Вправа «Скринька». Хід проведення. Обирають трьох учасників. Їм пропонують вибрати одну з трьох скриньок. Скриньки червоного, білого та чорного кольорів. У першій скриньці – яблуко, у другій – лимон, а третя – порожня. Ніхто з дітей не знає, що знаходиться в скриньках. Однокласниці можуть давати поради щодо вибору. Питання для обговорення.1. Чому ви обрали цю скриньку?2. Чого вам не вистачало, щоб прийняти рішення?3. Що ви відчули, коли відкрили скриньку?
Важливість вибору професії. Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Дев'ятикласники обговорювали питання вибору професії. Богдан сказав, що йому все одно, яка професія, головне, щоб за цю роботу добре платили. Настя сказала, що вона хоче обрати професію, яка була б пов'язана з малюванням або пісочною анімацією, і неважливо, скільки вона буде отримувати за це грошей. А Гліб повідомив, що він стане фармацевтом, тому що його батьки так вирішили. Чим відрізняються критерії вибору професії у цих підлітків? Чи усвідомлено вони обирають професію?
Списки професій, які в нас вийшли:- Престижні: юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, журналіст, програміст, автослюсар, пластичний хірург, комерційний агент, рекламний агент, адміністратор, дизайнер тощо.- Сучасні: програмісти, банківські службовці, бухгалтери, рекламісти, маркетологи, дизайнери інтер’єру, архітектори, фахівці з піар-технологій, поліграфісти, інженери, адвокати тощо.- Професії, які завжди потрібні: лікар, учитель, двірник, будівельник, водій, перукар, міліціонер, пекар, хлібороб, кухар, слюсар, тощо.
Вправа «Відгадай професію»1-ша професія. Моє прізвище «Професія» , рік народження невідомий. Я постійно в спілкуванні й від мене чекають допомого. Відгадай моє ім’я?Підказки: Мій улюблений колір- білий, запах – специфічний. Розпізнаю різні відчуття. У мене бувають всі, хто частіше, хто рідше, інколи приходять несвоєчасно. Мої помічники на смак бувають кислі, гіркі, солодкі. У роботі застосовую різальні, колючі предмети. Здебільшого бесіду зі мною починають зі слова «ОЙ»
2 –га професія. Я потрібна вам. Живу й у місті, і в селі. Люблю, щоб під час роботи мені не заважали. Хто я? Підказки: Мої улюблені кольори: білий, фіолетовий, чорний. Мої рішення суворі, але правдиві. Я дуже хвилююся за своє здоров’я, і тому більшість часу проводжу у теплі. Помічником у мене був візочок із безліччю коліс, а зараз – комп’ютер. Обожнюю цифри, відсотки. Рахую відмінно, але не математик.
3-тя професія. Вік моєї професії – стародавній. Я відповідальна і важлива для суспільства. До цих пір до людей моєї професії звертаються з пошаною і вдячністю. Як мене звати? Підказки: Мій улюблений колір – зелений, блакитний, коричневий.Із квітів найбільше подобаються майори. Музика моя ритмічна. Мій тембр голосу – наказовий. Люблю активний спосіб життя. Моя діяльність інколи пов’язана із переїздами.
4- та професія. Від мене залежить робота цілого колективу. Не завжди люди знають мене в обличчя, бо бачать лише мою спину. Хто ж я? (Диригент)Підказки: Моя професія потребує постійного руху та витримки. Моїм робочим одягом є святковий костюм. Мені дарують багато квітів. Люди моєї професії мають ідеальний слух. Мені постійно доводиться працювати руками. На роботі я маю своє особливе місце.