Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Передбачає окреслення нових знань у процесі викладання, створення атмосфери задоволення від інтелектуальної праці. Відчуття збагачення знаннями спонукає учнів до самовдосконалення. Метод створенняситуації новизнинавчальногоматеріалу
Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Методпізнавальнихігор. Сприяє створенню емоційно-піднесеної атмосфери, засвоєнню матеріалу за допомогою емоційно насиченої форми його відтворення. Пізнавальні ігри (ділові, дидактичні, рольові, ситуативні, словесні дуелі, ігри-конкурси) моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію явищ.
Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Метод опори на життєвий досвід учнів. Полягає у використанні в у навчальному процесі життєвого досвіду учнів (фактів, явищ, які вони спостерігали в житті, навколишньому середовищі або в яких самі брали участь) як опори при вивченні нового матеріалу. Це викликає в учнів інтерес.
Завдання: зі вставлених букв скласти продовження до вислову Володимира Сосюри: «Любіть Україну у сні й на яву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і….». І…мобілізувати, к…зацтво, пі…вагона, у(в) лісі, …й-богу, Ки…вщина, проні…ся, с…лдат, на…лєш, покл…нитися, о…ва, п…єса, Микола…в, сполуче…ня, у(в) вікні. (Відповідь: мову її солов'їну). Завдання: зі вставлених букв скласти продовження до вислову Тараса Шевченка: «В своїй хаті…»Медаль…он, Філіп…іни, і…раціоналізм, г…рячка, пі…версти, пі…дашшя, к…чан, вибр…хувати, про…ьба, завм…рати, прова…ля, б…гатир (у значенні багач), ч…пляти, пі…віку, сх….пити, гі…ля, межиріч…. (Відповідь: й правда, і сила, і воля). Завдання: зі вставлених букв скласти продовження до вислову Тараса Шевченка: «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, …». Аквар…ум, Мі…сурі, бо…ваніти, гл…сарій, кі…ті, р…сте, огуди…ня, пр….зидент, міц…ю, пішов у(в)же, Га…рі, тр…в'янистий, буль…он, бру…то, в…личати, підні…ся, барел…єф. (Відповідь: й свого не цурайтесь). Мотивують учнів до навчальної діяльності та покращують їх правописну компетентність
Цей метод дає можливість залучити кожного учня до роботи на уроці. Полягає в тому, що кожен учень стисло записує на папері відповіді на запитання: “ Які з тих знань, умінь,способів дій, що отримали на уроці, вони візьмуть із собою для використання на іншихуроках, у житті, при виконанні домашніх завдань тощо?” Папірці з відповідями складають у рюкзак
Прокоментуйте відомий афоризм:“Ми слухаємо не промову, мислухаємо людину, яка говорить з нами” «А вот у меня в галавє завсегди такийводеволь, што только мерсі, потому —образованний чоловєк»Який прихований змістмістить цей афоризм?Обговорення з учнями побаченого:- Як ви розумієте вислів головного героя:«Платье, ведь, – первое дело, по платьювстречают…»?Які засоби у своїй промові використовував головний герой для переконання неосвіченої аудиторії – родини Сірків?Чи зрозуміли щось із цієї промови слухачі?- Чи була переконливою його промова? Він досяг своєї мети?
Перегляд мультфільму «Жив собі чорний кіт», режисер Ю. Марченко (05:49хв.)«Жив собі чорний кіт... чи «біла ворона» Складіть власне висловлювання на тему: «Що робити в сучасному суспільстві тим, хто відрізняється від інших?» Перегляд мультфільму «Хмарно з проясненнями» (5хв.)Складіть власне висловлювання на тему: «Чи готовий я поступатися власними інтересами заради дружби?»
Похвала. Найпотужніший інструмент вчителя. Колективна похвала. Кожна дитина бажає утвердитися не лише в очах вчителя, а й серед однокласників. У цьому зв'язку непогано буде, якщо за певні досягнення хвалити дитину всім класом. Прийом «Еврика»Суть його в тому, що вчитель створює таку ситуацію, в ході якої учень самприходить до цікавого висновку, який розкриває досі невідомі йомувласні особистісні якості. Наприклад, можна запропонувати учнямстворити образ головного героя твору будь-якими методами: задопомогою малюнка, склавши пісню або вірш. Завдання різної складностіЦей прийом узятий з методів диференційованого навчання і дозволяє кожній дитині виконати завдання, яке йому під силу.