Презентація "Омоніми"

Про матеріал
МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні. Кроки нашої роботи: 1. Знайомство з омонімами. 2. Виконання практичних завдань. 3.Перевіряємо себе.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОМОНІМИ слова - близнюки

Номер слайду 2

Номер слайду 3

МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні. Кроки нашої роботи: Знайомство з омонімами. Виконання практичних завдань. 3.Перевіряємо себе.

Номер слайду 4

СЛОВА - ОМОНІМИ Існують слова омоніми, які хоч і виражають різні поняття, але вимовляються і пишуться однаково. Учень вирішив розібратися з омонімами. Давайте з ним!

Номер слайду 5

1 2 3 4 1. Співає зозуля - б’є молотом коваль. 2. Велика ділянка ґрунту, на якій росте пшениця – людина грядку … 3.Небесне світило - проміжок часу 30 днів. 4. Вулканічна маса - на ній сидять у дворі бабусі

Номер слайду 6

К У Є П О Л Е М І С Я Ц Ь Л А В А

Номер слайду 7

Учень дізнався, що слова “ коса ” має декілька значень: “ вузька намивна смуга суходолу в морі, річці, сполучена одним кінцем з берегом “, “ сільськогосподарське знаряддя для косіння (трави, злаків) “, “ заплетене волосся ”. Що це: три значення багатозначного слова чи три слова - омоніми?

Номер слайду 8

Косу дівчина плете, На косі трава росте. Пляж найкращий на косі, Поки ще трава в росі. Із косою йде на косу, Хлопець той, що трави косить.

Номер слайду 9

“ ЛИСИЧКИ “ Під кущиком росли лисички, Маленькі лагідні сестрички, Коли Мар’янка в ліс прийшла, До них без страху підійшла. А в цей час почувся тріск, А далі - дивний тихий писк. Мар’янка дивиться - лисички, Руді - рудесенькі сестрички.

Номер слайду 10

А скільки значень має слово “ сонечко ”

Номер слайду 11

Учні 5 класу після вивчення теми можуть навести для слова “ ключ ” декілька різних значень. А скільки зможете ви?

Номер слайду 12

“ К Л Ю Ч “

Номер слайду 13

Омоніми - це слова, що звучать і пишуться однаково, але різняться значенням Омографи Співпадають у написанні, різняться наголосом Наприклад: АТЛАС –АТЛАС ЗАМОК - ЗАМОК Омофони Співпадають у звучанні, різняться написанням Наприклад: ГРЕБИ-ГРИБИ МИНЕ-МЕНЕ Омоформи Співпадають у звучанні окремих форм слова Наприклад: НІС ( імен.) НІС ( дієслово )

Номер слайду 14

“ Пересохла глина, Розсердилася Ніна: - Не МУКА , а МУКА Кухарям наука. “

Номер слайду 15

АТЛАС ( мапа) – АТЛАС (тканина)

Номер слайду 16

дерево плід коштовний камінь засіб для прання тварина почуття

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Раз, два - дружно встали, Велетнями стали. Руки в сторони, як крила, І на пояс - три-чотири. Вправо-вліво повернулись, Нахилились і прогнулись. Раз - присіли, два - присіли, І за парти тихо сіли

Номер слайду 19

Учню дуже сподобались омоніми. Він вирішив записати декілька прикладів і взяв ручку. Тут йому прийшла думка: а скільки значень у слова “ ручка ”

Номер слайду 20

“ Р У Ч К А “

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Тепер ми дізналися, що таке омоніми. А чи зможемо відрізнити їх від багатозначних слів?

Номер слайду 23

Упізнай омоніми! Журавель цукерки ніс; Сину, штанята у школі не три Ворон каже: “ От так ніс ”. Раз ти приносиш “ два ” та “ три ”. І важкий же старий віз! Звірят за списком став звіряти - Його коник ледве віз. Немає одного звіряти. Чом такий яскравий місяць Хай які там буря - град Та не світить цілий місяць? Встоїть славний Київ – град. Умів русин орати й боронити І від татарів край свій боронити.

Номер слайду 24

Тепер, коли ми знаємо, що таке омоніми, вміємо визначати їх у тексті, пояснювати їх лексичне значення, спробуємо відгадати загадки. Кузня є? Агов! Друг мій воду набирає, - Немає. Я у вирій відлітаю. Де куєш? - У лісі, в гаї. Тезко мій будує дім – По ковадлу молоточком? дам я воду в домі тім. - Я кую … лиш голосочком Хто перший завжди входить в дім, а всі хвостом ідуть за ним? Яку ноту кладуть до страви? Якою ручкою не погладиш кицьку? Якою голкою одяг не пошиєш?

Номер слайду 25

Ну як? Складно? Якщо ти відповів на всі загадки, то це значить, що ти знаєш не тільки слова – омоніми, а й маєш великий словниковий запас, якщо ні, все одно -молодець. “ Без труда нема плода ”

Номер слайду 26

МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні. 1. Ти легко можеш дати визначення омонімам, навести приклади? 2. Тепер ти впевнено визначиш їх у будь - якому тексті, не сплутаєш один з одним? 3. Ти обіцяєш використовувати омоніми у своєму мовленні? ВІТАЮ! ТИ ПРОЙШОВ УСІ ВИПРОБУВАННЯ, МІЙ УЧНЮ! Давай згадаємо, яку мету ми поставили собі на початку нашого шляху

Номер слайду 27

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Використовуючи програму Microsoft Paint, намалювати ілюстрації до омоніма лист

ppt
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
7485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку