Презентація "Логопедія"

Про матеріал
Вступ в логопедію. Становлення логопедії як науки. Історія походження логопедії. Відокремлення логопедії в окрему науку. Її взаємозвязок з іншими науками. Обєкт та предмет логопедії. Мета та завдання. принципи та методи логопедії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЛОГОПЕДІЯ Вступ в логопедію. Становлення логопедії як науки. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 2

Знайомство. Нейрологопед Романишин Наталія СтаніславівнаІ Освіта : Камянець-Подільський педагогічний університет (1993 – 1998р.р.)Спеціальності: дефектолог (олігофренопедагог)практичний психологІІ Освіта: Варшавський університет соціальних дисциплін SWPS (2016 – 2019р.р.)Освіта: Логопед. Нейрологопед. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 3

Знайомство. Стаж роботи: 24 роки в закладі освіти для дітей з церебральними паралічами. Категорія: Спеціаліст вищої категорії. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 4

Значення терміну логопедія. Логопе́дія — наука про порушення мовлення, методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання й виховання. Логопедія вивчає причини, механізми, симптоматику, перебіг, структуру порушень мовленнєвої комунікації, системи корекційного впливу. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 5

Значення терміну логопедія. Logopedia – nauka o kształtowaniu właściwej mowy w okresie jej rozwoju i jej doskonaleniu w późniejszym okresie (logopedia ogólna), a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy (logopedia specjalna). (Логопедія – наука про формування правильного мовлення в період розвитку мови і її вдосконалення на пізніших етапах (логопедія загальна), а також про усунення різного роду вад та розладів мовлення (логопедія спеціальна)). Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 6

Значення терміну логопедія Speech–language pathology (or speech and language pathology) is a field of expertise practiced by a clinician known as a speech–language pathologist (SLP) or a speech and language therapist, both of whom may be known by the shortened description, speech therapist. (Мовна патологія ( або патологія мови і мовлення) – це область знань, що практикується клініцистом, відомим як патолог мови (SLP) або логопед , обоє відомі скорочено як логопед.)Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 7

Термін «логопедія» походить від грец. logos — «слово», «мова» та грец. paideia ( педіа) — «навчання». Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 8

Походження логопедії як науки. В процесі становлення логопедія розглядалася як наука: Медична. Біологічна. Педагогічна. Лінгвістична. Холістична. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 9

Перші згадки про логопедію У найдавнішому письмі, збереженому до наших днів – Біблії  Євангелія від Йоана 1:1-17   Споконвіку було Слово, і з Богом було Слово, і Слово було - Бог.   З Богом було воно споконвіку.   Ним постало все, і ніщо, що постало, не постало без нього. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 10

Стародавній схід - колиска культури людства. Стародавній Єгипет. Папірус Едвіна Сміта ( знайдений XVII ст. до н.е. копія тракту написаного біля XXX ст. до н.е., один з 4 папірусів збережених до наших днів) описано травматичний випадок падіння вниз головою, в результаті якого людина втратила слух, мову, контроль над руками та ногами.“ Я не буду його торкатися ”Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 11

Стародавній Схід. Стародавня Індія “ Аюрведа ” - початки традиційної медицини.( походження Vст. до н.е., випереджала час побудови пірамід, трактат з 6 частин)В одній з них описано дві пластичні операції – хірургічне лікування “заячої губи” та “вовчої пащі”. ( Хейлопластика та уранопластика – в сучасній термінології)Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 12

Стародавній схід. Стародавня Греція. Гіппократ (бл. 460 років до н.е. – бл. 370 р. до н.е.) – “ батько сучасної медицини ”В його працях зустрічаються майже всі мовні розлади відомі сьогодні: втрата голосувтрата мовимова незрозуміла заїкання. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 13

Стародавній Схід. Стародавня Греція. Арістотель ( 348р. до н.е. – 322 р. до н.е.) –давньогрецький філософ, логік. В його працях з'являється новий термін PSELLISMUS, який стосується пацієнта, що пропускає звуки чи склади. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 14

Стародавній Схід. Стародавня Греція. Гален ( бл.129/131 р. н.е. – 200 р. н. е.) – встановив наукову термінологію “хвороб” мови.розділяє хвороби мови і голосу на:І. проблеми гортані і м'язів, які її приводять в рухІІ. проблеми пов'язані з язиком – ушкодження самого язика та органів навколо нього: зубів, вуздечки, твердого піднебіння, м'якого піднебіння, язичка. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 15

Стародавній Схід Стародавній Рим. Корнелий Цельс (30-25 р.до н.е. - 40-45 р.до н.е.) – зібрав і зберіг багато творів стародавньої медицини. В його працях зустрічаються замітки про параліч язика, зрощення кінчика язика з нижньою порожниною рота, методи лікування цих випадків. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 16

Стародавній Схід. Арабська цивілізація. Авіценна (980 – 1037р.) – перський науковець, лікар, хімік. Згадує в своїх працях про заїканняпараліч язика, спазми язикавкороченню вуздечки. Говорить про ЦЕНТРАЛЬНІ УШКОДЖЕННЯ МОВИ І ГОЛОСУНейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 17

