Презентація "Корінь. Спільнокореневі слова"

Про матеріал
Очікувані результати: учні поглибили знання про корінь слова, спільнокореневі слова й форми слова; уміють використовувати спільнокореневі слова і синоніми як засіб зв'язку речень у тексті; виявляють любов до рідної мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять третє жовтня Класна робота. Корінь слова. Спільнокореневі слова й форми слова

Номер слайду 2

Ми не будем сумувати – Корінь в слові визначати. Форми слова віднайти - Спільне й різне в них знайти! Усе супер!Я – надіюсь…Я сумую…Я – радію!

Номер слайду 3

Ми дізнаємось: … про те, як визначати корінь у слові … про слова зі спільним коренем … про роль цих слів у мовленні, їх доречне вживання

Номер слайду 4

Згадаймо, що таке основа слова?Основа – це ... Вона виражає … значення слова, тому є спільною для всіх форм слова (книжк-а, книжк-и, книжц-і, книжк-у, книжк-ою, на книжц-і)

Номер слайду 5

Згадаймо, що таке закінчення слова?Закінчення – це …, що виражає … значення (рід, число, відмінок, особу, час тощо) і слугує для зв’язку слів у словосполученні й реченні (книжк-а, книжк-и, книжц-і, книжк-у, книжк-ою, на книжц-і)

Номер слайду 6

Які слова відносяться до незмінних слів? …… читати, малювати, любити….. пюре, суфле, шосе,фламінго……. пізно, угорі, восені, зранку

Номер слайду 7

Дзвінок. Розподілити слова у два кошики. Морозиво. Шосе. Рагу. Кава. Читати. Завжди. Зошит. Тарілка. Змінні слова. Пюре. Незмінні слова

Номер слайду 8

Корінь слова – це … Корінь – головна значуща частина слова, що містить спільне значення для спільнокореневих слів (воля, воленька, звільнити) і виражає їхнє лексичне значення. Зауважте! Треба відрізняти спільнокореневі слова від слів з омонімічними коренями. Так, у словах горе, гірка, горювати, гора, угорі, горенько однаковий корінь ГОР, однак ці слова НЕ є спільнокореневими, оскільки корінь у них має різне лексичне значення.- гірка, гора, угорі (те, що стосується гори)- горе, горювати, горенько (те, що стосується горя)

Номер слайду 9

Спільнокореневі слова – це … Слова, що мають спільний корінь, мають спільне значення, але відрізняються лексичним значенням. Наприклад: ліс – лісник – лісовий. Усі слова мають спільний корінь, але означають зовсім різні предмети і явища.

Номер слайду 10

Попрактикуймося. Згрупуйте спільнокореневі слова: Сонце, хлопець, сніг, трава, сонечко, хлоп’ятко, сніговик, трав’яний, сонячний, хлопчисько, сніжний, травичка, соняшник, сніжинка, сніжить, хлопченя, сонячно

Номер слайду 11

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 12

Слід розрізняти спільнокореневі слова та форми слова. Спільнокореневі слова мають спільний корінь, але означають зовсім різні предмети та явища. Форми слова мають ОДНУ й ту саму основу, але різні закінчення і різняться між собою лише граматичними значеннями. Наприклад: море – моречко – морський (спільнокореневі слова)Море – моря – морю – морем (форми слова)

Номер слайду 13

Попрактикуймося. Розподіліть слова у 2 колонки: 1 – спільнокореневі до слова земля, 2 – форми слова земля: Земельний, землі, земелька, землею, землянка, земляк, землю, земле, підземелля, земляний.

Номер слайду 14

Увага!Форми слова: літо, літа, літом;Спільнокореневі: літо, літній, улітку.

Номер слайду 15

Попрактикуймося. Дібрати спільнокореневі слова. Море – Вода – Написати форми слова: мороз-

Номер слайду 16

Підіб’ємо підсумки. Корінь слова – це …Спільнокореневі слова – це …Різні форми слова – це …

Номер слайду 17

РЕФЛЕКСІЯ

Номер слайду 18

Домашнє завдання П. 11 стор. 59, стор. 64 вправа 128

pptx
Додано
21 листопада
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку