Урок для дітей з інтелектуальними порушеннями
в 5 класі
на тему:
«Тверді та м’які приголосні звуки»
Вчитель Антоніна Степаник
2024
Тема: « Тверді та м’які приголосні звуки»
( з використанням технологій мозкового штурму, роботи в групах, взаємоперевірки та мікрофона, через призму різних пор року та місяців.)
Мета заняття:
1. Ознайомити учнів з твердими і м’якими приголосними звуками.
2. Використовувати технології активного навчання (мозковий штурм, робота в групах, взаємоперевірка, мікрофон).
3. Залучати учнів до асоціативного мислення через пори року та місяці.
Обладнання:
• Листи з переліками слів, які містять тверді та м’які приголосні.
• Мікрофон (можна замінити на уявний).
• Картки для групової роботи.
• Презентація або плакат з прикладами.
Хід уроку
• Вчитель пояснює, що таке тверді та м’які приголосні звуки, наводить приклади.
• Пояснення на прикладах: тверді (б, п, т, к) та м’які (б’, п’, т’, к’) звуки.
• Визначення відмінностей між твердими та м’якими приголосними.
1. Мозковий штурм
• Учні працюють у групах по 4-5 осіб.
• Завдання: Назвати якомога більше слів, які містять тверді та м’які приголосні. Використовуємо теми «Пори року» та «Місяці».
• Наприклад, для осені: “листя”, « трава», « гроза», « грім» (тверда приголосна), “осінь” , «вишня»,» кульбаба»,» зоря» (м’яка приголосна).
• Після 5 хвилин штурму кожна група представляє свої результати.
2. Робота в групах :
• Кожна група вибирає одну пору року або місяць і складає 5-7 слів, що містять твердий або м’який приголосний.
• Групи мають презентувати свої результати класу.
• Наприклад, для зими: “сніг”, « лід», « каток», « сани» (тверда приголосна), “січень” ,
« борулька», «ялинка», «лютий»(м’яка приголосна).
3. Взаємоперевірка :
• Учні обмінюються роботами в парах та перевіряють правильність написання слів з твердими та м’якими приголосними.
• Вчитель надає допомогу в разі необхідності.
4. Мікрофон :
• Учні по черзі підходять до мікрофону (можна використати справжній або уявний) і по черзі вимовляють слова з твердими та м’якими приголосними, пояснюючи, чому це слово містить саме твердий чи м’який приголосний.
• Наприклад: “Літо” , « зима», « весна»– тверда приголосна , “Червень” , « осінь», «Лютий», « грудень»– м’яка приголосна
• Підсумок заняття, обговорення того, як пори року та місяці допомогли учням краще зрозуміти тверді та м’які приголосні.
• Вчитель наголошує на важливості уважного ставлення до звуків при читанні та написанні слів.
Результат заняття:
Учні зможуть не тільки розпізнавати тверді та м’які приголосні звуки в словах, але й активно використовувати їх через асоціації з різними порами року та місяцями, що допоможе закріпити матеріал в контексті.