Презентація "Застосування методів для розвитку пізнавальної діяльності школярів"

Про матеріал
Презентація розповідає про найпоширеніші в педагогіці методи навчання та їх застосування на уроках словесності. Допоможе під час атестації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Застосування методів роботидля розвитку пізнавальної діяльності школярів. Пізнавальна діяльність - це єдність чуттєвого сприйняття, теоретичного мислення і практичної діяльності

Номер слайду 2

За характером пізнавальної діяльності учнів – пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемне викладання, частково-пошуковий, дослідницький (І. Лернер, М. Скаткін)

Номер слайду 3

Метод створення ситуації новизни навчального матеріалу. Метод опори на життєвий досвід учнів. Методпізнавальнихігор. Метод створення відчуття успіху в навчанніКрім того, використовую

Номер слайду 4

Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Передбачає окреслення нових знань у процесі викладання, створення атмосфери задоволення від інтелектуальної праці. Відчуття збагачення знаннями спонукає учнів до самовдосконалення. Метод створенняситуації новизнинавчальногоматеріалу

Номер слайду 5

Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Методпізнавальнихігор. Сприяє створенню емоційно-піднесеної атмосфери, засвоєнню матеріалу за допомогою емоційно насиченої форми його відтворення. Пізнавальні ігри (ділові, дидактичні, рольові, ситуативні, словесні дуелі, ігри-конкурси) моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію явищ.

Номер слайду 6

Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Метод опори на життєвий досвід учнів. Полягає у використанні в у навчальному процесі життєвого досвіду учнів (фактів, явищ, які вони спостерігали в житті, навколишньому середовищі або в яких самі брали участь) як опори при вивченні нового матеріалу. Це викликає в учнів інтерес.

Номер слайду 7

Метод створення ситуації новизнинавчального матеріалу. Метод створення відчуття успіху в навчанніПостійне відчуття учнем успіху в навчанні зміцнює впевненість у власних силах, пробуджує почуття гідності, бажання вчитися.

Номер слайду 8

Пишеться разом. Пишеться окремо

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Службові Мають лексичне значенняЄ повнозначними словамиЄ членами речення. Не маютьлексичного значення. Неповнозначні слова. Не є членами речення. Спільне. Маютьграматичнезначення

Номер слайду 11

Позитивнімоменти використання таблиць,схем,опорнихконспектів. Розвиваютьуважністьіспостережли-вість. Полегшуютьпроцесзасвоєнняскладного. Спрощують подачунавчальногоматеріалу. Систематизуютьтаузагальнюютьзнанняучнів. Сприяютьшвидкомузапам’ятовуваннюматеріалу

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Завдання: зі вставлених букв скласти продовження до вислову Володимира Сосюри: «Любіть Україну у сні й на яву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і….». І…мобілізувати, к…зацтво, пі…вагона, у(в) лісі, …й-богу, Ки…вщина, проні…ся, с…лдат, на…лєш, покл…нитися, о…ва, п…єса, Микола…в, сполуче…ня, у(в) вікні. (Відповідь: мову її солов'їну). Завдання: зі вставлених букв скласти продовження до вислову Тараса Шевченка: «В своїй хаті…»Медаль…он, Філіп…іни, і…раціоналізм, г…рячка, пі…версти, пі…дашшя, к…чан, вибр…хувати, про…ьба, завм…рати, прова…ля, б…гатир (у значенні багач), ч…пляти, пі…віку, сх….пити, гі…ля, межиріч…. (Відповідь: й правда, і сила, і воля). Завдання: зі вставлених букв скласти продовження до вислову Тараса Шевченка: «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, …». Аквар…ум, Мі…сурі, бо…ваніти, гл…сарій, кі…ті, р…сте, огуди…ня, пр….зидент, міц…ю, пішов у(в)же, Га…рі, тр…в'янистий, буль…он, бру…то, в…личати, підні…ся, барел…єф. (Відповідь: й свого не цурайтесь). Мотивують учнів до навчальної діяльності та покращують їх правописну компетентність

Номер слайду 14

Цей метод дає можливість залучити кожного учня до роботи на уроці. Полягає в тому, що кожен учень стисло записує на папері відповіді на запитання: “ Які з тих знань, умінь,способів дій, що отримали на уроці, вони візьмуть із собою для використання на іншихуроках, у житті, при виконанні домашніх завдань тощо?” Папірці з відповідями складають у рюкзак

Номер слайду 15

Хмари слів

Номер слайду 16

• Коментований перегляд фільму.• Створення проблемної відеоситуації.• Відеозапитання.• Робота з текстом (співставлення) .• Самостійна робота після перегляду відеофільму.

Номер слайду 17

Прокоментуйте відомий афоризм:“Ми слухаємо не промову, мислухаємо людину, яка говорить з нами” «А вот у меня в галавє завсегди такийводеволь, што только мерсі, потому —образованний чоловєк»Який прихований змістмістить цей афоризм?Обговорення з учнями побаченого:- Як ви розумієте вислів головного героя:«Платье, ведь, – первое дело, по платьювстречают…»?Які засоби у своїй промові використовував головний герой для переконання неосвіченої аудиторії – родини Сірків?Чи зрозуміли щось із цієї промови слухачі?- Чи була переконливою його промова? Він досяг своєї мети?

Номер слайду 18

Перегляд мультфільму «Жив собі чорний кіт», режисер Ю. Марченко (05:49хв.)«Жив собі чорний кіт... чи «біла ворона» Складіть власне висловлювання на тему: «Що робити в сучасному суспільстві тим, хто відрізняється від інших?» Перегляд мультфільму «Хмарно з проясненнями» (5хв.)Складіть власне висловлювання на тему: «Чи готовий я поступатися власними інтересами заради дружби?»

Номер слайду 19

Проблемне навчання – один із засобів розвитку розумових сил учнів, їх самостійності та активності, творчого мислення. Забезпечує міцне засвоєння знань, робить навчальну діяльність захоплюючою, оскільки вчить долати труднощі

Номер слайду 20

Похвала. Найпотужніший інструмент вчителя. Колективна похвала. Кожна дитина бажає утвердитися не лише в очах вчителя, а й серед однокласників. У цьому зв'язку непогано буде, якщо за певні досягнення хвалити дитину всім класом. Прийом «Еврика»Суть його в тому, що вчитель створює таку ситуацію, в ході якої учень самприходить до цікавого висновку, який розкриває досі невідомі йомувласні особистісні якості. Наприклад, можна запропонувати учнямстворити образ головного героя твору будь-якими методами: задопомогою малюнка, склавши пісню або вірш. Завдання різної складностіЦей прийом узятий з методів диференційованого навчання і дозволяє кожній дитині виконати завдання, яке йому під силу.

Номер слайду 21

Хороших методів існує рівно стільки, скільки існує хороших учителів. Д. Пойя, угорський математик

pptx
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку