Контрольне читання мовчки. Презентація вчителя українскої мови та літератури. Трощенко Н. Л. ЗОШ №57, м. Маріуполя
Номер слайду 2
Мета:з’ясувати рівень сформованості комунікативних умінь, зокрема вміння читати мовчки; формувати вміння додержувати правил читання мовчки, дотримувати норм літературної мови, уточнювати й збагачувати словниковий запас, розвивати культуру усного мовлення, увагу, пам’ять.
Номер слайду 3
Лелеки. У нашій сім’ї дуже шанували лелек. А я прямо гордився перед усіма сусідами – ні в кого немає лелек, а в нас живуть. Жили лелеки на великому круглому гнізді, виплетеному з паліччя. Жили весело, клопітливо. Дружили з усіма горобцями нашої вулиці. Ті розбійники свої гнізда мостили тільки в лелечому гнізді. Мабуть, розуміли, що тут вони в повній безпеці. Кожної весни наші лелеки виводили пташат. Коли з’являлись маленькі, старі лелеки не гуляли. Так і снували з подвір’я на болото, а з болота на подвір’я. Лелечата були ненаситні: скільки їм не носи їжі – все витягують дзьобики, все їсти просять. Цього літа старі лелеки вирощували чотирьох пташенят. Дуже швидко виросли лелечата. Вже не сиділи, а ставали на краю гнізда, нетерпляче махали крилами.
Номер слайду 4
Нарешті одного прохолодного ранку я побачив, що наші лелеки кружляють над селом. Але чому молоді розгублено снують у небі, а старі повертаються до гнізда? Тільки тепер я помітив, що не всі пташата покинули гніздо. Одне з них сиділо і заздрісно дивилося у небо. Старі лелеки посідали на гнізді і почали щось розповідати лелечаті. Клекотіли на все село, все переконували у чомусь ледачу дитину. Мабуть, говорили: «Досить тобі, ледарю, сидіти, розпростуй крильця, летімо з нами в небо». Старі лелеки знялися з гнізда. Лелеча зосталось на місці. Наступного ранку лелеки знову кружляли в небі. Було їх дуже багато. Видно, з усього села зібрались до гурту. Лелеча сумувало наодинці. Лелеки покружляли і непомітно відпливли за село. Три дні минуло, а лелеки не з’явились. Одиноке лелеча сиділо на гнізді. Воно було голодне і зажурене.
Номер слайду 5
Тоді я не витримав. Поліз на в’яза, дістав упертого птаха. Коли зніс на землю, побачив: воно ж калічка. Одне крильце в нього зовсім засохло, було безсиле. Живе тепер те лелеченя в нас. Ми його годуємо і доглядаємо. Воно жде весни. Жду весни і я. Хай зійдуть сніги, полізу на в’яза, посаджу на гніздо лелеченя, а там і старі лелеки повернуться! Ото буде радості, ото щаслива буде лелечиха! (За Ю. Збанацьким; 315 сл.)
Номер слайду 6
Тестові питання:1. Горобці мостили свої гнізда у гнізді лелечому, тому що:а) поїдали принесені лелеками харчі;б) використовували на гніздо лелече пір’я;в) розуміли, що там вони в повній безпеці.
Номер слайду 7
2. Навесні лелеки снували з подвір’я на болото і назад, тому що:а) вони дуже непосидючі птахи;б) лелечата були ненаситні;в) старі лелеки були ненаситні.
Номер слайду 8
3. Лелеченя в гнізді:а) сиділо, байдуже відвернувшись;б) заздрісно дивилось у небо;в) голосно кликало батьків.
Номер слайду 9
4. Хлопчик узяв до хати лелеченя, щоб:а) похизуватися перед друзями;б) порадувати навесні лелечиху;в) продати лелеча до зоопарку.
Номер слайду 10
5.п. Родовжіть речення. Жили лелеки на великому круглому гнізді, виплетеному з ……………