зовнішня політика) Повстання в Іскоростені 945 року)

Номер слайду 21

7.Інсценізація уривку з твору О. Олеся “Княжа Русь””

Номер слайду 22

Метод “Прес”позиція: “Я вважаю, що…”обгрунтування: “…тому, що…”приклад: “наприклад…”висновок: “Отже (тому), я вважаю…” Чим більше повинен керуватися володар: силою чи мудрістю?

Номер слайду 23

Рефлексія. Моя Україна

Номер слайду 24

ІV . Самооцінювання. V. Домашнє завдання. Вивчити напам’ять уривок з “Пісні про віщого Олега”; Намалювати малюнки; Опрацювати статтю підручника “Історія України”.

pptx
Додано
20 березня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку