Презентація "Критерії та мотиви для вибору професії. Профорієнтація."

Про матеріал
формувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху поняття про професії, критерії професійного самовизначення; ознайомити здобувачів освіти з порушеннями слуху з перспективами ринку праці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Критерії та мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виконала: Н. ШУТКО

Номер слайду 2

Вправа «Скринька». Хід проведення. Обирають трьох учасників. Їм пропонують вибрати одну з трьох скриньок. Скриньки червоного, білого та чорного кольорів. У першій скриньці – яблуко, у другій – лимон, а третя – порожня. Ніхто з дітей не знає, що знаходиться в скриньках. Однокласниці можуть давати поради щодо вибору. Питання для обговорення.1. Чому ви обрали цю скриньку?2. Чого вам не вистачало, щоб прийняти рішення?3. Що ви відчули, коли відкрили скриньку?

Номер слайду 3

…Давно в народі так ведеться, Що працею ти зміниш світ. Лиш майстру легко все вдається – Це мудрих давній заповіт.

Номер слайду 4

Важливість вибору професії. Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Дев'ятикласники обговорювали питання вибору професії. Богдан сказав, що йому все одно, яка професія, головне, щоб за цю роботу добре платили. Настя сказала, що вона хоче обрати професію, яка була б пов'язана з малюванням або пісочною анімацією, і неважливо, скільки вона буде отримувати за це грошей. А Гліб повідомив, що він стане фармацевтом, тому що його батьки так вирішили. Чим відрізняються критерії вибору професії у цих підлітків? Чи усвідомлено вони обирають професію?

Номер слайду 5

«Ранжування професій».1 ГРУПА: Престижні професії.2 ГРУПА: Сучасні професії.3 ГРУПА: Професії, які завжди потрібні.

Номер слайду 6

Списки професій, які в нас вийшли:- Престижні: юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, журналіст, програміст, автослюсар, пластичний хірург, комерційний агент, рекламний агент, адміністратор, дизайнер тощо.- Сучасні: програмісти, банківські службовці, бухгалтери, рекламісти, маркетологи, дизайнери інтер’єру, архітектори, фахівці з піар-технологій, поліграфісти, інженери, адвокати тощо.- Професії, які завжди потрібні: лікар, учитель, двірник, будівельник, водій, перукар, міліціонер, пекар, хлібороб, кухар, слюсар, тощо.

Номер слайду 7

Критерії і мотиви для вибору професії

Номер слайду 8

Профорієнтація. Профорієнтація, тобто орієнтація на професію,— це процес виявлення в людини схильностей до певного виду діяльності. Ваша профорієнтація відбуватиметься поступово.

Номер слайду 9

Які існують професії?Усі професії умовно можна поділити на п'ять груп:1. Професії «людина — природа» — об’єктом праці є живі організми (агроном, зоотехнік, кінолог, ветеринар, садівник, лісник, біолог тощо).

Номер слайду 10

2. Професії «людина — техніка» — об’єктом праці є технічні системи, машини, устаткування, матеріали, енергія (токар, слюсар, шофер, конструктор, інженер, тракторист, радіотехнік, архітектор тощо).

Номер слайду 11

3. Професії «людина — знакова система» — об’єктом роботи тут є умовні знаки, цифри, коди, таблиці (програмісти, статистики, бібліотекарі, економісти, топографи тощо).

Номер слайду 12

4. Професії «людина — художній образ» — об’єктом праці є художні образи, їхні елементи та особливості (фотограф, художник, письменник, музикант, ювелір, композитор, дизайнер, модельєр тощо).

Номер слайду 13

5. Професії «людина — людина» — об'єктом праці є люди, групи, колективи (учитель, офіціант, продавець, вихователь, юрист, лікар, психолог, соціолог, керівник, дипломат).

Номер слайду 14

Вправа «Відгадай професію»1-ша професія. Моє прізвище «Професія» , рік народження невідомий. Я постійно в спілкуванні й від мене чекають допомого. Відгадай моє ім’я?Підказки: Мій улюблений колір- білий, запах – специфічний. Розпізнаю різні відчуття. У мене бувають всі, хто частіше, хто рідше, інколи приходять несвоєчасно. Мої помічники на смак бувають кислі, гіркі, солодкі. У роботі застосовую різальні, колючі предмети. Здебільшого бесіду зі мною починають зі слова «ОЙ»

Номер слайду 15

2 –га професія. Я потрібна вам. Живу й у місті, і в селі. Люблю, щоб під час роботи мені не заважали. Хто я? Підказки: Мої улюблені кольори: білий, фіолетовий, чорний. Мої рішення суворі, але правдиві. Я дуже хвилююся за своє здоров’я, і тому більшість часу проводжу у теплі. Помічником у мене був візочок із безліччю коліс, а зараз – комп’ютер. Обожнюю цифри, відсотки. Рахую відмінно, але не математик.

Номер слайду 16

3-тя професія. Вік моєї професії – стародавній. Я відповідальна і важлива для суспільства. До цих пір до людей моєї професії звертаються з пошаною і вдячністю. Як мене звати? Підказки: Мій улюблений колір – зелений, блакитний, коричневий.Із квітів найбільше подобаються майори. Музика моя ритмічна. Мій тембр голосу – наказовий. Люблю активний спосіб життя. Моя діяльність інколи пов’язана із переїздами.

Номер слайду 17

4- та професія. Від мене залежить робота цілого колективу. Не завжди люди знають мене в обличчя, бо бачать лише мою спину. Хто ж я? (Диригент)Підказки: Моя професія потребує постійного руху та витримки. Моїм робочим одягом є святковий костюм. Мені дарують багато квітів. Люди моєї професії мають ідеальний слух. Мені постійно доводиться працювати руками. На роботі я маю своє особливе місце.

Номер слайду 18

Гра «Малюнок»Завдання: за малюнком відгадати професію.

Номер слайду 19

СЕНКАН1. Професія2. Цікава, доступна3. Надихає,вабить,захоплює 4. Професія-вибір кожної людини5. Призначення людини.

Номер слайду 20

Вправа «Бінго». На різнокольорових фігурках кожен учень пише своє ім’я, мрію, хобі, майбутню професію. Діти, озвучуючи свої відповіді, наклеюють фігурки на великий аркуш паперу (чи дошку), створюючи хоровод із кольорових фігурок.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Емцова Юля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковбаса Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
1349
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку