Урок вивчення нового матеріалу за темою "Реклама"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу за темою "Реклама", на якому розглядаються основні способи, форми втілення й основні види реклами; Здобувачі освіти вчаться практично аналізувати рекламу; розвивають вміння й навички складання реклами в підприємництві.
Перегляд файлу

Тема: Реклама

Мета: формувати знання про рекламу як осно­вний спосіб стимулювання збуту товарів; розглянути основні способи, форми втілення й основні види реклами; навчити здобувачів освіти практичного аналізу реклами; розвивати вміння й навички складання реклами в під­приємництві.

Обладнання: зошит, дидактичний матеріал, муль­тимедійний екран.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Викладач пропонує здобувачам освіти із запропонованих тверджень обрати завдання  маркетингу

Завдання. Функції або завдання маркетингу такі::

1) аналіз умов зовнішнього та внутрішнього середовища організації ( чи

            відповідає підприємство умовам сучасного ринку);

2) дослідження ринку збуту товарів і послуг;

3) вдосконалення товарів і послуг;

4) аналіз методів збуту продукції;

5) ціноутворення;

6) реклама;

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

       Викладач пропонує здобувачам освіти переглянути ури­вок з мультфільму

«Як старий корову продавав» С. Михалкова та організовує його обговорення.

Запитання:

  1.                   Ви переглянули уривок з мультфільму «Як старий корову продавав» .

Як ви гадаєте, чому хлопцеві вдалося продати ко­рову, яку, як ви пам'ятаєте, не міг продати старий? (Хлопець зумів розрекламувати корову, розповів про її переваги, хоча їх і не було,розхвалив. Як говорить прислів'я «Не похвалиш – не продаси».)

Отже, як ви вже здогадалися, тема нашого сьогоднішнього уроку: «Реклама».

(здобувачі записують тему уроку в робочі зошити)

Викладач: Не секрет, що люди просто намагаються не помічати яскравих ілюстрацій у журналі, ігнору­ють барвисті оголошення на сторінках газет, на транспорті, вуличних афішах, перемикають канали телевізора, скаржаться на спам в Інтернеті. Тим не менш, дійсно реклама настільки щільно увійшла в наше життя, що уявити картину сучасного світу без неї практично неможливо. Більш того, рекла­ма як явище, просто не може зникнути, оскільки вона є невід'ємною функцією суспільства.

Реклама, з одного боку,  доводить до спожи­вача відомості, необхідні для купівлі та викорис­тання товарів. З іншого боку, поєднуючи свою інформативність з переконливістю і навіюван­ням, впливає на емоційний та психічний стани людини. Мети буде досягнуто, якщо автор рекла­ми максимально врахує психологічні особливості своїх адресатів.

Тож сьогодні на уроці ми розглянемо такі питання (питання виводяться на екран):

  1.  Поняття «реклама», «рекламодавець», «рекламовиробник».
  1.  Історія виникнення реклами, її мета.
  2.  Види реклами та канали рекламного впливу.
  3.  Вимоги до створення реклами. 

та спробуємо створити власну рекламу.

 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Викладач розкриває значення поняття «реклама», «рекламодавець», «рекламовиробник».

Реклама (від лат. гесіатаге — «підтверджува­ти», «викрикувати», «протестувати») — інформа­ція, поширена будь-яким способом і з використан­ням будь-яких засобів, адресована невизначеному колу осіб і спрямована на привертання уваги до об'єкта рекламування, формування інтересу до нього та його просування на ринку.

У сучасному бізнесі в рекламуванні товару бе­руть участь зазвичай кілька осіб:

Рекламодавець — юридична або фізична особа, що є джерелом рекламної інформації і зазвичай, реалізує рекламовані товари, роботи, послуги й тому замовляє рекламу в рекламовиробника, що надає рекламній інформації готової для поширення форми.

  • Чи можуть здобувачі освіти нашої групи  бути рекламодавцями?

Рекламовиробник (зазвичай це рекламне агент­ство) створює сюжет реклами, вдале таємне звер­тання до покупця, а потім безпосередньо здійснює рекламний задум (знімає відеоролик, друкований рекламний плакат, створює оригінал-макет ре­клами для публікації в газеті й журналі.

  1.  Історія виникнення реклами, її мета

Випереджальне домашнє завдання: повідомлення здобувачів освіти, підготовлені заздалегідь  про історію виникнення реклами.

Реклама з'явилася й розвивалася одночасно з торгівлею. У Стародавньому світі професій­ними носіями рекламного слова були спеціаль­ні оповісники. Поява писемності спричинила появу рукописної реклами. Одне з найдавні­ших рекламних оголошень було знайдено під час розкопок давньоєгипетського міста Мемфіс: «Я, Ріно, з острова Крит, за волею богів тлума­чу сни».

 

Часто рекламу розміщували на стінах міських будівель. Безладні графіті на вулицях римських міст спотворювали зовнішній вигляд вулиць. Численні заборони не давали резуль­тату, тому влада вирішила створити спеціальні

місця для розміщення рекламних оголошень. Це була вибілена частина стіни, розграфлена в клі­тинку, повідомлення на якій писали вугіллям.

Основними поширювачами реклами залишалися спеціальні оповісники, які, блукаючи вулицею, вигукували похвалу товару, який рекламували, або ж оголошували анонси подій.

Новий пері­од у розвитку реклами настає в середині XV ст. після винайдення друкарського станка Гутенбергом. Перше рекламне оголошення з'явилось через 22 роки після цієї події. Текст якого роз­міщували на дверях одного з храмів Лондона, що інформувало про продаж молитовника. Роз­виток реклами в сучасному її розумінні в нашій державі припадає на XIX ст. — період активного формування періодики та розвитку промислово­сті в країні. У радянські часи реклама виконува­ла ідеологічні функції і втратила своє первісне значення. Значну увагу приділяли рекламному оформленню вітрин, ярмарків, виставок, магази­нів, пакуванню товарів.

Із часом, удосконалюючи способи й засоби, реклама перетворилася на самостійну прибутко­ву сферу бізнесу. Сьогодні для успішного ведення бізнесу мало створити хороший товар, призначити привабливу ціну й забезпечити його доступність для потенційних споживачів, покупець може просто не дізнатися про цей товар, навіть якби він був готовий його придбати. Саме тому для будь-якої фірми необхідно підтримувати зв'язок зі своїми замовниками. Існують різні форми такої комунікації. Однак найпоширенішим і найбільш ефективним способом є реклама.

Викладач пропонує здобувачам переглянути рекламу різних епох

за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=56&v=q4sUhDwhSQ0&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=kKpmzgIziHY

https://www.youtube.com/watch?v=vM-OTxGjVwM

https://www.youtube.com/watch?v=-Sg4laKNkS8

 

  • Що змінилося? Якою стала реклама через  певну кількість років?

(здобувачі називають спільні та відмінні риси, викладач схематично зображує на фліпчарті відповіді)

Викладач: Отже, що в Стародавні часи, що в радянські, що в нинішньому сучасному світі, мета реклами залишається незмінною. Спробуймо визначити її (колективне визначення мети реклами,  запис даних визначень у зошит):

  • збільшення обсягу продажів;
  • привертання уваги торговельних посередників;
  • ознайомлення споживачів із новою продукцією;
  • формування певних переваг у споживача;
  • вплив на рішення покупця зробити покупку саме зараз;
  • створення сприятливого іміджу підприємства .

 

3. Види реклами та канали рекламного впливу

Викладач пропонує здобувачам самостійно визначити види реклами за картинками, які з'являтимуться у презентації.

Для полегшення роботи учасники освітнього процесу використовують картки із визначеннями видів реклами.

 

 

Види реклами

  • Комерційна реклама. Метою створення цієї реклами є споживач (потенційний покупець), запропонувавши товар або послугу якому, можна отримати взамін прибуток.
  • Соціальна реклама. Виходить за рамки економічних задач, спрямована на досягнення благодійних та інших суспільно-корисних цілей: популяризації здорового способу життя серед населення; боротьба з забрудненням навко­лишнього середовища та інше.
  • Політична реклама (зокрема передвиборча). У наш час вона дедалі частіше є засобом боhотьби за виборців, за їхні голоси.

 

4.Робота з таблицею «Канали рекламного впливу .

Канали рекламного впливу

Канали

реклами

Переваги

Недоліки

Друкована

Значні наклади, невисока вартість, можливість осмислення реклами впродовж часу

Велика кількість ЗМІ, що конкурують, часте ігнорування споживачем газетної реклами

Телевізійна

Охоплення масової аудиторії, високий рівень покриття, візуалізована подача інформації, створення яскравих образів, повторення реклами

Висока вартість, короткочасність, вимагає від виконавців високої майстерності

Радіореклама

Охоплення масової аудиторії, високий рівень покриття, повторення реклами, низька вартість, можливість впливати на певний тип аудиторії

Недостатня повнота сприйняття людиною, короткотривалість впливу

Зовнішня реклама

Добре помітна, ефективний вплив на сегмент споживачів із високим рівнем достатку (тих, які мають автомобіль)

Охоплення певного географічного простору, швидкоплинний характер, стислість рекламного послання

Реклама в транспорті

Добре помітна, вплив упродовж тривалого часу

Висока вартість, вплив на аудиторію із середнім і низьким рівнями доходу

Реклама в Інтернеті

Легка доступність для споживача більший порівняно з традиційною рекламою, має більший опис продукту і послуги; є більш дешевою для рекламодавця

Недовіра рекламі в Інтернеті, складність знайдення потрібного сайту з потрібною рекламою в другий, третій, четвертий раз;

Запитання.

Проаналізувавши переваги та недоліки кожного з каналів реклами, дайте відповідь, який спосіб реклами ви вважаєте найефективнішим?

5. Вимоги до створення реклами

Викладач: Завжди потрібно пам'ятати, що реклама має бути законною, пристойною, чесною та правдивою. Реклама має сильний потенціал впливу на споживача й може бути використана йому на шкоду, тому держава встановлює вимоги до реклами.

(матеріал демонструється на екрані)

  1. Реклама повинна бути очевидною й розпізнаваною без спеціальних знань.
  1.  Заборонена прихована реклама, яка здійснює не усвідомлюваний споживачем вплив на його сприйняття.
  2. Не допускається реклама заборонених до виробництва й реалізації товарів.
  3. Реклама не повинна спонукати громадян до насильства, агресії, викликати паніку.
  1. Заборонена несумлінна реклама, яка дискредитує осіб, які не користуються рекламованими товарами.
  2. Заборонена недостовірна реклама, у якій присутні відомості, що не відповідають дійсності.
  1. Не допускається неетична реклама, яка містить інформацію, що порушує загальноприйняті норми гуманності й моралі, шляхом уживання образливих слів, порівнянь, національності, професії, мови і т. д.

Викладач: У зв'язку з тим, що реклама, поширена в ЗМІ, Інтернеті доступна не тільки дорослим, але й дітям, що відрізняються легковірністю й відсутністю досвіду, передбачено низку норм, що захищають неповнолітніх, а також психологічний клімат у родині. Так, не допускається:

  • дискредитація авторитету батьків і вихователів;
  • звернення безпосередньо до неповнолітніх, щоб вони переконали батьків або інших осіб придбати рекламований товар;
  • привертання уваги неповнолітніх до того, що володіння тими або іншими товарами дає їм яку-небудь перевагу над іншими неповнолітніми;
  • розміщення в рекламі інформації, що показує неповнолітніх у небезпечних місцях і ситуаціях;
  • формування в неповнолітніх спотвореного уявлення про вартість товару, а також шляхом прямої або непрямої вказівки на те, що рекламований товар доступний для будь-якого сімейного бюджету.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Викладач: Реклама органічно вписалася в наше життя. За даними статистики, щодня споживач стикається з трьомастами рекламними оголошеннями, переглядає понад сто рекламних роликів. І щорічно отримує по прямій поштовій розсилці близько тисячі інформаційно-рекламних матеріалів. Але, на жаль, лише невелика їх частина привертає увагу. І ще менша – досягає головної мети: формує у споживача стійке бажання придбати рекламований товар.

 

Практичне завдання.

(Здобувачі освіти  поділяються на 6 команд: кожен називає канал реклами і в залежності від слова формуються команди. Кожна команда – це рекламне агентство. Завдання агентства:

  • придумати назву;
  • розробити рекламу обраного продуктового чи промислового товару;
  • представити свій рекламний продукт відповідно обраного каналу рекламного впливу.

 

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Запитання:

  1.     Що для вас було найцікавішим на уроці?
  2.     Що для вас було найкориснішим на уроці?
  3.     Де ви зможете застосувати знання з вивченої теми?

Оцінювання здобувачів освіти, які готували індивідуальне випереджальне завдання.

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Творче завдання

Придумати назву та римований слоган відповідно до отриманої картки -  картинки.


Список використаних джерел

1. Закон України “Про рекламу” від 03.07.1996 р. № 39.

2. Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції” від 7 червня 1996 року №236/96;

3. Закон України “Про захист економічної конкуренції” 11.01.2001 № 2210-III;

4.  Бєлявцев М.І. Маркетинг: навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 328 с.

5. Бутенко Н.В. Маркетинг: підручник. - К.: Атіка, 2007. – 300 с.

6. Гаркавенко С.С. Маркетинг: підручник / С.С.Гаркавенко – 5-те вид.доп. – Київ: Лібра, 2007. – 720 с.

7. Діброва Т.Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика. – К.: «Видавничий дім «Професіонал», 2009 – 320 с.

8. Котлер Ф. Маркетинг: загальний курс: підручник / Ф.Котлер, Г.Армстронг – М.: Эко, 2007. – 467с.

9. Мальченко В.М. Маркетинг послуг: навчальний посібник – К.: КНЕУ, 2006 – 360с. 36

10. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник / [Комарницький І.М., Бублик М.І., Бєлуха О.М., Фарат О.В. та інші];за ред. Комарницького І.М. - Львів: Апріорі, 2007.- 1032 с.

11. Методи оцінки ефективності маркетингової діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://marketing-helping.com/konspekti-lekcz/17- konspekt-lekczj-discziplna-qmarketingq/323-metodi-ocznki-efektivnostmarketingovo-dyalnost.html

13. Мойсеєв В.А. Паблік рілейшнз. – К.: Академвидав, 2007. – 240 с.

  1.               Мостенська Т.Л. Основи маркетингу: навч. посібник / Т.Л.Мостенська – К.: Кондор, 2005. – 240 с.

15. Обритько Б. А. Реклама і рекламна діяльність / Б. А. Обритько. – К. : МАУП, 2002. – 240 с.

16. Окландер М., Литовченко І. Комплекс інтернет-комунікацій у маркетингу / М. Окландер , І. Литовченко // Маркетинг в Україні, 2008. - №3. – С. 29 – 35.

17. Організація зв’язків з громадськістю. – Опорний конспект лекцій, 2009 – Укладач Т.В.Дубовик. – 93 с.

18. Павленко А.Ф.. Войчак А.В., Примак Т.О. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика: монографія. – К.: КНЕУ, 2005. – 408 с.

19. Пазуха М. Д. Реклама у підприємницькій діяльності : навч. посіб. / М.Д.Пазуха, М. В. Ігнатович. – К. : ЦУЛ, 2006. – 176 с.

20. Песоцкий Е.А. Реклама. – М.: «Дашков и Ко», 2010. – 398 с.

21.Примак Т.О. Маркетингова політика комунікацій: навчальний посібник. – К.: Атіка, Ельга-Н, 2009. – 328 с.

22. Чеботар С.І. Маркетинг: навчальний посібник / С.І.Чеботар – К: Наш час», 2007. – 504с.

23. Яременко С.С. – Роль інтегрованих маркетингових комунікацій / С.С. Яременко // Академічний огляд: економіка та підприємництво, 2007. - № 2. - С. 137 – 142.

 


Додаток 1.

ВИДИ РЕКЛАМИ

№ 1

 

2

 

 

3

 

 

4


5


6

 

7


8

 

 

9


10

 

 

11


12


Додаток 2.

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ

Наприклад:

 

 

 

 

 

 

 

1

doc
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
5892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку