Узагальнення вивченого про дієслово як частину мови
Номер слайду 3
Теоретичний старт
Номер слайду 4
Поетична галявина
Номер слайду 5
Красива осінь вишиває клени Червоним, жовтим, срібним, золотим... Самі на себе дивляться ліси, розгублені од власної краси. Немов пройшов незримий Левітан то там торкнув їх пензликом, то там. Осінній вітер одгуляв, затих. Стоїть берізонька — як в іскрах золотих…
Номер слайду 6
Красива осінь вишиває клени Червоним, жовтим, срібним, золотим... Самі на себе дивляться ліси, розгублені од власної краси. Немов пройшов незримий Левітан то там торкнув їх пензликом, то там. Осінній вітер одгуляв, затих. Стоїть берізонька — як в іскрах золотих…
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Лінгвістичний гай
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Алгоритм морфологічного розбору дієслова Що означає Відповідає на питання Початкова форма дієслова Вид Спосіб Час Дієвідміна дієслова Особа Рід дієслова: Число Спосіб творення Синтаксична роль
1група Як листопад дерев не/обтрус..ть, довга зима бути (мус..ти). Якщо небо вночі (покр..ватися) хмарами, (посилюватися) вітер, то заморозку (не/бути).
Номер слайду 19
2 група Листя берези пожовкло - ч..кай заморозків. Якщо на Дмитра (8 листопада) дощ (лити), то на Введення (4 грудня) снігу буде по коліна.
Номер слайду 20
1група Складіть і запишіть заповідь про те, як потрібно ставитися до природи. Використайте дієслова. З’ясуйте (усно), якого способу дієслова ви використали.
Номер слайду 21
2 і 3 групи Напишіть твір-мініатюру або вірш про осінь, використавши дієслова або рими: бринів – полонив, кружляє – лунає, летіли-манили, курличе – кличе, шелестить – облетить, говорили-шепотіли, дзюркотить – веселить, мріє – зеленіє, жовтіє – голубіє, сіє - радіє
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Номер слайду 25
в а а в в а 7. б 8. а 9. а 10. б 11. в 12. в Самоперевірка