Урок для дітей з інтелектуальними порушеннями на тему " Тверді та мякі приголосні звуки""

Про матеріал
Урок для дітей з інтелектуальними проушеннями з викоримтанням інноваційних технологій: мозковий штурм, робота в групах, взаємоперевірки та мікрофон, через призму різних пір року та місяців. На даному уроці будуть використовуватися міжпредметні звязки з природознавством, де діти з інтелектуальними порушеннями крім засвоєння твердих та мяких звуків також повторять та розширять свої знання пір року, місяців, які належать до відповідної пори року та природні явища, які властиві тій чи іншій порі року.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок для дітей з інтелектуальними порушеннями 

в 5 класі

на тему:

«Тверді та м’які приголосні звуки»

 

 

 

Вчитель Антоніна Степаник

 

 

 

                                                            2024

 Тема: « Тверді та м’які приголосні звуки»

( з використанням технологій мозкового штурму, роботи в групах, взаємоперевірки та мікрофона, через призму різних пор року та місяців.)

 

Мета заняття:

 1. Ознайомити учнів з твердими і м’якими приголосними звуками.

 2. Використовувати технології активного навчання (мозковий штурм, робота в групах, взаємоперевірка, мікрофон).

 3. Залучати учнів до асоціативного мислення через пори року та місяці.

 

Обладнання:

 • Листи з переліками слів, які містять тверді та м’які приголосні.

 • Мікрофон (можна замінити на уявний).

 • Картки для групової роботи.

 • Презентація або плакат з прикладами.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  •             -  Привітання учнів
  •             - Оголошення теми уроку
  1. Актуалізація опорних знань
  •           Повторення алфавіту
  •           Повторення голосних звуків і приголосних
  •           Повторення пір року і місяців
  •              
  1. Пояснення нового матеріалу

 • Вчитель пояснює, що таке тверді та м’які приголосні звуки, наводить приклади.

 • Пояснення на прикладах: тверді (б, п, т, к) та м’які (б’, п’, т’, к’) звуки.

 • Визначення відмінностей між твердими та м’якими приголосними.

  1. Робота з класом

  1. Мозковий штурм

 • Учні працюють у групах по 4-5 осіб.

 • Завдання: Назвати якомога більше слів, які містять тверді та м’які приголосні. Використовуємо теми «Пори року» та «Місяці».

 • Наприклад, для осені: “листя”, « трава», « гроза»,  « грім» (тверда приголосна), “осінь” , «вишня»,» кульбаба»,» зоря» (м’яка приголосна).

 • Після 5 хвилин штурму кожна група представляє свої результати.

 2. Робота в групах :

 • Кожна група вибирає одну пору року або місяць і складає 5-7 слів, що містять твердий або м’який приголосний.

 • Групи мають презентувати свої результати класу.

 • Наприклад, для зими: “сніг”, « лід», « каток», « сани» (тверда приголосна), “січень” ,

 « борулька», «ялинка»,  «лютий»(м’яка приголосна).

 3. Взаємоперевірка :

 • Учні обмінюються роботами в парах та перевіряють правильність написання слів з твердими та м’якими приголосними.

 • Вчитель надає допомогу в разі необхідності.

 4. Мікрофон :

 • Учні по черзі підходять до мікрофону (можна використати справжній або уявний) і по черзі вимовляють слова з твердими та м’якими приголосними, пояснюючи, чому це слово містить саме твердий чи м’який приголосний.

 • Наприклад: “Літо” , « зима», « весна»– тверда приголосна , “Червень” , « осінь», «Лютий», « грудень»– м’яка приголосна

  1.  Підсумок уроку:

 • Підсумок заняття, обговорення того, як пори року та місяці допомогли учням краще зрозуміти тверді та м’які приголосні.

 • Вчитель наголошує на важливості уважного ставлення до звуків при читанні та написанні слів.

 Результат заняття:

Учні зможуть не тільки розпізнавати тверді та м’які приголосні звуки в словах, але й активно використовувати їх через асоціації з різними порами року та місяцями, що допоможе закріпити матеріал в контексті.

  1. Домашнє завдання
  •           Вивчити , які звуки відносяться до твердих , а які до мяких
  •           Записати по 4 слова з твердими звуками і по 4 з мякими, викоримтовуючи при цьому різні пори року
docx
Додано
24 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку