Формуємо ключові компетентностіКультурна. Вільне володіння державною мовою. Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами. Математична. Інноваційність. Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Навчання впродовж життя. ЕкологічнаІнформаційно-комунікаційна. Громадянські та соціальні компетентностіПідприємливість і фінансова грамотність. Ми виховуємо учня не як носія знань,а як людину, яка має жити всуспільстві і приносити йому користь. В. О. Сухомлинський
Сучасний урок , зорієнтований на реалізацію компетентнісного підходу в навчанні, має вирішувати ряд завдань. Підвищення рівня мотивації учнів Ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиціФормування навичок отриму- вати, осмислювати,використовувати інформацію з різних джерел. Здійснення організаційної чіткості та оптимізації кожного уроку. Підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів
Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами. Яке слово у множині матиме різні значення, якщо його вимовити по-різному:а) староста;б) вигода;в) орган;г) провід;д) образ. Вам на електронну адресу надійшов вітальний лист, який мав такий підпис: «З глибокою повагою, випускник 2022 року Сергій Петренко». Чи правильно хлопець ужив розділові знаки?
Екологічна компетентність{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}заелахівтирюямецівхуряіавотахіиналовемазгутільах. У плетінці оселилося явище природи й для конспірації назвалося різними іменами. Якщо ви правильно їх визначите й із виділених літер складете слово, то дізнаєтеся, кому взимку найважче.(завія, метелиця, завірюха,хуртовина, віхола, заметіль, хуга) ТРМВИНАА (тваринам)Ігрові технології, вправа «Плетінка»,українська мова, 5 клас, тема «Синоніми»
Уроки РМ5 клас. Діалог на тему «Що означає бути другом природи?»6 клас. Переказ тексту публіцистичного стилю «Нам жити на цій планеті».7 клас. Твір на основі власних спостережень «Як посадити дерево».8 клас. Твір-опис «Село майбутнього».9 клас. Переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням «Врятувати Дніпро». Завдання: уявіть, що ви - екологи. Складіть програму щодо порушеної в тексті проблеми.
Орфографічний практикум, 6 клас. Словниковий диктант. Після вивчення теми «Іменник» учні мають правильно написати і запам`ятатислова: Земля, енергія, Сонце, океан, довкілля, Червона книга, лебеді, первоцвіти,дощ, природа, водогін,гілля, лелека, енергоресурси, цивілізація, водопостачання. Вибірковий диктант. З перелічених нижче слів випишіть такі, що стосуються теми «Забруднення». Генетично модифіковані, гомеопатія, канцерогени, пестициди,випромінювання, ксенобіотики, екологічна криза. Інтерактивні форми роботи. Творчі завдання «Занурення», уроки мови, 9 клас. Напишіть твір-занурення (потрібно уявити себе запропонова-ним явищем, предметом тощо, увійти в його внутрішній стан), обравши завдання до душі:1. Описати почуття веселих пригод явища.2. Уявити, що вода несе загрозу оточенню із вказівкою на при-чини.3. Уявити що відчуває краплина, яка повертає життя рослина, тваринам, людині.4. Уявити, що вода втікає від джерела забруднення, отруєння.
Уроки української літератури, 6 клас. Опрацювавши оповідання Євгена Гуцала «Лелеченя», Михайла Слабошпицького «Мій друг лелека», Миколи Вінграновського «Сіроманець»,РОЗМІРКОВУЄМО: Чому саме людяність у ставленні до живого світу робить людину справжнім господарем? Від чого, на твою думку, залежить рівновага у стосунках людини з природою, з тваринним світом?Чи знаєш ти історію легендарного собаки Патрона, який став героїчним учасником битви за Україну?
Інформаційно-комунікаційна компетентність- Удосконалення вмінь використовувати додаткову літературу.- Проведення інформаційних диктантів.- Вироблення вмінь складати схеми та читати їх.- Стимулювання критичного ставлення до повідомлень засобів масової інформації. Виховання загальної інформаційної культури. Проєктна робота на основі мультимедійних технологій.
Навчання впродовж життя. Написання учнями повідомлень, рефератів, самостійних творчих робіт. Використання випереджальних завдань, що передбачають активну самостійну та самоосвітню діяльність учнів. Залучення учнів до роботи в МАН. XІ обласний літературний конкурс «Відлуння заповітів земляків» (ІІІ м.)ІV обласний конкурс казки «Місце, де співає душа» (ІІ м.)Конкурс-захист наукових робіт (ІІІ м.)
Громадянські та соціальні компетентностіРозмірковуємо!- Що таке – патріотизм? Кого можна вважати справжнім патріотом сьогодні?Міркування доречні на уроках вивчення повісті Івана Франка «Захар Беркут», «Слова о полку Ігоревім», при вивченні життєвого шляху письменників, при проведенні годин спілкування.
Формуємо компетентність. Вправа. Моя буква Мета: Дізнатися більше один про одного. Час: 10 хвилин. Хід вправи: Кожен учасник отримує картку з певною буквою і називає її. Упродовж двох хвилин кожен має дібрати якомога більше слів, що їх описують і починаються саме на обрану літеру. Наприклад, якщо дитині дісталася літера «В», то можна сказати, що вона весела, вправна, витримана, вірна тощо. Кожен учасник ділиться своїми словами з іншими. Напишіть побажання воїну України, яке починається на першу букву вашого іменіГромадянські та соціальні компетентності