Середньовічна Європа. Зустрічаються тільки спогади про хвороби мови та способи їх лікування. Відомо про таких вчених6 Фабрицій - німецький хірург з Гільдена (1560—1634) - відновив і ввів в науку вченя про хвороби мови. Він пропагував хірургічне лікування хвороб мовию Меркуріаліс (1534—1606) - знаток класичної літератури, в особливості Гіппократа и Галена, склав трактат (1583р.) де зівав всю відому на той час інформацію про хвороби мови. Вперше клінічно описав заїкання, загальний огляд хвороб мови: німоту, викривлення мови. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 18

XIX століття З'являються самостійні дослідження патологій мови. Беме ( 1975 -1624рр.) – німецький філософ, патології голосу та мови. Ітар (1774 – 1838р.р.) – французький лікар глухонімих, видав статтю про заїкання. відділив заїкання від дизартрії. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 19

XIX століття. Йосиф Франк – (16.04.1844 – 17.12.1911р.р.) – назвав хвороби голосу дисфоніями, виділив парафонію та афонію. Артикуляційні розлади – дислалія, яка поділяється на алалію і могилалію. Рудольф Шультесс – 30 травня 1830 року видав трактат в якому розділив заїкання і мову незрозумілу. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 20

Предмет і завдання логопедіїТеоретичні та метологічні основи логопедії. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 21

Предмет логопедіїМОВАУ всіх її проявах КОМУНІКАЦІЯ МОВНА Зразок – норма - патологія. ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯЯк явище логопедичне. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 22

Предмет логопедіїМОВА - у всіх її проявах: Ембріологічному ( формування і розвиток)Патологічному ( розлади мовлення)Суспільному (порозуміння з оточенням)Артистичному ( культура живого слова)Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 23

Об'єкт логопедіїОсоба з ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯНейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 24

Завдання логопедіївивчення закономірностей спеціального навчання й виховання дітей з порушенням мовного розвиткувизначення поширеності й симптоматики порушень мовлення в дітей дошкільного й шкільного вікудослідження структури мовних порушень і вплив мовних розладів на психічний розвиток дитини. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 25

Завдання логопедіїрозробка методів педагогічної діагностики мовних розладів і типології мовних розладіврозробка науково обґрунтованих методів усунення й попередження різних форм мовної недостатностіорганізація логопедичної допомоги. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 26

Мета логопедії Розробка науково - обґрунтованої системи навчання, виховання і перевиховання осіб з розладами мови, а також попередження мовних розладів. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 27

Завдання логопедіїВивчення онтогенезу мовної діяльності при різних формах порушень мовлення. Визначення поширеності, симптоматики і ступеня проявів порушень мовлення. Виявлення динаміки спонтанного і спрямованого розвитку дітей з порушеннями мовної діяльності, а також характер впливу мовних розладів на формування їх особистості, на психічний розвиток, на здійснення різних видів діяльності та поведінки. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 28

Завдання логопедіїВивчення особливостей формування мови і виникнення порушень мовлення у дітей з різними відхиленнями в розвитку ( при порушеннях інтелекту, слуху, зору і при порушеннях опорно-рухового апарату). Вияснення етіології, механізмів, структури і симптоматики порушень мовлення. Розробка методів педагогічної діагностики порушень мовлення. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 29

Завдання логопедіїСистематизація порушень мовлення. Вдосконалення методів профілактики та корекції порушень мовлення. Розробка питань організації логопедичної допомоги. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 30

Сучасні завдання логопедіїПросвітництвобатькилікарівчителі логопеди. Профілактика логопедичнабатькивихователівчителіНейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 31

Принципи логопедіїПринцип систематичності. Принцип комплексності. Принцип розвитку.принцип « обхідного шляху» КОМПЕНСАТОРНИЙДидактичні принципи: індивідуальність, унаочнення, доступність. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 32

Методи І. Група : Організаційні методи: порівняння, вивчення в динаміці, комплексний.ІІ. Група: Емпіричні методи: обсерваційні (спостереження) експериментальні методипсиходіагностичні ( тести, анкети, бесіди)біографічні методи ( збір і аналіз анамнестичних даних)Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 33

МетодиІІІ. Група : Кількісні методи ( математико-статистичні)ІV група:Інтерпретаційні методи. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 34

Логопедія в сучасному світіІ. ТеоретичнаІІ. Практична. Загальна. Виховавчаартистична. Спеціальна. Корекційна. Сурдологопедія Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 35

Логопедія як професія. Логопед в системі освіти. Дошкільний навчальний заклад. Шкільний освітній закладІнклюзивно-ресурсний центр. Реабілітаційний центр. Логопед в системі медицини. ЛОР відділення. Неврологічне відділення. Приватна логопедична діяльність. Нейрологопед Романишин Н. С.

Номер слайду 36

Дякую за увагу. Підготувала. Нейрологопед Романишин Н. С. Нейрологопед Романишин Н. С.

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
3662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку