Презентація: "Креативність вчителя: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів"

Про матеріал
Креативність вчителя: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів Підготувала: Практичний психолог ЧЕРНЯК Валерія Слайд 2 Розпочати розмову хотілося б зі слів В. Сухомлинського: Слайд 3 Творчій підхід це один із компонентів креативності, але що ж все таки заважає розвитку креативного мислення? Це страх творчості, але розкріпачивши свою свідомість, люди вже не бояться провалу або насмішки і пропонують свої ідеї активніше. Сьогодні ми з вами поговоримо та з’ясуємо що ж таке креативність і як ми свідомо, а частіше підсвідомо використовуємо креативність в своїй роботі. А зараз я хочу перевірити як ви вмієте швидко та логічно мислити, од же перше завдання: Тест «Кто самый сообразительный?» С помощью данного теста также можно проверить наличие или отсутствие логики и скорость мышления. Попросите нескольких участников встать перед всеми и ответить на заданные вами вопросы, не раздумывая, после чего покажите им чистый лист бумаги и спросите: – Эта бумага какого цвета? Слайд 4 Участники отвечают: – Конечно, белого! Затем тут же задайте следующий вопрос: –А Что пьет корова? В большинстве случаев следует ответ: – Молоко! Лишь дав неправильный ответ, тестируемый понимает, что корова молоко дает, а пьет она воду. Тот, кто сразу отвечает правильно, отличается способностью быстро и логически мыслить. Слайд 5 А зараз друга вправа У вас є чисті аркуші паперу. Зараз ми виконаємо вправу чітко за моєю командою, і подивимось результати наших дій. Од же я кажу , а ви виконуєте: складіть аркуш навпіл і відірвіть від нього верхній правий кут; ще раз складіть аркуш навпіл і знову відірвіть від нього верхній правий кут; знову складіть аркуш паперу навпіл і відірвіть верхній правий кут; виконайте цю операцію ще декілька разів. Розгорніть свій аркуш паперу і підніміть його над головою. Розгляньте аркуші своїх колег. Цей тест дає змогу довести особливість індивідуального розвитку пізнавальних здібностей особистості. Ми всі є індивідуальні та креативні, ми по різному дивимось на одне і теж завдання і отримуємо результат різними способами. Як ви вважаєте, що ж таке креативність? Спасибі молодці, одже загально відомо що Слайд 6 Креат́ивність — (лат. сreatio — створення) - це здатність до висування та реалізації принципово нових ідей, які відрізняються від традиційних схем мислення; - та вміння робити що-небудь по-новому, оригінально, відмовившись від стереотипних способів мислення. Слайд 7 Зверніть увагу! На різницю між Відмінниками та обдарованими учнями Відмінник Обдарованні - знає відповіді, - ставить запитання, - хороші думки, ідеї, - «дикі думки» та ідеї, - наполегливо працює, - грається, але отримує високі бали - копіює - створює проекти, Слайд 8 Що означає бути креативним? Бути креативним означає створювати будь що нове і небачене. Слайд 9 А зараз ще одне цікаве завдання, в кожного з вас є аркуш паперу За одну хвилину ви повинні зробити чоловічка. Тепер у вас є поле для творчості. Почали. А зараз підійміть до гори свої творіння що б кожен міг оцінити ваші труди!!! Молодці ми всі бачимо що завдання було одне, воно було важким, але кожен із вас з ним впорався та використав свій метод і це доводить що ви всі не повторні! і так само з учнями ви можете виявити найкреативнішого. І використати це в вашій роботі. Слайд 10 Як правило, у людини переважає якийсь один тип мислення, інколи два. Необхідно вчасно дослідити тип мислення і розвивати творчість у даному напрямку . Особливо це важливо для нас як педагогів, треба не тільки самим зорієнтуватись у розвитку своїх здібностей, а й допомогти це зробити учням. Говард Гарднер визначає такі сім типів мислення: 1. вербально-лінгвістичний (здатність маніпулювати словами усно чи письмово); 2. логічно-математичний (здатність маніпулювати математичними формулами і логічними поняттями); 3. просторовий (здатність бачити графічні об’єкти й маніпулювати їх складовими); 4. музичний (здатність сприймати ритм і гармонію мелодій, маніпулювати звуками); 5. тілесно-кінестетичний (здатність використовувати рух тіла, наприклад, у танці, спорті); 6. внутрішньо-особистісний (здатність розуміти свої відчуття та розмірковувати на філософські теми); 7. комунікативний (здатність розуміти інших людей, їх відчуття та думки). Слайд 11. Як приклад роботи над розвитком власної креативності, можна пригадати відомих митців. Леонардо да Вінчі створив свій метод генерування ідей. Він заплющував очі, повністю розслаблявся й розмальовував аркуш паперу довільними лініями та карлючками. Потім розплющував очі й шукав у намальованому образи. Композитор і музикант Джон Леннон навчився «закидати вудку» у свою свідомість і «ловити» образи, які потім втілював у музику. Зрозуміло, що не всі народжені бути геніями, але кожен може знайти і застосувати власні способи розвитку творчого начала у нашому житті. Слайд 12 Наприклад, Джордана Айна пропонує 10 стратегій, спрямованих на творче вирішення завдань, пов’язаних із сім’єю, роботою, навчанням, захопленнями: Погодьтесь, що ці поради корисні нам не тільки як звичайним людям, а й як педагогам. Оскільки педагогічна діяльність – це передусім діяльність творча. Без творчості неможливі ні навчальний, ні виховний процеси. Тому я хотіла б вам побажати мати цікавість, сили та натхнення використовувати креативний потенціал учня у навчально - виховному процесі. Слайд 13 Як же виглядає творчий потенціал нашого колективу? Щоб дізнатися відповідь на це питання, давайте виконаємо ще одну вправу яку ви можете використати в своїй роботі з учнями, це завдання спрямовано на розвиток та одночасно діагностику творчих здібностей та креативності. Вправа 1. Нестандартне використання предметів. А зараз будь ласка, поділіться на групи з 4-6 чоловік. Поділилися молодці, а тепер завдання. Протягом 1 хвилини запропонуйте якомога більше нестандартних способів використання звичайних предметів. Свої відповіді нумеруйте і записуйте в стовпчик на листках. Голосно не промовляйте. Засікаю час. Це предмети – газета, цеглина, лінійка, мотузка. Перевіримо: хто придумав 20? 15? 10? Зачитайте свій список. Інші учасники доповнюють цей список своїми пропозиціями. Обов’язково повинні бути зауваження типу: « Чудово, дуже цікаво; дивіться, як незвично ». Слайд 14 Кожен з нас особисто може визначити свій рівень педагогічної творчості, та рівень зацікавленості професійною діяльністю. Але 5% вчителів люди творчі, хоча самі про це ще не здогадуються. Всі ви здатні критично мислити, обдумувати ідеї, відмовитись від старого і втілювати нове. Байдужих до творчості у нашому колективі немає. Як ми вже встигли побачити. Мабуть, усі погодяться з тим, що без творчості не можливе становлення вчителя. Тому хочу запропонувати вашій увазі основні умови перетворення діяльності вчителя на творчу: Слайд 15 Слайд 12 А зараз я хочу запропонувати ще одну вправу: Вправа «Погляд крізь шпару» Ведучий роздає аркуші паперу й просить, В вас є ще аркуш паперу, і ви кожний повинен зробити у центрі маленьку дірочку, та подивитися на доску крізь цей отвір. • Кожний бачить лише те, що розташоване в цей момент перед ним. Більшість із нас, оцінюючи інших людей, бачить лише одну рису: гарну або погану; та складає однозначну думку: гарний він або поганий. Слайд 17 • Але ж насправді наші з вами погляди досить обмежені. Тому ми повинні бути дуже обережні у своїх оцінках. І на останок хотілося б навести ще один приклад «Солодке й солоне» Слайд 18 • Маленьке блюдечко – це ми з вами, а сіль і цукор – це наші слова. Коли ми висипаємо сіль або цукор у воду, вони згодом у ній розчиняються. (Ведучий висипає сіль і цукор в окремі блюдечка). Отже, вода в одному із стаканів стала солоною, а в іншому – солодкою, і змінити цей стан речей уже не можливо, вірно? От так і наші слова розчиняються. Нам ніколи не повернути наших слів, які вилетіли навіть ненароком. Так само, як не можна повернути кристали солі. А так само точно, як кристали цукру роблять воду смачної, сказане вчасно добре слово може зробити людину щасливою. Слайд 19 Тому наше завдання заохочувати себе та учнів до творчості та креативності. А чи часто у повсякденному житті ми проявляємо творчість? На жаль, більшість із нас має перешкоди у вирішенні завдань творчим шляхом, особливо, коли необхідно засвоїти щось нове. Немає впевненості у собі. Навіть якщо виникає творча думка, присутній страх бути не зрозумілим, в результаті чого ідеї не впроваджуються в життя, а з часом і зникають. У дорослому житті люди стримують свою творчу уяву, в них зникає бажання експериментувати. За дослідженнями П. Торранса, діти до 5 років дають 90% оригінальних відповідей, до 7 років уже до 20%, дорослі – до 2%. Це зовсім не означає, що дорослим не вистачає здібностей, просто вони мало використовують свій творчий потенціал. Між тим, вчені доводять, що нетворчих людей не існує. Треба вчасно «знайти» і «розкрити» себе. Слайд 20 І я вам бажаю розкривати й надалі свій творчий потенціал, тому що ви всі вже сьогодні побачили, що всі люди здатні бути креативними і мислити творчо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Креативність!!!Підготувала: Практичний психолог. СЗШ № 160 Черняк Валерія Володимирівна

Номер слайду 2

Креативність вчителя: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Що ж таке креативність?Креат́ивність — (лат. сreatio — створювати, англ. creative - творити, творчий)здатність до висування та реалізації принципово нових ідей, які відрізняються від традиційних схем мислення.

Номер слайду 7

Зверніть увагу!!! Відмінники- знає відповіді, - цікавиться, - хороші думки, ідеї, - наполегливо працює, - легко вчиться, - потребує 6-8 повторень. - виконую домашні завдання, - копіює, - любить школу, - сприймає, - має хорошу пам’ять, - любить послідовність, - задоволенні своїми успіхами. Обдаровані- ставить запитання,- допитливий,- «дикі думки», ідеї,- грається, але отримує високі бали,- вже знає, - достатньо 1-2 повторень,- створює проекти, - творить нове, - любить пізнавати, - інтенсивно досягає бажаного, - добре працює розум, - любить складність,- критично ставиться до себе та до інших і оголошує це.

Номер слайду 8

Що означає бути креативним?Бути креативним означає створювати будь що нове і небачене. «Секрет креативності полягає у вмінні ховати джерела своїх ідей.» – А. Ейнштейн

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Говард Гарднер визначає такі сім типів мислення:1. Вербально-лінгвістичний;2. Логічно-математичний ;3. Просторовий ;4. Музичний ;5. Тілесно-кінестетичний;6. Внутрішньо-особистісний ;7. Комунікативний . 

Номер слайду 11

Леонардо да Вінчі Джон Леннон

Номер слайду 12

10 стратегій, спрямованих на творче вирішення завдань

Номер слайду 13

Нестандартне використання предметів.газета цеглиналінійкамотузка

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Перетворення діяльності вчителя на творчу

Номер слайду 16

«Погляд крізь шпару»

Номер слайду 17

Не судіть по зовнішності, судіть по вчинкам

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Що заважає розвитку креативного мислення?Страх творчості. Розкріпачивши свою свідомість, люди вже не бояться провалуабо насмішки, і пропонують свої ідеї активніше.

Номер слайду 20

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку