Презентація "КОНФЛІКТ: пастка чи крок до успіху?" (Для учнів ПТУ з елементами тренінгу )

Про матеріал
Конфлікти є невід’ємною складовою людського життя, вони відіграють значну роль як у розвитку окремої особистості, так і у розвитку суспільства. Для того, щоб використати позитивні можливості конфліктів та мінімізувати їхній негативний вплив, кожна людина має оволодіти певною сумою теоретичних знань та практичних навичок поведінки у різноманітних конфліктних ситуаціях. (Година психолога до презентації додається і розміщена на даному сайті).
Перегляд файлу





ü Усвідомити   конфлікт    як     природний     стан процесу спільної діяльності, зрозуміти причини конфліктів;

 

ü Навчитись об‘єктивно оцінювати свої дії та вчинки і дії опонентів;

 

ü Навчитися усвідомлювати та ідентифікувати власні стратегії і стратегії опонента.

 


 





Діагностика рівня конфліктності

Рівень  конфліктності, група №1

Визначення типу темпераменту

Тип темпераменту, група №1

                                                                                    П                    р и й н я л и у ч а с т ь 2 4 у ч н і

 ПЕРШОПРИЧИНИ КОНФЛІКТУ  

Три типи першопричин конфлікту:

 

     Прагнення до переваги (в групі однолітків намагання бути лідером, спроба маніпулювати, керувати

проти волі інших, досягаючи при цьому власних вигод);

 

     Вияв агресивності ( у підлітків, юнаків як спроба самоствердження й вираження протесту проти свого залежного і нерівноправного становища; ситуативна агресивність у досягненні цілей як захисна реакція );

     Вияв егоїзму (стійке бажання домагатися чогось для себе за рахунок інших);

üВНУТРІШНЬООСОБИСТІСНИЙ;

 

üМІЖОСОБИСТІСНИЙ;

 

üМІЖГРУПОВИЙ


ВНУТРІШНЬООСОБИСТІСНИЙ


Багато відомих мудреців минулого неодноразово говорили про те, що конфлікт знаходиться всередині людини і що вона (людина) є головним носієм конфлікту

  Вирішення внутрішньоособистісних конфліктів, перш за все, залежить від самої людини, від здібності та можливості жити у згоді (гармонії) з самим собою та оточуючим середовищем. Такі конфлікти умовно можна позначити як конфлікти "між тим, що є, і тим, що хотілося б мати".

боротьби, що морально засуджуються, прагне психологічно тиснути на партнера, дискредитуючи та принижуючи його в очах оточуючих. 


  Зазвичай це викликає запеклий опір іншої сторони, діалог супроводжується взаємними образами, вирішення проблеми стає неможливим, руйнуються міжособистісні стосунки.


  Міжгруповим конфліктом можна вважати протидії між групами людей, а також між окремими представниками цих груп, якщо в умовах конфліктних дій ці учасники сприймають свої дії в площині міжгрупового вибору, сприймаючи один одного як члени різних груп.


 

 

üВИНИКНЕННЯ;

 

üУСВІДОМЛЕННЯ;

 

üКОНФЛІКТНІ ДІЇ;

 

üВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ;

   Передконфліктна стадія включає ідентифікацію, тобто визначення суб´єктів, які перешкоджають досягненню мети

   тобто    здійснення   дій, спрямованих на зміну поведінки суперників, їх блокування.  Ці дії поділяють на ті, які мають відкритий характер, тобто безпосередньо спостерігаються, усвідомлюються, оцінюються як ворожі,     агресивні,     шкідливі тощо,    та приховані (латентні, таємні), які включають

маскування   власних необхідних дій дезінформацію  тощо.

  Досягнення у розвитку конфлікту критичної точки, тобто максимальної гостроти, сили та напруженності.

 Розв´язання конфлікту внаслідок — зміни умов конфліктної ситуації, установок суперників, одно- або двосторонніх поступок, усунення суперника або втручання третьої сили.

 

    У нашому житті неможливо уникнути конфліктів. Людина повинна вміти правильно розв’язувати конфлікти, не завдаючи при цьому прикрощів іншим. І все ж таки у конфлікту є як  позитивні так і негативні наслідки. 

Підсумок 


 

Що є позитивного у конфлікті?

        Конфлікти:

üпоказують проблеми, які мають бути вирішені;

üзвертають увагу на те, що нам треба змінюватися;

üрозкривають наші прагнення і бажання.

üз’ясовують, хто ми є, якими є наші цінності, а також допомагають нам зрозуміти іншу людину;

üзвертають увагу на нові цілі, стимулюють інтерес;

 

Що є негативного у конфлікті?

 

         Конфлікт призводить:

üдо безладу й нестабільності;

 

üборотьба може вестися насильницькими методами;

 

üнаслідком конфлікту можуть бути великі матеріальні й моральні витрати;

 

üможе виникнути загроза життю і здоров'ю людей;




Людина, яка використовуює цей стиль, досить активна і в переважній більшості іде до вирішення конфлікту своїм власним шляхом. Вона не дуже зацікавлена у співпраці з і ншими людьми, зате здатна на вольові рішення.

 

 

Конкуренція

Негативні наслідки

 

üнеминуче поява ворогів, які захочуть реваншу;

üможливе зіткнення з "тихим саботажем»;

üмало шансів отримати від оточуючих допомоги в скрутну хвилину;

üбагато енергії витрачається на підтримання встановленого перемогою

"режиму"

 

 

 Пристосування


     Цей стиль означає,що людина діє сумісно     з   іншою   не намагаючись відстоювати власні інтереси. Людина діє в такому стилі, коли      «жертвує»     своїми інтересами   на     користь    іншої людини,поступаючись їй чи жаліючи її.

 

 

 Пристосування

Негативні наслідки

 

üзростає емоційна напруженість, яка може з часом знайти вираз в неадекватній за силою емоційній реакції і привести до розриву відносин;

üзростає ризик психосоматичних розладів;

üстраждає сфера досягнень

 

  Цей стиль реалізовується тоді,коли людина не відстоює свої права,не співпрацює ні з ким для вирішення проблеми, а просто ухиляється від розв’язання конфлікту.

 

Ухилення

Негативні наслідки

 

üпроблеми не вирішуються, а тільки накопичуються;

üінша сторона може посилити тиск, не зустрічаючи ніякого опору; üвиключається можливість здорових, близьких взаємин;

üможе виникнути відчуття 

ü   безпорадності, розгубленості;

  Застосовуючи стиль компромісу, людина дещо поступається своїми інтересами, щоб задовольнити їх лише частково. Інша сторона -  робить те саме.

  Компроміс або "торг про взаємні поступки", ефективний у ситуаціях, що вимагають швидкого результату.              


Компроміс

Негативні наслідки

 

  Рідко приносить справжнє задоволення обом сторонам. Будь-які варіанти поділу - навпіл, порівну, побратськи - психологічно не справедливі.

 

  Розповідають, що пірати при розділі награбованого, використовують наступний метод: один з них ділив награбоване порівну, а другий брав собі ту частину, яка здавалася йому більшою. 

 

 

 

Співпраця

        Це стратегія взаємодії. 


     Використовуючи,стиль співпраці, людина бере активну участь у вирішенні конфлікту та відстоює свої    інтереси,   але   при   цьому намагається співпрацювати з іншою людиною

  Всім добре співробітництво, крім одного: займає багато часу. Співпраця не терпить суєти і поспіху, зате дозволяє повністю розв'язати конфлікт.



взаємоввічливі! І якби на те моя воля, Написала б скрізь курсивом - Як багато на світі горя, Люди будьте взаємокрасивими!




Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дзюбенко Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ілгунова Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 березня 2019
Переглядів
1846
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку