Презентація – кластер «Греко-перські війни»

Про матеріал

Прийом «Кластер» - один із прийомів критичного мислення (графічний спосіб організації навчального матеріалу). Кластер «Греко-перські війни» можна використовувати з метою вивчення теми та під час узагальнення вивченого матеріалу.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КЛАСТЕР «Греко – перські війни»Завдання: Визначити змістові частини теми. Розташувати їх у певному порядку у вигляді грон винограду.

Номер слайду 2

«Греко – перські війни»Привід. Причини. Основні подіїГрецькі полководціПричини перемоги греків. Значен-ня. Нега-тивніПози-тивніНаслідки

Номер слайду 3

Причина: Захоплення персами малоазійських міст

Номер слайду 4

Причина: Перекриття персами Проток Босфору та Дарданелли, внаслідок чого було припинено контакти Греції з містами – колоніями на Чорному морі

Номер слайду 5

Причина: Панування на Середземному морі. Прагнення персів підкорити всю Грецію

Номер слайду 6

Привід до війни: Приводом до війни була допомога військовими кораблями, надана Афінами та Еретрією з острова Евбеї 500 повсталим проти перського панування грецьким полісами у Малій Азії. Центром повстання було місто Мілет.

Номер слайду 7

Марафонська битва (12 вересня 490 до н. е.)

Номер слайду 8

Битва при Фермопілах (липень 480 р. до н.е.)

Номер слайду 9

Саламінська битва (вересень 480 до н. е.)

Номер слайду 10

Битва при Мікале (27 серпня 479 року до н. е.)

Номер слайду 11

Перший Афінський морський союз(478 р. до н.е.)

Номер слайду 12

Битва при Платеях (479 р. до н.е.)Вид на Платейску рівнину, на якій відбулося бій. Гравюра 1829 року

Номер слайду 13

Мільтіад (близько 550 до н. е. – 489 до н. е.) – афінський полководець. Коли персидське військо почало наближатися до меж Аттики, Мільтіад був вибраний в число 10 стратегів для майбутньої війни. Знайомий з персидською тактикою, Мільтіад переконав військову раду дати битву персам у відкритому полі. Отримавши завдяки добровільній поступливості решти стратегів в свої руки головне начальство над військом, Мільтіад скористався всіма вигодами місцеположення і, сильним натиском приголомшивши ворога, отримав над ним блискучу перемогу (у вересні 490 до н. е.) при Марафоні.

Номер слайду 14

Леонід (нар. до 540 р. до н. е. — 11 серпня 480 р. до н. е.) — спартанський цар. Син царя Анаксандріда II, який вважався нащадком Геракла. Спартою керував з 491 р. до н. е. по 480 р. до н. е. Загинув у серпні 480 р. до н. е. у битві при Фермопілах.

Номер слайду 15

Фемісто́кл (524 до н. е. — 459 до н. е.) — афінський політик, стратег, один з лідерів демосу. Був одним з організаторів спротиву перській навалі 480—479 рр. до н.е, підтримуючи водночас таємні зв'язки із Ксерксом. Саме Фемістокл повідомив царю про наміри грецького командування відвести флот з Саламінської протоки і тим самим спровокував атаку персів. Згодом, щоправда, афінського стратега вважали «батьком» Саламінської перемоги. За порадою Фемістокла Ксеркс швидко залишив Грецію з більшою частиною війська.

Номер слайду 16

Павсаній (? — 467 до н. е.) — спартанський полководець епохи греко-перських війн. Після смерті царя Леоніда І в Фермопільсь-кій битві став регентом його сина Плістарха. На чолі всегрецької армії одержав перемогу над перським військом при Платеях.

Номер слайду 17

Причини перемоги греків над персами: Греки захищали власну Батьківщину. Греки добре знали місцевість. Талант грецьких полководців. Греки змогли об’єднатись для боротьби з ворогом. У війську персів були різні підкорені народи.

Номер слайду 18

Позитивні наслідки перемоги над персами для греків: Області Малої Азії, райони Егейського та Чорного морів були відкриті для греків. Економічний, політичний, культурний розквіт Греції в ІІ пол. V ст. до н.е. досяг найвищого рівня.

Номер слайду 19

Перемога над персами призвела до загострення стосунків між Афінами та Спартою. Кожна з цих держав вважала, що саме вона зробила вирішальний внесок у перемогу. Всередині полісів також виникли проблеми. У Спарті 464 р. до н.е. повстали раби, а в Афінах почалась напружена боротьба за владу. Негативні наслідки перемоги над персами для греків:

Номер слайду 20

Значення перемоги греків над персами: Під час війни з персами греки вперше об’єдналися для того, щоб захистити від нападників всю Грецію, а не тільки рідне місто. Війна показала, що могутня колись Перська імперія слабне і починає занепадати.

Номер слайду 21

Література та ресурси Інтернет: А.І. Мироненко, О. П. Мокрогуз Усі уроки «Інтегрований курс Всесвітня історія історія України» 6 клас – Харків. Видавнича група «Основа», 2014 Т. Ладиченко, Я. Камбалова, Т. Теремецька Викладання Всесвітньої історії 6 клас – Київ Видавництво «Аконіт», 2006 О. Г. Бандровський, В. С. Власов Всесвітня історія. Історія України. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ «Генеза», 2014 Матеріали «Вікіпедії».Ілюстративний матеріал взято з Інтернету.

Перегляд файлу

Кластер «Греко-перські війни»

Завдання учням:

  •         Визначте змістові частини теми «Греко–перські війни».
  •         Розташуйте їх у певному порядку у вигляді грон винограду.
  •     Учні мають визначити складові: причини, привід, основні події, грецькі полководці, причини перемоги греків над персами, наслідки та значення.

D:\Новий Держ Станд 6 кл\Уроки_узагальнення\Антична грецька цивілізація класичної доби Урок_Гра\1.jpg

 

  •     Кожна з «виноградин», являється гіперпосиланням.

Кластер можна використати як під час вивчення теми, так і під час узагальнення вивченого.

Наприклад:

Причини греко – перських війн:

D:\Робоча папка\Нова гра\file1de5a68435cbf1e2b1d0f093491aea76.jpg

D:\Робоча папка\Нова гра\war014.jpg

Гіперпосилання на 1 причину (Захоплення персами

Малоазійських міст)

 

Гіперпосилання на 2 причину (Перекриття персами Проток Босфору та Дарданелли, внаслідок чого було припинено контакти Греції з містами – колоніями на Чорному морі)

 

Гіперпосилання на 3 причину

(Панування на Середземному морі. Прагнення персів підкорити всю Грецію).

 

  •     Можна запропонувати учням згадати, що вони знають про грецьких полководців, про головні битви…
  •     Особливу увагу слід звернути на причини перемоги греків над персами (а саме обєднання греків проти  спільного ворога).
  •     Необхідно поставити учням питання: «Які висновки мають зробити сучасні українці, вивчаючи досвід боротьби греків у греко – перських війнах?»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Наталія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ісайкін Микола
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Jegustivska Galy
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шмигарьова Оксана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Lagno Valeria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Глушакова Ksenia Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Петруняк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Bila Elen
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
zip
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
19 липня 2018
Переглядів
18128
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку