ü Усвідомити конфлікт як природний стан процесу спільної діяльності, зрозуміти причини конфліктів;
ü Навчитись об‘єктивно оцінювати свої дії та вчинки і дії опонентів;
ü Навчитися усвідомлювати та ідентифікувати власні стратегії і стратегії опонента.
Рівень конфліктності, група №1
Тип темпераменту, група №1
П р и й н я л и у ч а с т ь 2 4 у ч н і
ПЕРШОПРИЧИНИ КОНФЛІКТУ
Три типи першопричин конфлікту:
Прагнення до переваги (в групі однолітків намагання бути лідером, спроба маніпулювати, керувати
проти волі інших, досягаючи при цьому власних вигод);
Вияв агресивності ( у підлітків, юнаків як спроба самоствердження й вираження протесту проти свого залежного і нерівноправного становища; ситуативна агресивність у досягненні цілей як захисна реакція );
Вияв егоїзму (стійке бажання домагатися чогось для себе за рахунок інших);
üВНУТРІШНЬООСОБИСТІСНИЙ;
üМІЖОСОБИСТІСНИЙ;
ВНУТРІШНЬООСОБИСТІСНИЙ
Вирішення внутрішньоособистісних конфліктів, перш за все, залежить від самої людини, від здібності та можливості жити у згоді (гармонії) з самим собою та оточуючим середовищем. Такі конфлікти умовно можна позначити як конфлікти "між тим, що є, і тим, що хотілося б мати".
боротьби, що морально засуджуються, прагне психологічно тиснути на партнера, дискредитуючи та принижуючи його в очах оточуючих.
üВИНИКНЕННЯ;
üУСВІДОМЛЕННЯ;
üКОНФЛІКТНІ ДІЇ;
Передконфліктна стадія включає ідентифікацію, тобто визначення суб´єктів, які перешкоджають досягненню мети
тобто здійснення дій, спрямованих на зміну поведінки суперників, їх блокування. Ці дії поділяють на ті, які мають відкритий характер, тобто безпосередньо спостерігаються, усвідомлюються, оцінюються як ворожі, агресивні, шкідливі тощо, та приховані (латентні, таємні), які включають
маскування власних необхідних дій дезінформацію тощо.
Досягнення у розвитку конфлікту критичної точки, тобто максимальної гостроти, сили та напруженності.
Розв´язання конфлікту внаслідок — зміни умов конфліктної ситуації, установок суперників, одно- або двосторонніх поступок, усунення суперника або втручання третьої сили.
У нашому житті неможливо уникнути конфліктів. Людина повинна вміти правильно розв’язувати конфлікти, не завдаючи при цьому прикрощів іншим. І все ж таки у конфлікту є як позитивні так і негативні наслідки.
Що є позитивного у конфлікті?
Конфлікти:
üпоказують проблеми, які мають бути вирішені;
üзвертають увагу на те, що нам треба змінюватися;
üрозкривають наші прагнення і бажання.
üз’ясовують, хто ми є, якими є наші цінності, а також допомагають нам зрозуміти іншу людину;
üзвертають увагу на нові цілі, стимулюють інтерес;
Що є негативного у конфлікті?
Конфлікт призводить:
üдо безладу й нестабільності;
üборотьба може вестися насильницькими методами;
üнаслідком конфлікту можуть бути великі матеріальні й моральні витрати;
üможе виникнути загроза життю і здоров'ю людей;
Негативні наслідки
üнеминуче поява ворогів, які захочуть реваншу;
üможливе зіткнення з "тихим саботажем»;
üмало шансів отримати від оточуючих допомоги в скрутну хвилину;
üбагато енергії витрачається на підтримання встановленого перемогою
"режиму"
Негативні наслідки
üзростає емоційна напруженість, яка може з часом знайти вираз в неадекватній за силою емоційній реакції і привести до розриву відносин;
üзростає ризик психосоматичних розладів;
üстраждає сфера досягнень
Цей стиль реалізовується тоді,коли людина не відстоює свої права,не співпрацює ні з ким для вирішення проблеми, а просто ухиляється від розв’язання конфлікту.
Негативні наслідки
üпроблеми не вирішуються, а тільки накопичуються;
üінша сторона може посилити тиск, не зустрічаючи ніякого опору; üвиключається можливість здорових, близьких взаємин;
üможе виникнути відчуття
ü безпорадності, розгубленості;
Застосовуючи стиль компромісу, людина дещо поступається своїми інтересами, щоб задовольнити їх лише частково. Інша сторона - робить те саме.
Компроміс або "торг про взаємні поступки", ефективний у ситуаціях, що вимагають швидкого результату.
Негативні наслідки
Рідко приносить справжнє задоволення обом сторонам. Будь-які варіанти поділу - навпіл, порівну, побратськи - психологічно не справедливі.
Розповідають, що пірати при розділі награбованого, використовують наступний метод: один з них ділив награбоване порівну, а другий брав собі ту частину, яка здавалася йому більшою.
Це стратегія взаємодії.
Всім добре співробітництво, крім одного: займає багато часу. Співпраця не терпить суєти і поспіху, зате дозволяє повністю розв'язати конфлікт.
взаємоввічливі! І якби на те моя воля, Написала б скрізь
курсивом - Як багато на світі горя, Люди будьте взаємокрасивими!