Знайомство. Нейрологопед Романишин Наталія СтаніславівнаІ Освіта : Камянець-Подільський педагогічний університет (1993 – 1998р.р.)Спеціальності: дефектолог (олігофренопедагог)практичний психологІІ Освіта: Варшавський університет соціальних дисциплін SWPS (2016 – 2019р.р.)Освіта: Логопед. Нейрологопед. Нейрологопед Романишин Н. С.
Значення терміну логопедія. Логопе́дія — наука про порушення мовлення, методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання й виховання. Логопедія вивчає причини, механізми, симптоматику, перебіг, структуру порушень мовленнєвої комунікації, системи корекційного впливу. Нейрологопед Романишин Н. С.
Значення терміну логопедія. Logopedia – nauka o kształtowaniu właściwej mowy w okresie jej rozwoju i jej doskonaleniu w późniejszym okresie (logopedia ogólna), a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy (logopedia specjalna). (Логопедія – наука про формування правильного мовлення в період розвитку мови і її вдосконалення на пізніших етапах (логопедія загальна), а також про усунення різного роду вад та розладів мовлення (логопедія спеціальна)). Нейрологопед Романишин Н. С.
Значення терміну логопедія Speech–language pathology (or speech and language pathology) is a field of expertise practiced by a clinician known as a speech–language pathologist (SLP) or a speech and language therapist, both of whom may be known by the shortened description, speech therapist. (Мовна патологія ( або патологія мови і мовлення) – це область знань, що практикується клініцистом, відомим як патолог мови (SLP) або логопед , обоє відомі скорочено як логопед.)Нейрологопед Романишин Н. С.
Перші згадки про логопедію У найдавнішому письмі, збереженому до наших днів – Біблії Євангелія від Йоана 1:1-17 Споконвіку було Слово, і з Богом було Слово, і Слово було - Бог. З Богом було воно споконвіку. Ним постало все, і ніщо, що постало, не постало без нього. Нейрологопед Романишин Н. С.
Стародавній схід - колиска культури людства. Стародавній Єгипет. Папірус Едвіна Сміта ( знайдений XVII ст. до н.е. копія тракту написаного біля XXX ст. до н.е., один з 4 папірусів збережених до наших днів) описано травматичний випадок падіння вниз головою, в результаті якого людина втратила слух, мову, контроль над руками та ногами.“ Я не буду його торкатися ”Нейрологопед Романишин Н. С.
Стародавній Схід. Стародавня Індія “ Аюрведа ” - початки традиційної медицини.( походження Vст. до н.е., випереджала час побудови пірамід, трактат з 6 частин)В одній з них описано дві пластичні операції – хірургічне лікування “заячої губи” та “вовчої пащі”. ( Хейлопластика та уранопластика – в сучасній термінології)Нейрологопед Романишин Н. С.
Стародавній Схід. Стародавня Греція. Гален ( бл.129/131 р. н.е. – 200 р. н. е.) – встановив наукову термінологію “хвороб” мови.розділяє хвороби мови і голосу на:І. проблеми гортані і м'язів, які її приводять в рухІІ. проблеми пов'язані з язиком – ушкодження самого язика та органів навколо нього: зубів, вуздечки, твердого піднебіння, м'якого піднебіння, язичка. Нейрологопед Романишин Н. С.
Стародавній Схід Стародавній Рим. Корнелий Цельс (30-25 р.до н.е. - 40-45 р.до н.е.) – зібрав і зберіг багато творів стародавньої медицини. В його працях зустрічаються замітки про параліч язика, зрощення кінчика язика з нижньою порожниною рота, методи лікування цих випадків. Нейрологопед Романишин Н. С.
Середньовічна Європа. Зустрічаються тільки спогади про хвороби мови та способи їх лікування. Відомо про таких вчених6 Фабрицій - німецький хірург з Гільдена (1560—1634) - відновив і ввів в науку вченя про хвороби мови. Він пропагував хірургічне лікування хвороб мовию Меркуріаліс (1534—1606) - знаток класичної літератури, в особливості Гіппократа и Галена, склав трактат (1583р.) де зівав всю відому на той час інформацію про хвороби мови. Вперше клінічно описав заїкання, загальний огляд хвороб мови: німоту, викривлення мови. Нейрологопед Романишин Н. С.
XIX століття. Йосиф Франк – (16.04.1844 – 17.12.1911р.р.) – назвав хвороби голосу дисфоніями, виділив парафонію та афонію. Артикуляційні розлади – дислалія, яка поділяється на алалію і могилалію. Рудольф Шультесс – 30 травня 1830 року видав трактат в якому розділив заїкання і мову незрозумілу. Нейрологопед Романишин Н. С.
Завдання логопедіївивчення закономірностей спеціального навчання й виховання дітей з порушенням мовного розвиткувизначення поширеності й симптоматики порушень мовлення в дітей дошкільного й шкільного вікудослідження структури мовних порушень і вплив мовних розладів на психічний розвиток дитини. Нейрологопед Романишин Н. С.
Завдання логопедіїВивчення онтогенезу мовної діяльності при різних формах порушень мовлення. Визначення поширеності, симптоматики і ступеня проявів порушень мовлення. Виявлення динаміки спонтанного і спрямованого розвитку дітей з порушеннями мовної діяльності, а також характер впливу мовних розладів на формування їх особистості, на психічний розвиток, на здійснення різних видів діяльності та поведінки. Нейрологопед Романишин Н. С.
Завдання логопедіїВивчення особливостей формування мови і виникнення порушень мовлення у дітей з різними відхиленнями в розвитку ( при порушеннях інтелекту, слуху, зору і при порушеннях опорно-рухового апарату). Вияснення етіології, механізмів, структури і симптоматики порушень мовлення. Розробка методів педагогічної діагностики порушень мовлення. Нейрологопед Романишин Н. С.
Методи І. Група : Організаційні методи: порівняння, вивчення в динаміці, комплексний.ІІ. Група: Емпіричні методи: обсерваційні (спостереження) експериментальні методипсиходіагностичні ( тести, анкети, бесіди)біографічні методи ( збір і аналіз анамнестичних даних)Нейрологопед Романишин Н. С.
Логопедія як професія. Логопед в системі освіти. Дошкільний навчальний заклад. Шкільний освітній закладІнклюзивно-ресурсний центр. Реабілітаційний центр. Логопед в системі медицини. ЛОР відділення. Неврологічне відділення. Приватна логопедична діяльність. Нейрологопед Романишин Н. С.