Презентація "Культурні надбання стародавнього Сходу"

Про матеріал
Презентація призначена для проведення онлайн уроків. Містить матеріали та завдання до уроку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Культурні надбання стародавнього Сходу6 ВІ28

Номер слайду 2

1. Яку роль відіграє культура в розвитку суспільства? 2. Назвіть пам’ятки культури народів стародавнього Сходу, про які ви дізналися на попередніх уроках.1. РОЛЬ ПИСЕМНОСТІ В ЗБЕРЕЖЕННІ ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУПисьмо було винайдене людством понад 5 000 років тому. Відтоді воно стало одним із головних способів передавання та зберігання різноманітної інформації. Формування писемності вчені відносять до ознак цивілізованості давніх суспільств. Діємо: практичні завдання1. Розташуйте етапи розвитку письма в хронологічній послідовності.2. На основі відомої вам інформації про розвиток перших цивілізацій стародавнього Сходу назвіть (за зразком) сфери застосування письма в давніх державах (кількість варіантів відповідей необмежена).3. Яка із система письма народів стародавнього Сходу видається вам найпростішою?4. Винайдення писемності називають першою інформаційною революцією. На вашу думку, чому?Давньоєгипетські ієрогліфи. Фінікійська абетка. Клинопис Межиріччя. Давньокитайське письмо

Номер слайду 3

Пізнавально й цікаво. Як на Близькому Сході винайшли алфавіт. Близько XV ст. до н. е. на Близькому Сході була винайдена абеткова писемність. Фінікійці, які займалися торгівлею в цьому регіоні, мали швидко робити необхідні записи, але використовувати для цього ієрогліфи або клинопис було незручно. Так було вигадане більш просте єврейсько-фінікійське письмо на основі алфавіту, в якому особливі значки позначали спочатку склади («складове письмо»), а потім — літери. Майже всі алфавіти, що існують у наш час, створені на основі того першого алфавіт. Походження сучасних алфавітів від фінікійського. Діємо: практичні завдання. Знайдіть в мережі «Інтернет» інформацію про виготовлення папірусу в Єгипті, глиняних табличок у Межиріччі та паперу в Китаї. Дайте оцінку цьому процесу: чи легко було виготовити матеріали для письма і зберігати письмові документи удавнину?Пам’ять про писемну спадщину давніх народів зберігається і в наш час. Звичне слово «папір» походить від давньоєгипетського «папірус» — назви нільського очерету, з якого єгиптяни виготовляли поверхню для письма. Вислів «почати з червоного рядка» (з абзацу) має давньогоєгипетське походження, бо єгиптяни червоним кольором позначали в документах початок нового розділу. Основний текст вони зазвичай писали чорним. Звичай зберігати книги в бібліотеках був започаткований удавнину. Під час розкопок столиці Ассирії Ніневії в руїнах палацу царя Ашшурбаніпала (VII ст. до н. е.) археологи знайшли понад 20 тис. глиняних табличок. Завдяки першій в історії бібліотеці Ашшурбаніпала ми добре знаємо історію, міфи й легенди шумерів, вавилонян та ассирійців, їхні наукові досягнення.

Номер слайду 4

2. НАУКОВІ ВІДКРИТТЯ НАРОДІВ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУНароди стародавнього Сходу здійснили низку важливих наукових відкриттів, якими ми послуговуємося й нині. Вавилоняни впровадили систему обліку, засновану на числі 60. Саме із цієї системи до нас дійшли розподіл години на 60 хвилин, хвилини — на 60 секунд, а також число градусів у колі (60° • 6° = 360°).Індія є батьківщиною відомих нам цифр. Європейці дізналися про ці цифри за посередництва арабів, тому їх називають арабськими. Давні індійці також придумали гру в шахи, володіли знаннями про рух небесних тіл. Вавилонський календар. Китайські астрономи в 104 р. до н. е. обчислили, що тривалість року становить 365,25 доби, склали точний календар. У Китаї добре була розвинена медицина. Особливим методом китайської медицини є акупунктура — голковколювання в особливі, біологічно активні точки на тілі людини. У Китаї вперше в історії людства навчилися виготовляти папір і порох, туш і лак, гармати й кулі, винайшли друкарство, виготовили перший компас і сейсмограф (прилад для визначення сили землетрусів). Поміркуймо!1. Чому, на вашу думку, на Сході велику увагу звертали на астрономічні спостереження?2. У яких сферах діяльності використовували знання математики?Шахи. Індія. Акупунктура. Китай. Сейсмограф. Китай. Шовк. Китай

Номер слайду 5

3. МИСТЕЦТВО НАРОДІВ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУРівень культури й умінь людей давніх цивілізацій був такими високими, що й досі вражає своєю величчю і художньою досконалістю пам’яток. Кому присвячували пам’ятки мистецтва давні творці? Яку інформацію доносять їхні творіння до нас? Спробуймо зрозуміти та пояснити. Пізнавально й цікаво«Відвідайте» фотовиставку «Пам’ятки мистецтва стародавнього Сходу». Уявіть себе екскурсоводами-мистецтвознавцями й підготуйте повідомлення про зображені експонати (попередньо розподіліть їх між собою) за планом:1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає» ця пам’ятка як історичне джерело?По завершенні екскурсії зробіть висновок про рівень розвитку мистецтва давніх цивілізацій у цілому. Сфінкс і піраміда в м. Гіза (Єгипет)У нільських хащах (давньоєгипетський малюнок)Нефертіті (Єгипет)Статуетка Гудеа.м. Лагаш (Межиріччя)Левова капітель з Ашоки (Індія)Штандарт із шумерського м. Ура (Межиріччя)Буддійська ступа в м. Санчі (Індія)Великий китайський мур. Теракотова армія імператора Цінь Ши Хуан-ді (Китай)

Номер слайду 6

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯІ. Знаю й систематизую нову інформацію. Самооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Культурні надбання стародавнього Сходу»: поєднайте кожне із запитань для самоконтролю з відповідним смайликом успіху. Дайте відповіді на запитання.ІІ. Обговоріть 1. Чому важливо зберігати пам’ятки культури різних народів світу?2. Що свідчить про високий рівень культури народів стародавнього Сходу?ІІІ. Мислю творчо1. Створіть проект «Скарби культури стародавнього Сходу» (лепбук, віртуальну екскурсію тощо). У проекті представте свою добірку фактів або пам’яток, сформовану на основі додаткових джерел інформації.2. «Відвідайте» пам’ятки давніх цивілізацій за допомогою інтернет-застосунка «Карти гугл» (Google Maps). У режимі «Перегляд вулиць і 360» проведіть віртуальну екскурсію для друзів — опишіть пам’ятку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Панішева Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кацило Наталя Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
7466
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку